مدیران خودروعصر اعتبار

تندگویان خطاب به معاون قالیباف؛

اخذ عوارض از شهروندان، ایجاد درآمد پایدار محسوب نمی‌شود

عصر ساختمان- عضو شورای شهر تهران گفت: اخذ عوارض از شهروندان ایجاد و توسعه درآمد پایدار شهری محسوب نمی‌شود.

اخذ عوارض از شهروندان، ایجاد درآمد پایدار محسوب نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایلنا، محمد مهدی تندگویان در سیصد و شصت و هفتمین جلسه شورای شهر تهران در واکنش به گزارش معاونت مالی شهرداری درباره بدهی‌ها و میزان درآمد پایدار شهرداری گفت: در 12 سال گذشته شما فقط توانسته‌اید 3 درصد درآمد پایدار در شهر ایجاد کنید و این برای 12 سال فاجعه است و این عددی است که خودتان اعلام کردید. اخذ عوارض از شهروندان براساس قوانین ایجاد و توسعه درآمد پایدار شهری محسوب نمی‌شود فقط پیگیری مطالبات حقوقی و قانونی شهرداری است و جزئی از وظایف شهرداری و شورا است.

    این عضو شورای شهر با اشاره به گزارش معاونت مالی شهرداری ادامه داد: قراردادهای مشارکتی که در آمدی حاصل کرده و تمام شده دیگر پایدار محسوب نمی شود. بنایراین در مدت این 12 سال فقط 3 درصد در آمد پایدار ایجاد کرده است.

    این عضو شورای شهر با اشاره به معضل تهاترهای شناور که در دست مردم است، گفت: شما در گزارش خود به این مساله هیچ اشاره‌ای نکردید، بر اساس قراردادها و تسویه ‌حساب‌ها با پیمانکاران مناطق مختلف تحت پوشش شرکت‌های کارگزاری مثل شرکت جهان، رسا تجارت، عمران توسعه پایدار و چند شرکت دیگر که صلاح نیست اسامی‌شان بیاید مشخص نیست مردم چه میزان تهاتر شناور در دست دارند. بر اساس ادعاهای شما در عرض سه روز 3 هزار میلیارد تومان زمین به بانک شهر واگذار شده است. مطمئنا این زمین دارای بارگذاری است و جای سوال دارد آیا این بارگذاری شناور است یا خیر اگر شناور باشد شهردار بعدی ملزم نیست آن را رعایت کند.

    او ادامه داد: وقتی که شما زمینی را در پهنه اتوبان همت به بانک شهر واگذار کردید شهردار آینده چه لزومی دارد به بارگذاری آن پایبند باشد. به غیر از بانک شهر، شهرداری مطالبات فراوان این چنینی دارد که به صورت خرد در دست مردم است و شکایات و مکاتبات فراوانی در 22 منطقه درباره این تهاترهای شناور وجود دارد. رقم تراکم شناوری که در دست مردم است را اعلام کنید تا بتوانیم مساله را پیگیری کنیم.

    عضو کمیسیون معماری و شهرسازی با تاکید بر اینکه بدهی‌های شهرداری حداقل 40 هزار میلیارد تومان است ادامه داد: شهرداری میزان دیون مطالبات و وام‌های بانکی خود را اعلام کرد اما این در حالی است که هنوز مساله شهر آفتاب و شهروند برای ما جا نیفتاده است. من ادعا می‌کنم که فقط برند شهروند 10 هزار میلیارد تومان ارزش دارد و این گذشته از دارایی‌های شهروند است. شهروند 650 هزار مترمربع فضای تجاری دارد بر این اساس چگونه 60 درصد آن را با این قیمت به بانک شهر واگذار کرده‌ایم. جالب است که در گزارش خود ادعا کردید 4 هزار میلیارد تومان از بانک شهر درآمد پایدار کسب کرده‌اید این مسائل باهم تناقض دارد و باید توضیح دهید.

    او در انتها گفت: حتی اگر این اعداد و ارقامی که توسط شما اعلام شد را بپذیریم باز هم با پروژه‌های باقیمانده جمع می‌شود. شما در صحبت‌های خود خلط مبحث کرده و اعداد و ارقام را قاطی می‌کنید به غیر از این پروژه‌های باقیمانده پروژه‌های نیمه کاره و طرح‌هایی که از برنامه 5 ساله شهرداری عقب مانده است بخشی از این مطالبات محسوب می‌شود و بدهی‌های شهرداری حداقل به 40 تا 45 هزار میلیارد تومان می‌رسد و تاکید می‌کنم که این عدد 40 تا 45 هزار میلیارد تومان بر اساس همان اعداد و ارقامی است که خودتان اعلام کردید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار