مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل راه آهن تاکید کرد؛

پایش مستمر نقاط بحرانی شبکه ریلی

عصر ساختمان- سعید محمدزاده در چهارمین جلسه ستاد ارتقا ایمنی در سال جاری، بر پایش مستمر نقاط بحرانی شبکه ریلی و ارائه گزارش آن تاکید کرد.

پایش مستمر نقاط بحرانی شبکه ریلی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید محمدزاده گفت : افراد در انجام امور و وظایف محوله، همه نکات را با دقت و جدیت پیگیری کنند زیرا این مهم ترین وظیفه ما در راه آهن است.

    وی با بیان اینکه باید موضوع ایمنی سرلوحه فعالیتها قرار بگیرد خاطرنشان کرد: اگر در موضوع ایمنی خدشه ای وارد شود در سایر قستمهای سازمان نیز مشکلاتی بوجود می آید.

    وی ادامه داد: به منظور ارتقا ایمنی، هیچ ثانیه و لحظه‌ای در صنعت ریلی نباید مورد غفلت قرار گیرد زیرا تغییرات آب و هوایی و فصول، موجب تغییر رفتار در زیرساختهای ریلی می شود که بایستی با دقت این مسائل را بررسی کرد همانگونه که سال گذشته برغم برف و سرمای شدید، به دلیل آمادگی کامل مجموعه راه آهن، مشکلی بوجود نیامد.

    مدیرعامل راه آهن با اشاره به حوادث برخورد عابر با وسایل نقلیه ریلی گفت: هر چند این سوانح چون در حریم راه آهن رخ می دهد طبق قانون، شرکت راه آهن مقصر شناخته نمی شود اما روابط عمومی راه آهن باید انجام اقدامات فرهنگی و آموزشی در زمینه آموزش ساکنان و دانش آموزان حاشیه خطوط را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهد.

    وی ادامه داد: در همین راستا با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه های استانی به آموزش مردم اقدام شود همچنین مدیران مناطق با برگزاری جلسات متعدد با مدیران آموزش و پرورش استان، ائمه جماعات و مدیران صدا و سیما اطلاع رسانی های لازم را انجام دهند تا شاهد کاهش سوانح برخورد عابر با وسایل ریلی باشیم.

    رئیس هیات مدیره راه آهن تاکید کرد: نقاط بحرانی شبکه ریلی که نیازمند پایش است توسط مدیران مناطق مشخص شده و اگر در کوتاه مدت قابل برطرف شدن است رفع شود در غیر اینصورت اطلاعات آن جمع آوری و گزارش پایش مستمر آن نقاط ارائه شود.

    مدیرعامل راه آهن ضمن قدردانی از تلاش شبانه روزی همکاران شرکت راه آهن که در این فصل گرما و شرایط آب و هوایی سخت در سراسر شبکه ریلی مشغول فعالیت هستند، خواستار توجه ویژه به موضوع آموزش نیروی انسانی شد.

    محمدزاده ادامه داد: ریشه سوانح ناشی از خطای انسانی، عدم رعایت مقررات است و تمامی همکاران باید بر مبنای ضوابط و مقررات و نه حسب نظر و سلیقه شخصی، عمل کرده و به قوانین پایبند باشند.

    مدیرعامل راه آهن بر افزایش نظارت دقیق، مستمر و روزانه بر شبکه خطوط و ناوگان، توجه ویژه به پست بازدیدها در حوزه ناوگان، اعزام گروههای نظارت به طول خط، توجه به حوزه نگهداری خطوط، سرعت در اجرای پروژه ها، نگهداری از امکانات موجود و توجه جدی به تقاطع های همسطح و غیر همسطح تاکید کرد.

    توجه به وضعیت سوزنها در حوزه بهره برداری و نگه داشت، مدیریت عبور عابر از روی خط آهن جهت پیشگیری از برخورد با وسایل نقلیه ریلی، اطلاع رسانی مناسب و ارائه آموزشهای لازم به ساکنین و دانش آموزان مدارس حاشیه خطوط از دیگر تاکیدات مدیرعامل راه آهن در چهارمین جلسه ستاد ارتقا ایمنی بود.
    در این جلسه همچنین گزارشی از مطالعه وضعیت گذرگاه های نواحی شمال و شمالشرق 1توسط مرتضی باقری مشاور ویژه وزیر راه و شهرسازی و برنامه های ایمنی برخی مناطق در دو هفته گذشته، توسط مدیران مناطق ارائه شد.

    بررسی وضعیت گذرگاههای همسطح و غیر همسطح، مدیریت تلاقی قطارهای حومه ای، برگزاری آموزش های عملی برای کارکنان سیر و حرکت و افزایش نظارت های محسوس و نامحسوس بر فعالیتهای کارکنان طول خط ؛ از اقدامات و برنامه های ضربتی مناطق راه آهن در این مدت ذکر شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو