مدیران خودروعصر اعتبار

معاون بنیاد مسکن خبر داد:

وجود ۲ میلیون واحد مسکونی آسیب‌پذیر در کشور

عصر ساختمان- معاون پشتیبانی وهماهنگی امور استانهای بنیاد مسکن با بیان اینکه ۳۰ هزار واحد مسکن با مشارکت خیرین مسکن‌ساز در کشور احداث شده است، گفت: تا کنون ۲۰ هزار واحد از این مساکن تحویل داده شده است.

وجود ۲ میلیون واحد مسکونی آسیب‌پذیر در کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، هادی درفشی در بازدید از پروژه 120 واحدی خیرین مسکن‌ساز استان همدان، اظهار کرد: 10 هزار واحد مسکن در کشورتوسط خیرین مسکن‌ساز در حال احداث است.

    وی با بیان اینکه به طور متوسط سالانه 5000 واحد از طریق انجمن خیرین مسکن‌ساز احداث می‌شود، افزود: خیرین مسکن‌ساز علاوه بر احداث این واحدها مساکنی را برای خانواده‌های دارای 2 معلول در نظر دارد که 11 هزار واحد خواهد بود.

    وی با اشاره به پیگیری اعتبار کمک هزینه رهن مساکن خانواده‌های مورد نیاز عنوان کرد: علاوه بر احداث این واحدها بحث تأمین هزینه‌های اجاره این واحدها توسط خیرین و تعمیرات توسط بنیاد مسکن انجام می‌گیرد و گروه‌های هدف کسانی هستند که در تأمین آورده کمبود دارند.

    درفشی خاطرنشان کرد: ساخت مسکن برای گروه‌های خاص از کارهای بنیاد مسکن است که پروژه خیرین مسکن‌ساز همدان مدت 2 سال است آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

    وی با اشاره به اینکه مشارکت خیرین در این پروژه متفاوت است، بیان کرد: بخشی از منابع این واحدها توسط خیرین و بخشی از طریق اعتبارات بانکی و حساب 100 امام خمینی(ره) و آورده مردم تأمین می‌شود.

    وی با تأکید بر اینکه قیمت تمام شده این واحدها خوب و مناسب است، خاطرنشان کرد: آنچه در احداث مسکن با مشارکت خیرین مورد تأکید است، کاهش قیمت تمام شده مسکن بوده و سودی از این مساکن عاید ما نمی‌شود.

    درفشی در پاسخ به خبرنگار ایسنا درباره کمک‌هزینه اجاره مسکن، اظهار کرد: کمک هزینه اجاره مسکن قرار است در قالب مسکن اجتماعی پرداخت شود بنابراین منتظر هستیم منابع پولی این موضوع تأمین شود.

    احداث سالانه 200 هزار واحد مسکونی در روستاها

    معاون بنیاد مسکن افزود: یکی از برنامه‌های بنیاد مسکن کمک به ساخت 200 هزار واحد مسکن در روستاها به عنوان طرح ویژه‌ای است که از سال 84 آغاز شده و سالانه احداث 200 هزار واحد جزء برنامه‌های بنیاد قرار دارد.

    وی با اشاره به اینکه احداث مساکن روستایی از وام‌های ارزان‌قیمت تأمین می‌شود، بیان کرد: خوشبختانه عملیات ساخت بیش از یک میلیون و 800 هزار واحد در سطح کشور آغاز شده و بیش از یک میلیون و 600 هزار واحد به اتمام رسیده است.

    درفشی با بیان اینکه دولت با تأمین منابع بانکی و دادن یارانه به سیستم بانکی کاهش هزینه‌های تمام شده مسکن روستایی را پیگیری کرده است، عنوان کرد: بنیاد مسکن از محل حساب 100 حضرت امام(ره) اعتباری تا 8 میلیون تومان برای کسانی‌که قدرت آورده ندارند، درنظر گرفته است.

    وجود 2 میلیون واحد آسیب‌پذیر در کشور

    وی با بیان اینکه 2 میلیون واحد آسیب‌پذیر و فرسوده در کشور وجود دارد، یادآور شد: بنیاد مسکن با برنامه احداث سالی 200 هزار مسکن این واحدها را مقاوم‌سازی خواهد کرد و امیدواریم سیستم بانکی با سرعت تأمین منابع مالی را انجام دهد.

    معاون بنیاد مسکن با تأکید بر اینکه ایران کشوری آسیب‌پذیر در بحث زلزله است، گفت: بنیاد مسکن مسئولیت بازسازی مساکن روستایی در تمامی حوادث را برعهده دارد ضمن اینکه در زلزله نهاوند کمترین آسیب را داشت و هیچ گزارشی از تخریب واحدهای مقاوم‌سازی و بازسازی شده توسط بنیاد مسکن نداشتیم.

    درفشی با بیان اینکه مسکن مهر امسال به طور قطع به اتمام خواهد رسید، اظهار کرد: بنیاد مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر  320 هزار واحد مسکن مهر احداث کرده که تقریبا 290 هزار واحد به اتمام رسیده و 30 هزار واحد آن باقیمانده است که عمدتا نیاز به تأسیسات زیربنایی دارد.

    نیاز سالانه احداث 700 هزار واحد مسکونی در کشور

    وی با بیان اینکه در برخی از مناطق کشور مساکن مهر فاقد متقاضی وجود دارد، ادامه داد: در صورت تأمین تأسیسات زیربنایی تعهداتی که در مسکن مهر داشتیم، تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

    وی در پاسخ به خبرنگار ایسنا درباره سهم مسکن مهر از خانه‌های خالی کشور، خاطرنشان کرد: توزیع خانه‌های خالی در کشور تناسب ندارد به طوریکه در بعضی شهرها مسکن زیادی احداث شده و در برخی از شهرهای بزرگ همچنان نیار به ساخت مسکن وجود دارد اما آنچه مسلم است این است که به طور متوسط در سال باید 700 هزار واحد مسکن ساخته شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار