مدیران خودروعصر اعتبار

توافق شکننده وزارت راه و شواری مرکزی نظام مهندسی

عصر ساختمان- در حالی عضو کمیسیون عمران مجلس چندی پیش نسبت به عواقب حذف سازمان نظام مهندسی از چرخه صدور پروانه ساختمانی هشدار داده بود که خبر می‌رسد وزارت راه و شهرسازی یک روز پیش از جلسه هیئت دولت بر سر این موضوع با نظام مهندسی به توافق رسیده است.

توافق شکننده وزارت راه و شواری مرکزی نظام مهندسی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، سه روز پیش رییس شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان که همزمان عضو کمیسیون عمران مجلس نیز است از توافق با وزارت راه و شهرسازی در خصوص پیش‌نویس آیین‌نامه کنترل ساختمان خبر داد. فرجی با بیان این‌که سال گذشته برای پیش‌نویس آیین‌نامه کنترل ساختمان با مسئولان ارشد وزارت راه و شهرسازی به توافق و یک متن مشترک رسیدیم، گفت: در این رابطه صورتجلسه‌ای تنظیم شد، اما متن مورد توافق توسط وزیر راه تکذیب شده و قرار است نظام مهندسی از چرخه کنترل ساختمان حذف شود.

    پس از این اظهارات بود که روابط عمومی شورای مرکزی نظام مهندسی در تماس با رسانه‌ها از آنها برای حضور در نشست خبری رییس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان یک روز قبل از جلسه هیئت دولت یعنی فردا دعوت کرد. در این نشست قرار بود رجبی در خصوص عواقب خروج نظام مهندسی از پروسه کنترل ساختمان و صدور پروانه ساختمانی سخن بگوید.

    اما در فاصله 21 ساعت تا برگزاری نشست خبری، مدیر روابط عمومی سازمان مذکور در تماس با رسانه‌ها (از جمله تسنیم) از لغو نشست خبر داد و دلیل آنرا توافق وزارت راه و شهرسازی و شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان عنوان کرد. البته این توافق واکنش مهندسان را در فضای مجازی به دنبال داشته و به آن با دیده تردید نگاه می‌کنند. یکی از همین مهندسان در شبکه‌های اجتماعی با انتقاد از عملکرد شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان تاکید کرده:« شورای مرکزی به گونه‌ای عمل می‌کند که گویی مهندسان نامحرم هستند. با توجه به این که متن مورد توافق -وزارت راه و شورای مرکزی- منتشر نشده مشخص نیست چه میزان از معایب آیین‌نامه -کنترل ساختمان- برطرف شده است.»

    شخص دیگری این‌گونه واکنش نشان داده است؛ «تجمع تجمع،، فضایی مجازی فقط به  درد خودمان می‌خورد، نشسته‌ایم و تماشا می‌کنیم، این هیئت مدیره ها اگر طرفدار هستند چرا سکوت کرده‌اند، دلشان نمی‌خواهد موضوع حل شود... نظام مهندسی سکوت کرده... آنها به فکر ما نیستند.»

    به هر حال احتمالا فردا (چهارشنبه) مشخص می‌شود که آیا وزارت راه و شهرسازی به توافق اعلام شده پایبند خواهد ماند یا خیر. همه چیز به جلسه هیئت دولت 24 ساعت دیگر بستگی دارد.

    این‌گونه به نظر می‌رسد حضور احتمالی عباس آخوندی در دولت دوازدهم و عبور از گردنه رای اعتماد مجلس به وی در توافق اعلام شده با شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان تاثیرگذار بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار