مدیران خودروعصر اعتبار

متروی خط ۶ در بین ۴ پروژه تونلی برتر دنیا

عصر ساختمان- پروژه خط ۶ متروی تهران در میان ۴ پروژه برتر تونلی دنیا قرار گرفته و به فینال رقابت‌های جهانی ITA Tunneling Award ۲۰۱۷ راه یافت.

متروی خط ۶ در بین ۴ پروژه تونلی برتر دنیا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از همشهری، هر سال انجمن بین‌المللی تونل، برترین پروژه‌های تونل‌سازی اجرا شده در جهان را با بررسی دقیق، طی یک رقابت تحت عنوان ITA Tunneling Award انتخاب می‌کند. مازیار حسینی معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار تهران  ضمن تأیید این خبر گفت: در سال 2017از میان 65 ابر‌پروژه که توسط داوران انجمن بین‌المللی تونل از کشورهای مختلف مورد بررسی قرار گرفتند، پروژه خط 6متروی تهران به فینال این رقابت‌ها راه یافت و در زمره 4پروژه برتر تونلی جهان قرار گرفت. 4ابر پروژه که به فینال راه یافته‌اند شامل پروژه LRT کانادا، فاز سوم متروی دهلی هند، متروی دوحه قطر و خط 6 متروی تهران است.

    به گفته وی، پروژه‌های فینالیست باید روز 15نوامبر(24آبان) در پاریس، شاخص‌ها و نوآوری‌های کلیدی خود را برای داوران بین‌المللی ارائه کنند و مقایسه پروژ‌ها انجام شود تا جایزه ابر پروژه سال 2017به ارزش 500میلیون یورو به برترین پروژه اهدا ‌شود. این افتخار برای نخستین بار نصیب مهندسان و کارشناسان ایرانی شده است.

    جایزه ITA Tunneling از سال 2015توسط انجمن بین‌المللی تونل راه‌اندازی شد، در 2دوره نخست جوایز تونل ITA بیش از 450طرح حضور داشت و 200طرح در بخش‌های مختلف ازجمله نوآوری، تجهیزات، ابتکار عمل و فضای مفهومی نامزد شدند. چند‌ماه قبل از این رویداد، قضات، کاندیداهای ارائه شده را مورد بررسی قرار داده و فهرستی از فینالیست‌ها را برای هر یک از بخش‌ها انتخاب می‌کنند. در سال‌جاری، مراسم اهدای این جایزه در پاریس برگزار می‌شود.

    به نوشته سایت مربوط به این جایزه جهانی، این شهر یک مکان معنی دار در سطح فضاهای زیرزمینی جهان است زیرا یکی از نخستین شهرهایی است که فضای زیر‌زمینی را به‌عنوان یک ابزار توسعه و با بیش از 300کیلومتر گالری زیرزمینی مورد استفاده قرار داده است.

    هیأت داوری این جایزه متشکل از 17نفر که به ریاست رئیس ITA یعنی «تارسیسیو تلستینو» اداره می‌شود باید در 15نوامبر پس از جلسه پرزنتی که توسط مسئولان 4پروژه فینالیست برگزار می‌شود، رأی خود را برای برترین پروژه سال تونلی جهان اعلام کنند. در این جلسه قرار است مازیار حسینی معاون شهردار تهران به‌عنوان مسئول اصلی طرح، پرزنت خود را از طرح مترو خط6به‌نظر داوران برساند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار