مدیران خودروعصر اعتبار

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه خبر داد:

اختصاص ۶میلیارد از پول‌های بلوکه شده به طرح‌های عمرانی

تصویب بودجه ۹۵ تا پایان سال دشوار است

عصر ساختمان:سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه تصویب بودجه ۹۵ تا پایان سال سخت است، گفت: ۶ میلیارد دلار پول‌های بلوکه شده دولت به طرح های عمرانی اختصاص خواهد یافت.

اختصاص ۶میلیارد از پول‌های بلوکه شده به طرح‌های عمرانی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از فارس، غلامرضا کاتب، درباره زمان‌بندی رسیدگی به لایحه بودجه سال 95 کل کشور اظهار داشت: یکی از راهکارها این است که زمان‌بندی بررسی لایحه در مجلس دقیق باشد و اینکه برای جمع‌بندی تا پایان سال همپوشانی میان کمیسیون‌ها و زمان انجام شود.

    سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر اینکه احتمال اتمام رسیدگی به بودجه تا پایان سال سخت است،گفت: تصویب بودجه خواسته نظام و کشور است و نیاز به این نیست که دولت بر آن تأکید کند.

    وی با اشاره به اینکه دولت باید بودجه دو دوازدهم ارائه کند، یادآور شد: در این موضوع شکی نیست و مجلس نیز تصمیم خود را برای زمان تبلیغات انتخابات گرفته است.

    این نماینده مجلس افزود: از لحاظ زمان‌بندی رسیدگی به بودجه و اتمام آن سخت است، اما نمایندگان تمام تلاش خود را برای به نتیجه رساندن آن خواهند کرد.

    کاتب در مورد قیمت نفت در بودجه سال 95، بیان داشت: نرخی که دولت در لایحه پیشنهاد داده، 40 دلار بوده، اما به نظر می‌رسد با توجه به شرایط کنونی نرخ 35 دلار منطقی بوده و به واقعیت نزدیکتر است.

    به گفته وی نهایتاً اگر مجلس به نفت 40 دلاری در بودجه رأی دهد، با توجه به امکان افزایش صادرات هزینه‌های این بخش جبران می‌شود.

    کاتب در مورد اعتبارات طرح‌های عمرانی نیز عنوان کرد: در حال حاضر 20 هزار میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی پرداخت شده و مصوبه امسال نیز 50 هزار میلیارد تومان است.

    این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد تا پایان سال اختصاص بودجه عمرانی به 30 هزار میلیارد تومان نخواهد رسید، مگر آنکه بتوان از پول‌های بلوکه‌شده استفاده کرد.

    سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد اینکه برنامه دولت برای پول‌های آزادشده چیست، گفت: سهم دولت از این پول‌ها 6 میلیارد دلار بوده و طبق برنامه‌ریزی به طرح‌های عمرانی اختصاص خواهد یافت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار