مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

بهره‌برداری از ۳۰ بیمارستان در سال‌جاری

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی از بهره‌برداری ۳۰ بیمارستان طی سال‌جاری خبر داد.

بهره‌برداری از ۳۰ بیمارستان در سال‌جاری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمدجعفر علیزاده شامگاه روز گذشته در آیین افتتاح بیمارستان الغدیر ابهر، اظهار کرد: وزیر بهداشت و درمان از سال 95 پیوسته در حال افتتاح پروژه‌های مربوط به حوزه بهداشت و درمان است که این پروژه‌ها شامل همه نقاط کشور است.

    وی تصریح کرد: در طول چهار سال گذشته 31 بیمارستان جدید تحویل وزارت بهداشت و درمان شده که این عملکرد بی‌نظیر است و امسال نیز 30 بیمارستان بزرگ مورد هدف گذاری بوده و قرار است طی امسال به بهره‌برداری برسد.

    علیزاده خاطرنشان کرد: بیمارستان الغدیر ابهر مساحتی بالغ بر 17 هزار و 500 مترمربع داشته و دارای 235 تخت است که با اعتباری بالغ بر 45 میلیارد تومان احداث شده و مجهز به امکانات و استانداردهای روز دنیا است.

    وی یادآور شد: نگاهی که امروز به بیمارستان‌ها می‌شود نسبت به گذشته کاملا متفاوت است، نگاهی که امروز به بیمارستان می‌شود یک ساختمان اجتماعی، علمی و فرهنگی است، بیمارستان الغدیر ابهر با نظارت یک تیم خاص و ویژه ساخته شده و از استانداردهای روز دنیا برخوردار است.

    نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این مراسم ساخت بیمارستان الغدیر ابهر پروسه 9 ساله را سپری کرد که در طول این مدت تنها با 45 درصد پیشرفت مواجه بود اما طی یکسال گذشته شاهد پیشرفت 65 درصدی در ساخت بیمارستان الغدیر بودیم.

    محمد عزیزی تصریح کرد: ساخت بیمارستان و تجهیز آن زمانی رقم خورد که دولت در بدترین شرایطی مالی قرار داشت ولی این پروژه با صرف بیش 85 هزار میلیارد تومان در 10 مردادماه امسال با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره‌برداری رسید.

    همچنین معاون وزیر راه و شهرسازی از اختصاص 700 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت بیمارستان در کشور طی سال گذشته خبر داد.

    به گزارش ایسنا، محمدجعفر علیزاده شامگاه روز گذشته در جمع خبرنگاران از ساخت 30 بیمارستان بزرگ طی سال‌جاری در کشور خبر داد و گفت: هفته آینده اعتبار لازم برای ساخت این بیمارستان‌ها مشخص خواهد شد.

    وی اظهار کرد: بیش از 100 طرح در کشور در دست اجرا داریم. همچنین سال گذشته موفق شدیم 31 بیمارستان در کشور را به بهره‌برداری برسانیم که کار بسیار بزرگی است.

    این مسئول ادامه داد: برای امسال نیز هدف‌گذاری ساخت بیش از 30 بیمارستان جدید با حدود بیش از پنج‌هزار تخت را در دست اقدام داریم که این ناشی از نگاه دولت به مقوله ارتقای سلامت و تامین فضای درمانی است و این دیدگاه موجب شده تا توجه ویژه‌ای به این بخش صورت گیرد.

    علیزاده با یادآوری اینکه در تاریخ بیمارستان‌سازی کشور کارهای بی‌نظیری انجام گرفته و نیز در حال انجام است، خاطرنشان کرد: حدود 700  میلیارد تومان هزینه صرف ساخت بیمارستان در سال گذشته شده است که امسال نیز در حال برنامه‌ریزی در این زمینه هستیم که در همین راستا تا هفته آینده میزان اعتبار برای ساخت بیمارستان‌ها تامین خواهد شد.

    استاندار زنجان نیز گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت یازدهم اقدامات اساسی را در استان زنجان انجام داده است

    اسدالله درویش‌امیری در آیین افتتاح بیمارستان الغدیر ابهر اظهار کرد: خداوند را شاکریم که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان امروز دارای هشت دانشکده فعال با تجهیزات آموزشی و به‌روز است که یکی از 10 مرکز قطب دانشگاهی علوم‌پزشکی کشور محسوب می‌شود. ما طی 30 سال گذشته در استان، دانشگاه علوم‌پزشکی نداشتیم و اکثر پزشکان خارج از کشور برای معالجه به ایران مراجعه می‌کردند اما به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، تلاش دانشگاه علوم‌پزشکی و خیر مرحوم مهدوی، این مرکز در استان پایه‌گذاری شده و امروز یکی از مهم‌ترین مراکز پزشکی در کشور است.

    استاندار زنجان تصریح کرد: در چهار سال گذشته اتفاقات مهم و اساسی در حوزه بهداشت و درمان رخ داد و وزیر بهداشت نقش اساسی و موثری را در جمع‌آوری تجهیزات در استان داشت. 150 تخته یک‌نفره زایمان در استان در طول چهار سال راه‌اندازی شد. سال گذشته فاقد اورژانش هوایی بودیم اما طبق وعده وزیر بهداشت در مدت دو هفته این مهم محقق و راه‌اندازی شد. در سال گذشته « MRI » دولتی در مراکز دولتی استان وجود نداشت که این مراکز نیز راه‌اندازی شد که این مرکز در ابهر نیز افتتاح خواهد شد.

    درویش‌امیری خاطرنشان کرد: در روزهای پایانی دولت یازدهم، شاهد افتتاح بیمارستان الغدیر ابهر هستیم که 9 سال زمان ساخت این بیمارستان طول کشید اما در یک سال گذشته شاهد پیشرفت 65 درصدی این پروژه بودیم که در طول دو هفته نیز همه تجهیزات به این بیمارستان منتقل شد.

    وی یادآور شد: با افتتاح این بیمارستان، شاهد افزایش 400 تخت بیمارستانی به تخت‌های ویژه استان، افزایش تخت NICU به تعداد 84 تخت که برای هر تخت یک میلیارد تومان هزینه شده و این در حالی است که دولت در تنگنای مالی قرار داشته است ولی با همت وزیر بهداشت این کار اجرایی شد.

    در ادامه این مراسم، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان نیز اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح بیمارستان الغدیر ابهر هستیم که این پروژه یکی از ثمرات دولت تدبیر و امید است.

    علیرضا بیگلری افزود: در طول چهار سال گذشته شاهد سه اتفاق مهم در حوزه بهداشت و درمان بودیم. نخستین اقدام توجه به برنامه طرح تحول سلامت بود که با عملی شدن این طرح شاهد بازگشت آرامش به مردم کشور بودیم و اقدام دوم افزایش دسترسی راحت مردم به خدمات درمانی که موجب افزایش کیفیت زندگی در این بخش شده است.

    وی ادامه داد: اقدام سوم، حضور و مدیریت وزیر بهداشت از روز نخست در هیئت دولت و با مدیریت همه‌جانبه بود جهادگرانه فعالیت کرد. وزیر بهداشت و درمان در طول چهار سال حضور در هیئت دولت هفت سفر به استان زنجان داشت که سه بازید نیز از بیمارستان الغدیر ابهر انجام داد.

    بیگلری خاطرنشان کرد: استان زنجان به کارگاه بزرگ سازندگی در حوزه سلامت تبدیل شده است که می‌توان به احداث و تعمیر 500 خانه بهداشت، تجهیز اوراژنس‌های استان، احداث و تعمیر 120 مرکز بهداشت اشاره کرد که این اقدامات موجب شده تا دانشگاه علوم‌پزشکی استان جزو 10 دبیرخانه علوم‌پزشکی کشور در امر خدمت‌رسانی شناخته شود.

    عصر روز گذشته آیین افتتاح بیمارستان الغدیر ابهر با حضور سیدحسن هاشمی‌قاضی‌زاده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد. این بیمارستان با 235 تخت بیمارستانی در 6 طبقه و صرف اعتبار 83 میلیارد تومان در 10 مردادماه امسال به بهره‌برداری رسید.

    ساخت بیمارستان الغدیر ابهر از خردادماه سال 87 آغاز و به مدت 9 سال به طول انجامید تا اینکه امروز (10 مردادماه) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره‌برداری رسید. این بیمارستان مجهز به درمانگاه‌های تخصصی است که با افتتاح بیمارستان الغدیر ابهر 380 نفر در بخش‌های مختلف آن مشغول به کار خواهند شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار