مدیران خودروعصر اعتبار

قالیباف در مراسم افتتاح خط ۸ مترو مطرح کرد؛

گزینه های آینده شهرداری همان برنامه های من را به شورا ارائه کردند

عصر ساختمان- شهردار تهران گفت: منتقدان بنده می گویند که رویکردهای شهرداری تهران در این ۱۲ سال اشتباه بوده و حتی عده ای می گویند آماده اند شهر سوخته تحویل بگیرند.

گزینه های آینده شهرداری همان برنامه های من را به شورا ارائه کردند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدباقر قالیباف شهردار تهران در مراسم افتتاح خط 8 متروی تهران با بیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتم النبیاء و بانک شهر زحماتی زیادی برای افتتاح این خط کشیده اند، اظهار داشت: معتقدم‌ با سیاست درست و هدایت نقدینگی باید به سمت ایجاد اشتغال گام‌ برداریم.

    وی افزود: آن روزی که تصمیم گرفتیم شهرداری‌ها بانک داشته باشند با مخالفت جدی روبه‌رو شدیم اما مبارزه کردیم تا شکل بگیرد و اگر اکنون نفسی در حوزه پیشرفت کشور کشیده می‌شود به جهت حضور بانک شهر در حمایت از پروژه‌های شهری است.

    شهردار تهران با بیان اینکه هر آنچه من و امثال من دارند به برکت خون‌ شهداست، گفت: اگر ذره‌ای در انجام وظیفه به مردم غفلت کنیم در دنیا و آخرت خیری نخواهیم دید.

    قالیباف با بیان اینکه هر کاری و با هر گرایش که می خواهیم ‌انجام دهیم، نباید دنیوی و سلیقه‌ای باشد، تاکید کرد: نباید پا روی انسانیت و آزادگی بگذاریم بلکه باید خدمت به مردم را بر همه چیز ترجیح بدهیم.

    وی با تاکید بر اینکه نباید در راه خدمت به مردم مانع‌تراشی کنیم، افزود: تیم مدیریتی شهرداری و شورای شهر در حالی روزهای پایانی خود را سپری می‌کنند که این روزها در رسانه‌ها و فضای مجازی حرف‌هایی می‌شنویم و می‌بینیم، اشکالی ندارد این رسالت خبرنگار است.

    شهردار تهران با بیان اینکه ما مدیران باید به موضوعات اطراف خود توجه کنیم که چه می گوییم و چه کارهایی انجام می دهیم، تصریح کرد: شنیده می‌شود که عده ای می‌گویند آماده‌ایم شهر سوخته تحویل بگیریم و دهها سال باید آواربرداری انجام دهیم. این هم ادبیات جدیدی است که به کشور وارد شده است.

    قالیباف ادامه داد: در حالی که روزی که این شهر را تحویل گرفتم فقط یک خط مترو وجود داشت و امروز پس از 12 سال صاحب 8 خط مترو هستیم و همه خطوط 8 گانه ما به اتمام رسیده است.

    وی اضافه کرد: عده ای می گویند شهرداری پل و بزرگراه ساخته اما مترو نساخته حتی می‌گویند رویکردها و اهداف‌مان در شهرداری غلط بوده و نمی‌دانستیم که با چه هدفی حرکت کنیم.

    شهردار تهران با بیان اینکه عده ای معتقدند که قالیباف رویکردی برای شهر نداشته و اهداف و رویکردهای او غلط بوده است، تاکید کرد: بدون شک مردم باید بدانند که در دی‌ماه 84 برنامه‌های خود را روشن اعلام کردم و 14 مرداد امسال هم دیدم که پنج نامزد شهرداری برنامه‌های خود را ارائه کردند حتی یک حرف اضافه‌تر از برنامه های من هم‌ نزدند که اگر غیر از این باشد حرفم را پس می گیرم.

    قالیباف ادامه داد: برنامه این کاندیدها نشان می‌دهد که تاکنون با این همه فضاسازی، راهبردهای شهرداری و شورا در دهه گذشته درست بوده و بدون شک آنها هم به همین نتیجه‌ رسیده‌اند به همین منظور نیازی به این جوسازی در سه ماه گذشته نبوده است.

    وی به برنامه‌ نامزدهای شهرداری اشاره کرد و گفت: برنامه‌های‌ نامزدها را که ‌مطالعه کنید متوجه می شوید که همه متن حرف ما است.

    شهردار تهران یادآور شد: در برنامه ها متن حرف من هم ارتقای کیفیت زندگی در شهر، مشارکت مردم، هوشمندسازی، شفافیت، توسعه حمل‌ونقل و غیره بود که همه اینها در برنامه‌های این‌ نامزدها هم آمده است.

    قالیباف گفت: وقتی خرد جمعی باشد طبیعی است که این حرف ها زده شود اگرچه معتقدم در این دوره مدیریت شهری مردم باید قضاوت می‌کنند که افراد و جریانات کدامیک به وعده‌ها و شاخص‌ها بهتر عمل کرده اند.

    وی با بیان اینکه رویکرد محله محوری را در این دوره مدیریت شهری شکل دادیم، خاطرنشان کرد: 374 محله در شهر ایجاد کردیم که دولت نهم، دهم و حتی این دولت هم مانع حضور شورایاری ها در انتخابات شدند.

    شهردار تهران با بیان اینکه دلم برای شهر و میهنم می سوزد، گفت: از صمیم قلب دوست دارم‌که دوستان ما بتوانند شهر را به خوبی اداره کنند و در تحقق این راهبردها که راهبردهای گذشته ما هم‌ هست بهتر حرکت کنند چراکه در این راهبرد، منفعت مردم‌ وجود دارد.

    قالیباف با اشاره به افتتاح خط 8 مترو تهران گفت: خدا را شاکرم که این خط هم تکمیل شد چراکه اگر از من بپرسند قالیباف در این‌سالها به چه افتخار می‌کنی بدون‌شک می‌گویم به اینکه آغاز جوانی‌ام را با امام و انقلاب شروع کردم و در فرهنگ مجاهدت چهار دهه را سپری کردم.

    وی ادامه داد: این پاداش برای من کافی است که در پایان دوره مدیریت شهری پروژه‌ای افتتاح کنم که آغازش از حرم امام و پایانش به فرودگاهی با نام امام خمینی (ره) خواهد بود.

    شهردار تهران تصریح کرد: من خدمت به مردم را توفیق الهی می دانم و تا همیشه دست کسانی که در راه خدمت به مردم زحمت کشیده اند را می بوسم‌ و از آنها متشکر هستم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار