مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

تکمیل پروژه‌های عمرانی با بودجه فعلی ۱۰ سال طول می‌کشد

عصر ساختمان:رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: بودجه مورد نیاز برای اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره کشور ۵۰۰ هزار میلیارد تومان معادل ۱۰ برابر بودجه عمرانی کشور است.

تکمیل پروژه‌های عمرانی با بودجه فعلی ۱۰ سال طول می‌کشد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، سید مهدی هاشمی در افتتاح اولین نمایشگاه بیمارستان‌سازی و تجهیزات بیمارستانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما هنوز فاصله زیادی با استانداردهای جهانی در زمینه تخت‌های بیمارستانی داریم.

    وی افزود: در بیمارستان‌های تخصصی این ضعف بیشتر است و بخش کمبود بیمارستان‌های سوانح سوختگی کمبودهای زیادی وجود دارد.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: بیمارستان‌های ما همچنین باید از ایمنی لازم برخوردار باشد بنابراین نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتری در بخش توسعه بیمارستان‌های کشور هستیم.

    هاشمی با بیان این که توان ما در بخش تجهیزات بیمارستان‌ها در زمان تحریم‌ها افزایش یافت گفت: بخشی از توانمندی‌های کشور در این زمینه به برکت تحریم‌ها افزایش یافت زیرا ما در زمان تحریم‌ها از حداقل ها محروم شده بودیم و امکان واردات تجهیزات درمانی و بیمارستانی نداشتیم.

    وی گفت: در دوره پساتحریم باید تلاش کنیم تا از ظرفیت‌های بوجود آمده در زمان تحریم محافظت کرده و آن را ارتقاء دهیم و آنطور نباشد که با باز شدن دروازه‌های واردات سرمایه‌گذاری افراد در زمان تحریم به خطر افتاده و نادیده گرفته شود.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: دولت، مجلس و تمام دستگاه‌ها وظیفه دارند از تولیدکنندگان داخلی حمایت و پشتیبانی داشته باشند و حتی در شرایط پساتحریم زمینه صادرات آنها را فراهم کنند.

    هاشمی در خصوص وضعیت اعتباری ساخت و توسعه بیمارستان‌سازی در کشور گفت: اعتباراتی که برای ساخت بیمارستان اختصاص داده شده بسیار کم بوده و معادل کمتر از 10 درصد بودجه عمرانی کشور است که برای فعالیت‌های سرمایه‌ای اختصاص می‌یابد.

    وی افزود: برای به اتمام رساندن پروژه‌های نیمه‌کاره کشور نیاز به 500 هزار میلیارد تومان است که معادل 10 برابر بودجه عمرانی کشور است.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: اگر بخواهیم پروژه‌های جدیدی تعریف و پروژه‌های گذشته را به اتمام برسانیم باید از ظرفیت بخش خصوصی بیشتر استفاده کنیم.

    هاشمی یادآور شد: در صورتی که نقدینگی به سمت فعالیت‌های تولیدی و اشتغالزا هدایت شود علاوه بر اینکه منابع مورد نیاز بخش‌ها تامین می‌شود ما به سمت سرمایه‌گذاری‌های عمرانی پایدار خواهیم رفت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار