مدیران خودروعصر اعتبار

نماینده مجلس:

۱۰هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در بویراحمد و دنا در حال اجراست

عصر ساختمان- نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت که افزون بر ۱۰هزار میلیارد ریال طرح عمرانی و خدماتی در بخش های گوناگون در این ۲ شهرستان در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال اجراست.

۱۰هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در بویراحمد و دنا در حال اجراست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، غلام محمد زارعی اظهار داشت که افزون بر 2هزار میلیارد ریال از این میزان در حوزه طرح های صنعتی است.
    وی تصریح کرد که هم اینک 101 طرح صنعتی و خدماتی با میزان اشتغالزایی یکهزار و 500نفر در سطح شهرستان های بویراحمد و دنا در حال اجراست.
    زارعی گفت که ظرف 2 سال گذشته همچنین بیش از 50 طرح راکد صنعتی و تولیدی در این 2 شهرستان نیز به چرخه تولید بازگشتند.
    نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت که حدود 2 هزار میلیارد ریال از این میزان در حوزه راهسازی و ساخت بزرگراه است.
    زارعی تصریح کرد که هم اینک حدود 68کیلومتر بزرگراه با اعتباری افزون بر 2 هزار میلیارد ریال در سطح این شهرستانها در دست ساخت است.
    وی یادآور شد که طول بزرگراه های احداث شده در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد تا قبل از دولت یازدهم کمتر از 30کیلومتر بوده است.
    زارعی بیان کرد که با ساخت 72 کیلومتر بزرگراه جدید در کهگیلویه و بویراحمد در دولت یازدهم طول بزرگراه های این استان از 50 به بیش از 122 کیلومتر رسید و حدود 200 کیلومتر بزرگراه در استان نیز در حال ساخت است.
    وی تصریح کرد که حدود نیمی از طول این بزرگراه ها در شهرستان های بویراحمد و دناست.
    نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت که ظرف سه سال گذشته همچنین افزون بر 900کیلومتر راه روستایی در سطح این 2 شهرستان بهسازی و آسفالت شده که خود بیانگر اهتمام ویژه دولت تدبیر و امید نسبت به مناطق محروم و روستاهاست.
    وی با اشاره به سرمایه گذاری حدود 12 هزار میلیارد ریالی دولت یازدهم در حوزه راهسازی در شهرستان های بویراحمد و دنا گفت که هم اینک 473 کیلومتر طرح بهسازی و آسفالت راه های روستایی در بویراحمد و دنا در دست اجراست.
    عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی گفت که اعتبار مصوب برای آسفالت و بهسازی این میزان راه روستایی نیز افزون بر 300 میلیارد ریال است.
    وی ابراز داشت که طرح توسعه فرودگاه یاسوج و افزایش طول باند از2 هزار و 600 متر به سه هزار و 200 متر هم اینک با اعتباری افزون بر 300 میلیارد ریال در مرحله بهره برداری است.
    زارعی اتصال یاسوج به آزاد راه شیراز - اصفهان و همچنین در اولویت قرار دادن استان کهگیلویه وبویراحمد برای اتصال به شبکه ریلی کشور را در سال 96 در دولت یازدهم یادآور شد و گفت که با تحقق این مهم این استان به طور کامل از بن بست جاده ای خارج و به عنوان مرکز و حلقه اتصالی کریدور شمال به بنادر جنوبی کشور نقش آفرینی خواهد کرد.
    وی گفت که مطالعات اولیه برای اتصال این استان به آزاد راه شیراز - اصفهان به اتمام رسیده و این طرح برای آغاز عملیات اجرایی آماده جذب سرمایه گذار و تامین اعتبار است.
    زارعی میزان سرمایه گذاری اولیه برای این طرح را افزون بر 10 هزار میلیارد ریال ذکر کرد.
    کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 6هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه دارد که حدود چهار هزار و 500 کیلومتر آن راه‌های روستایی است.
    حدود 2 هزار و 500 کیلومتر از این میزان راه روستایی در استان آسفالت شده است.

    ** اجرای طرح آبرسانی روستایی با 180میلیارد ریال اعتبار
    نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت که بیش از 40 طرح آبرسانی روستایی در این 2 شهرستان در حال اجراست که اعتبار مصوب برای این طرح ها افزون بر 180 میلیارد ریال است.
    وی طرح آبرسانی پایدار به مادوان و روستاهای بلهزار ومهریان در شهرستان بویراحمد را با اعتباری افزون بر 600 میلیارد ریال در سفر مرداد سال گذشته هیات دولت به استان تصویب شد.
    حدود نیمی از جمعیت 713 هزار نفری استان کهگیلویه وبویراحمد در این 2 شهرستان سکونت دارند.
    شهرستان دنا به مرکزیت شهر سی سخت با جمعیتی افزون بر 43 هزار نفر در 35 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو