مدیران خودروعصر اعتبار

سالانه ۴۰ هزار میلیارد ریال صرف مقاوم سازی واحدهای روستایی کشور می شود

عصر ساختمان-معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با توجه به پرداخت ۲۰۰ میلیون ریالی سطح تسهیلات به متقاضیان، سالانه برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی کشور ۴۰ هزار میلیارد ریال هزینه می شود.

سالانه ۴۰ هزار میلیارد ریال صرف مقاوم سازی واحدهای روستایی کشور می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، عزیزالله مهدیان روز سه شنبه در حاشیه سفر یک روزه خود به قزوین افزود: بحث مقاوم سازی مسکن روستایی در کشور از سال 73 و در قالب برنامه های توسعه آغاز شده است.
    وی ادامه داد: با توجه به کند بودن روند مقاوم سازی ها، از اول برنامه چهارم توسعه قرار شد هر ساله 200 هزار واحد مسکن روستایی در کشور مقاوم سازی شوند که تاکنون براساس برنامه های انجام شده برای 2 میلیون واحد تسهیلات تامین شده که از این تعداد یک میلیون و 760 واحد روستایی منجر به عقد قرارداد با بانک ها شدند که عملیات ساخت و بهره برداری از یک میلیون و 550 واحد به پایان رسیده است.
    به گفته وی، این در حالی است که سالانه بین 40 تا 50 هزار واحد حادثه دیده نیازمند بازسازی در روستاها وجود دارند که از سال 84 به بعد نیز 360 هزار واحد در قالب بازسازی مناطق حادثه دیده مقاوم سازی شده اند.
    مهدیان با اشاره به وجود پنج میلیون و 380 واحد روستایی موجود در کشور براساس آخرین سرشماری های موجود،گفت: تاکنون از این تعداد حدود 2 میلیون و 100 هزار واحد مقاوم سازی شده اند که با توجه به احداث و بهسازی برخی واحدهای روستایی توسط خود روستاییان، حدود 40 درصد منازل روستایی کشور مقاوم سازی شده اند.
    وی اظهار کرد: براساس طرح جامع مسکن نیز بنا داریم تا پایان سال 1405 تعداد واحدهای مقاوم سازی شده در روستاها را به 75 درصد افزایش دهیم.
    به گفته این مسئول، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هیچ کمبود منابع اعتباری برای مقاوم سازی واحدهای روستایی ندارد.
    این مقام مسئول در ادامه با اشاره به طرح مسکن معیشت محور،گفت: با توجه به اینکه مسکن روستایی با شهری تفاوت دارد و بخشی از معیشت روستائیان در مسکن آنها تامین می شود بنابراین این طرح مورد توجه قرار گرفته و در این خصوص نیز تفاهم نامه ای بین بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی در خصوص پرداخت تسهیلات قرض الحسنه صورت گرفته است.
    وی،قزوین را در حوزه بهسازی و مقاوم سازی واحدهای روستایی جزو استان های پیشرو در کشور دانست و یادآور شد: میزان مقاوم سازی منازل روستایی استان 60 درصد است.
    این مسئول در پایان، اجرای طرح های معیشت محور و گردشگری را از اولویت های برنامه بنیاد مسکن در سال جاری برشمرد و افزود: در خصوص روستاهای هدف گردشگری، تفاهم نامه سه جانبه ای با میراث فرهنگی و گردشگری، استانداری و بنیاد مسکن منعقد شده و در این راستا نیز 2 هزار واحد روستایی در کشور مورد هدف قرار دارند که 15 روستا نیز در استان قزوین واقع شده است.
    استان قزوین دارای 85 هزار واحد مسکن روستایی است که 59 هزار واحد آن مقاوم سازی شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار