مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن :

رونق ساخت و ساز پس از اجرای برجام

نمی‌توان انتظار کاهش سریع قیمت مسکن را داشت

عصر ساختمان:رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن تهران با بیان اینکه قطعا برجام بر بخش مسکن تاثیرگذار خواهد بود،گفت:با رفع تحریم‌ها بخش ساختمان متاثر از سایر بخش‌های اقتصادی از رکود خارج و عرضه مسکن افزایش پیدا می‌کند اما نباید انتظار کاهش قیمت مسکن را در کوتاه مدت داشت.

رونق ساخت و ساز پس از اجرای برجام
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از فارس، حسن محتشم، در پاسخ به این سئوال که مردم تصور می کنند پس از برجام قیمت ها بخصوص قیمت مسکن کاهش خواهد یافت آیا این انتظار درست و صحیح است،گفت:قطعا بخش های مختلف اقتصادی به تبعیت از ورود پول های بلوکه شده و رشد سرمایه گذاری خارجی در کشور بعد از پساتحریم رونق خواهد گرفت و بخش مسکن نیز تحت تاثیر این وضعیت رونق خوبی خواهد گرفت.

    وی افزود:با رفع تحریم‌ها بخش مسکن متاثر از سایر بخش‌های اقتصادی از رکود خارج و عرضه و تولید مسکن افزایش پیدا می کند اما اینکه بخواهیم انتظار داشته باشیم قیمت مسکن بلافاصله و در کوتاه مدت کاهش یابد نه اینطور نخواهد بود.

    محتشم با بیان اینکه اگر قیمت تمام شده مسکن کاهش یابد قطعا می توان به پایین آمدن قیمت نهایی مسکن امیدوار بود گفت: رفع تحریم‌ها و اجرای برجام در اقتصاد کلان کشور موثر است بنابراین با اجرای برجام امنیت بر اقتصاد کشور سایه خواهد انداخت و سرمایه‌گذاران خارجی امکان حضور در بازار ایران را پیدا خواهند کرد.

    رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن تهران با بیان اینکه از ماههای آینده با ورود تسهیلات مسکن به بازار مسکن می توان به رونق بازار مسکن امیدوار بود خاطر نشان کرد: صنعت ساختمان که جزو صنایع داخلی است تحت تاثیر رونق اقتصادی و گسترش مبادلات تجاری متحول می‌شود پس به نظر می‌رسد توزیع درآمد برای افراد جامعه بیشتر می‌شود و گردش نقدینگی راهکار مناسب‌تری نسبت به سال‌های گذشته پیدا می‌کند و همه اینها باعث می‌شود تا صنعت ساختمان تحت تاثیر اجرای برجام از شرایط رکود خارج شود و آینده مثبتی برای آن پیش بینی می‌شود.

    این روزها بازار گمانه زنی درباره وضعیت بخش های مختلف اقتصادی پس از اجرای برجام داغ است و همه در انتظار گشایش برای خروج اقتصاد از رکود هستند.

    حال با توجه به اینکه بخش مسکن یکی از اصلی ترین ارکان اقتصاد به شمار می رود، خروج این بخش از رکود و ایجاد تحول در بازار مسکن، می تواند به راه اندازی چرخ اقتصاد کشور کمک شایانی کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار