مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس بنیاد مسکن کشور:

۱.۵ میلیون مسکن روستایی مقاوم سازی شد

عصر ساختمان- رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت در یک دهه اخیر افزون بر یک هزار و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاهای کشور مقاوم سازی شد.

۱.۵ میلیون مسکن روستایی مقاوم سازی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، علیرضا تابش روز سه شنبه در آئین معارفه مدیرکل جدید بنیاد مسکن مازندران در ساری افزود : حدود یکصد هزار واحد مسکونی نیز در قالب مقاوم سازی در سطح روستاهای کشور در دست ساخت قرار دارد.
    وی اضافه کرد : در مجموع بانک ها برای ساخت این واحدهای مسکونی روستایی افزون بر 140 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت به روستاییان پرداخت کردند.
    رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور افزود : صرفا در سال گذشته با کمک دولت و همراهی بانک ها 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای ساخت مسکن حادثه دیده در روستاهای کشور پرداخت شده است.
    تابش اظهارداشت : در همین مدت نیز 2 هزار و 400 میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض نیز برای کمک به حادثه دیدگان روستایی ناشی از زلزله و سیل نیز پرداخت شده است.
    وی افزود : دولت تدبیر و امید کمک زیادی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به خصوص در مقاوم سازی مسکن روستایی داشتند و این مساعدت نیز همچنان تداوم دارد.
    انتقاد از تغییر کاربری اراضی در مازندران
    رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز و کوچک سازی اراضی روستایی در مازندران انتقاد کرد و گفت که کوچک سازی اراضی کشاورزی و تغییر کاربری آن برای ساخت خانه های ویلایی در قالب گردشگری فاجعه بار است.
    تابش افزود : ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری اراضی برای ساخت خانه های ویلایی در قالب گردشگری و تفرجگاه مسافری در این استان ،بافت روستایی را دچار مشکل کرده است.
    وی اضافه کرد : به نظر می رسد باید در مازندران مدیریت ارشد استانی ساماندهی این فعالیت ها پاپیش بگذارد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این زمینه به مدیریت ارشد مازندران کمک خواهد کرد.
    وی تداوم مقاوم سازی مسکن روستایی و ساخت مسکن محرومان را از دیگر برنامه های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد و بر تسریع در ساخت مسکن محرومان به عنوان یکی از وظایف اصلی این نهاد تاکید کرد.
    در این نشست محمد خانی نوذری به عنوان مدیرکل جدید بنیاد مسکن مازندران معرفی و از خدمات سید مجید هاشمی مدیرکل سابق که حدود 11 سال این مسوولیت را عهده دار بود؛ قدردانی شد.
    سید مجید هاشمی مدیرکل سابق بنیاد مسکن مازندران به سمت مدیرکل یکی از بخش های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در مرکز منصوب شدند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار