مدیران خودروعصر اعتبار

روابط عمومی ذوب آهن خبر داد:

تحویل ۱۰۰ هزارتن ریل به وزارت راه

عصر ساختمان- معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن اصفهان از تحویل۱۰۰ هزار تن ریل ملی به وزارت راه و شهرسازی تا پایان امسال خبر داد.

تحویل ۱۰۰ هزارتن ریل به وزارت راه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، احسان دشتیانه دلیل تأخیر در تحویل ریل ملی به راه‌آهن را مشکلات ضمانت‌نامه‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: قرارداد ذوب آهن با شرکت راه‌آهن به صورت ارزی بود که آن را به ریالی تبدیل کرده‌ایم، همچنین در ضمانت‌نامه‌ها هم مشکلاتی بوجود آمد که برای حل آن احتیاج به زمان داشتیم.
    وی با اشاره به اینکه در ماه جاری بازرسان راه‌آهن به ذوب‌آهن آمده و روند تولید ریل ملی آغاز خواهد شد، افزود: البته پیش از این نیز ذوب‌آهن به صورت آزمایشی 3 هزار تن ریل برای مصارف داخلی خود تولید کرده بود.
    معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن اصفهان با تاکید بر اینکه تا پایان سال جاری 40 هزار تن ریل مورد نیاز راه‌آهن را تحویل خواهیم داد، تصریح کرد: قرار است 40 هزار تن ریل نیز برای شرکت ساخت و توسعه زیربنایی تولید کنیم. در مجموع باید گفت ذوب‌آهن تا پایان امسال 100 هزار تن ریل تولید و در اختیار وزارت راه قرار خواهد داد.
    دشتیانه تصریح کرد:‌از دولت درخواست می‌کنیم در قراردادهای بعدی بودجه نقدی را برای وزارت راه در نظر بگیرد تا خرید ریل‌ها به صورت نقدی انجام شود. در حال حاضر ما برای گشایش فاینانس داخلی با مشکلات متعددی روبه‌رو هستیم که در این رابطه نیز باید اقدامات لازم انجام شود.
    وی افزود : ذوب آهن اصفهان سرمایه گذاری سنگینی برای پروژه تولید ریل انجام داده و راه آهن جمهوری اسلامی ایران و سایر مصرف کنندگان ریل در کشور هم  از خطوط نورد ریل و آزمایشگاه های مدرن متصل به آن که همگی بر اساس استانداردهای روز دنیا و تکنولوژی آلمان می باشد بازدید نموده اند و میتوانند این موارد را تایید کنند.
    دشتیانه اظهار داشت : یکی از عمده ترین دلایل  نام معتبر ذوب آهن اصفهان کیفیت بالای محصولات این شرکت  با قدمت٥۰ ساله است و همین نگاه سختگیرانه کیفی و توجه ویژه به مسئولیت های اجتماعی ، ورود محصولات این شرکت به بازار با کیفیتی کمتر از عالی را امکانپذیر نمی داند. بطور قطع اگر مشابه آنچه دمای نزدیک به ٥٧ درجه ای خوزستان بر سر برخی ریل های وارداتی آورد و مشکلاتی برای حمل و نقل ریلی ایجاد نمود ، برای محصولات ذوب آهن رقم بخورد برای این شرکت قابل قبول نیست لذا ذوب آهن اصفهان تولید بالاتر از سطح استاندارد را سرلوحه کار خود قرار داده است.
    وی گفت : در حال حاضر ، خوشبختانه تولید ریل 46E2 یا اصطلاحاً  U33 بطور کامل عملیاتی و آماده تولید انبوه می باشد . و درصورتی که مصرف کننده بتواند تامین مالی را مهیا نماید هیچگونه مشکلی برای تولید این محصول وجود ندارد. شایان ذکر است اولین قرارداد فروش ریل ملی (27 مهر ماه 95) با حضور مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل ذوب آهن اصفهان جهت تحویل 40  هزار تن ریل u33امضا شد. درخصوص ریل 60E1 و 54E1 یا همان UIC60 و UIC54 تولید آزمایشی با موفقیت کامل  انجام و ملزومات تولید انبوه در دست اقدام است اما مطمئنا تا تحویل ٤۰ هزار تن ریل قرارداد نخست انجام نشود مراحل بعد عملیاتی نخواهد شد.
    معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن اصفهان در خصوص این شایعه که تولید تیرآهن بال پهن جذابیت بیشتری نسبت به ریل برای ذوب آهن اصفهان دارد ، گفت : نورد 650 ذوب آهن از توانایى تولید 400 هزارتن ریل و انواع تیرآهن های بال پهن و بال نیم پهن در سایزهای  مختلف برخوردار است. همچنین مصارف مربوط به تیرآهنهای سنگین هم محدود و اصلا امکان تولید صرف این کالا در نورد 650 بدلیل محدودیت بازار وجود ندارد در نتیجه این تحلیل که بدلیل جذابیت تولید تیرآهن ، ذوب آهن اقدام به تولید ریل نمیکند ، اطلاعاتی نادرست برای توجیه وارادت است.
    دشتیانه افزود : در واقع مشکل اصلی شرکت توسعه زیر ساخت و راه آهن جمهوری  إسلامی برای خرید ریل از  ذوب آهن مسئله امکان واردات با فاینانس و عدم توانایى در پرداخت نقدی به ذوب آهن میباشد و اعلام میکنند که دولت برای اجرای پروژه ها ی ریلی به جای بودجه نقدی أوراق در اختیار قرار میدهد . در حالیکه امکان تولید ریل با أوراق  وجود ندارد.
    وی در پایان گفت : هرچند تلاش ذوب آهن اصفهان بر تامین نیاز داخلی است و بویژه تامین نیاز شرکت های دولتی که بر توسعه زیرساخت های ملی تمرکز نموده اند اما با این وجود و بطور قطع درصورت عدم توافق، برنامه ریزی برای اجابت درخواست های متفرقه داخلی و درخواست های صادراتی  عملیاتی خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو