مدیران خودروعصر اعتبار

بانک توسعه آسیا ۵۰۰ میلیون دلار به مسکن روستایی ازبکستان اختصاص داد

عصر ساختمان- بانک توسعه آسیایی (ADB) یک وام ۵۰۰ میلیون دلاری برای حمایت از ساخت ۲۹ هزار واحد مسکن ارزان قیمت در ۹ منطقه ازبکستان به عنوان بخشی از برنامه دولتی مسکن مقرون به صرفه مسکن روستایی اختصاص داده است.

بانک توسعه آسیا ۵۰۰ میلیون دلار به مسکن روستایی ازبکستان اختصاص داد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، تاکئو کونیشی مدیر امور خارجه بانک توسعه آسیا در ازبکستان، گفت: هدف از تخصیص این میزان اعتبار بهبود کیفیت زندگی بسیاری از مردم روستایی ازبکستان با احداث مسکن خوب و مقرون به صرفه است.
    وی افزود: کمک های بانک توسعه آسیایی به طور قابل ملاحظه ای تعداد خانواده ها را در سراسر مناطق روستایی ازبکستان را افزایش و دسترسی به مسکن و خدمات مرتبط را برای آنها افزایش می دهد ضمن اینکه به عنوان یک عامل برای ایجاد شغل و توسعه اقتصاد روستایی موثر خواهد بود.
    وی یادآور شد این بانک قبلا نیز یک برنامه برای حمایت از مسکن روستایی در ازبکستان در طول سال های 2012 تا 2015 را اجرا کرده بود که بر اساس ان طرح بیش از 41 هزار و 500 خانه ساخته و از طریق اولین برنامه، اشتغال قابل توجهی حاصل شد.
    بانک توسعه آسیایی می گوید سرمایه گذاری در مسکن روستایی بری تولید اشتغال در ازبکستان مقرون به است زیرا انتظار می رود که این برنامه تا 220 هزار شغل در اقتصاد این کشور تولید کند.
    وی گفت: بخشی از برنامه این بانک به طور خاص زنان را هدف قرار می دهد و هدف آن تخصیص 30 درصد از کل وام های مسکن برای زنان در طول دوره این برنامه است.
    بانک توسعه آسیایی برآورد کرده است که این برنامه در طی یک دوره 5 ساله (2019-2021) به طور قابل توجهی باعث افزایش تاسیسات و لوله کشی آب و امکانات بهداشتی در مناطق روستایی خواهد شد.
    وزارت اقتصاد ازبکستان این برنامه را از طریق سه بانک «ازبک - بانک آیپتکا»، بانک ملی ازبکستان و بانک قرقیزستان و توسط شرکت مهندسی دولتی Qishloq Qurilish Invest انجام خواهد داد.
    ازبکستان از زمان پیوستن به بانک توسعه آسیایی در سال 1995 تاکنون 63 فقره وام را به مبلغ پنج میلیارد و 700 میلیون دلار دریافت کرده است.
    بانک توسعه آسیایی، که در مانیل مستقر است، با هدف کاهش فقر در آسیا و اقیانوس آرام از طریق رشد اقتصادی فراگیر، رشد پایدار محیط زیست و ادغام منطقه ای تاسیس شده است.
    این بانک در سال 1966 تاسیس شده است و 60 کشور از 48 منطقه را پوشش می دهد.
    این بانک در سال 2016 میلادی معادل 31 میلیارد و 700 میلیون دلار وام و 14 میلیارد دلار کمک بلاعوض به کشورهای عضو اعطا کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار