مدیران خودروعصر اعتبار

روستا عنوان کرد:

تصویب ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی در ۱۹۷ محله ۱۱۸ شهر کشور

عصر ساختمان- عضو هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری گفت: در نود و یکمین جلسه شورای اجتماعی کشور اختصاص ردیف جدیدی علاوه بر پنج ردیف بودجه ساماندهی سکونتگاه‌‌های غیررسمی در ۱۹۷ محله متعلق به ۱۱۸ شهر کشور به تصویب رسید.

تصویب ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی در ۱۹۷ محله ۱۱۸ شهر کشور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مجید روستا عضو هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری عنوان کرد: سال گذشته ردیف جدیدی با عنوان ردیف حاشیه شهرها علاوه بر پنج ردیف دیگر برای ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی ایجاد شد که در این ردیف 200 میلیارد تومان منابع مالی گنجانده شده است. بر اساس ابلاغ سازمان مدیریت این ردیف باید به تایید شورای اجتماعی می‌رسید که در نود و یکمین جلسه شورای اجتماعی کشور محقق شد.

    روستا توضیح داد: این جلسه سه دستور کار شامل برنامه ستاد مبارزه با مواد مخدر، برنامه‌های سازمان بهزیستی و شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص طلاق و نیز برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی سکونتگاه‌های غیررسمی داشت که برنامه‌های سکونتگاه‌های غیررسمی توسط ستاد ملی بازآفرینی شهری ارائه شد. ستاد ملی بازآفرینی گزارشی از اقدامات انجام شده در سال گذشته را ارائه کرد که با 330 میلیارد تومان اعتبار ملی و 3700 میلیارد تومان اعتبار محلی از منابع شهرداری‌ها و نهادهای غیردولتی انجام شدند.

    عضو هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری افزود: ستاد ملی بازآفرینی گزارشی نیز برنامه‌های سال 96 درحوزه ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی ارائه کرد. به استناد ماده 59 قانون برنامه ششم توسعه به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها تکلیف شده که سالانه از مجموع 2700 محله نابسامان (شامل 1100 محله سکونتگاه غیررسمی، 600 محله بافت تاریخی و هزار محله بافت فرسوده میانی) 270 محله را اولویت‌بندی و برنامه‌های بهسازی را درآنها عملیاتی کند. امسال در قالب برش سال اول برنامه ششم توسعه در گام نخست برای 197محله در 118 شهر از 270 محله برنامه‌هایی درنظر گرفته شده که به تصویب شورای اجتماعی کشور رسید.

    وی عنوان کرد: برنامه‌های ستاد بازآفرینی در197 محله در پنج بخش عملیاتی می‌شود که شامل برنامه‌های ارتقای توانمندسازی اقتصادی اجتماعی (پروژه‌های آموزشی، ظرفیت‌سازی، توسعه کسب‌وکارهای خرد، پیشگیری از رفتارهای پرخطر، شبکه‌سازی و ...) در قالب 105 پروژه، برنامه‌های خدمات روبنایی و احداث مدرسه، کتابخانه، پاسگاه، زمین ورزشی، پایگاه سلامت و ... درقالب 208 پروژه، برنامه‌های ساماندهی محیط شهری شامل برنامه‌های ارتقای کیفیت، ساماندهی محورها و ... درقالب 178 پروژه، برنامه‌های ایجاد خدمات زیربنایی شامل آب، برق، فاضلاب و شبکه‌های روشنایی معابرو ... در قالب 84 پروژه و برنامه‌های اسکان مجدد سکونتگاه‌های واقع در حرائم برق‌های فشار قوی، دامنه‌های پرشیب، ایستگاه‌های راه‌آهن و ... شامل 29 محله است.

    روستا گفت: درمجموع اجرای 664 پروژه با اعتبار کلی 370 میلیارد تومان در 197 محله واقع در 118 شهر کشور تصویب شد.

    عضو هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری افزود: در این جلسه مقرر شد، شورای اجتماعی کشور به عنوان سیاستگذار زمینه همکاری دستگاه‌های مختلف را برای اجرای برنامه‌های محلات هدف فراهم کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار