مدیران خودروعصر اعتبار

آخرین وضعیت مصوبه احداث ۴۰۰ مسجد در شهر تهران

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران آخرین وضعیت مصوبه احداث ۴۰۰ مسجد در شهر تهران را تشریح کرد.

آخرین وضعیت مصوبه احداث ۴۰۰ مسجد در شهر تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از میزان، حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی  گفت: شورای شهر تهران مصوبه‌ای در رابطه با احداث 400 مسجد محله‌ای در سطح شهر تهران را به تصویب رساند.

    وی افزود: تعدادی از این مساجد در محلاتی که فاقد مسجد بوده اند جانمایی و احداث شده اند.

    رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به متراژ مساجد احداث شده اظهارکرد: مساجدی که در محلات احداث شده اند متراژ‌های مختلفی را از 250 تا 400 متر دارند و مدیریت شهری در این زمینه تلاش کرده که مساجدی را با معماری ایرانی – اسلامی احداث کند.

    حجت الاسلام ناصحی در پاسخ به این پرسش که از 400 مسجد مصوب شده در شورای شهر چه تعداد مسجد جانمایی و به بهره برداری رسیده است؟، گفت: مساجد اشاره شده کمتر از 100 مسجد بوده چرا که در برخی از موارد ما برای تهیه مکان جهت احداث مسجد با مشکل مواجه شده ایم.

    وی به آخرین وضعیت دو مسجد ویژه در شهر تهران اشاره و خاطرنشان کرد: مسجد 72 تن در میدان آزادی طی 3 ماه آینده به بهره برداری می‌رسد علاوه بر این در وضعیت بهره برداری از مسجد، ولی عصر (عج) در مجاورت تئاتر شهر ابهام وجود دارد.

    رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ایرادات وارد شده به وضعیت احداث مسجد، ولی عصر (عج) خاطرنشان کرد: مسجد، ولی عصر (عج) بدون نشانه مسجد احداث شده و یکی از ایراداتی که به معماران گرفته شده، همین موضوع است.

    حجت الاسلام ناصحی ادامه داد: این مسجد گنبد و مناره ندارد و معماری ایرانی اسلامی در آن رعایت نشده است.
    وی در خصوص هزینه‌های احداث مسجد، ولی عصر (عج) تصریح کرد: این مسجد از سوی شرکت سازمان عمرانی مناطق ساخته شده و هنوز هزینه ساخت آن اعلام نشده است.

    رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران اضافه کرد: امیدوار هستیم با اصلاحاتی که مد نظر مدیریت شهری است مسجد، ولی عصر نیز هر چه زودتر به بهره برداری برسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار