مدیران خودروعصر اعتبار

نمایشگاه صنعت ساختمان تهران (۶)

نمایشگاههای تخصصی محل تقویت صادرات غیرنفتی

عصر ساختمان- در آغاز دهه سوم مرداد ماه سال ۱۳۹۶ نمایشگاه بین المللی تهران میزبان برترین شرکتهای فعال در حوزه ساخت و ساز در هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان است، نمایشگاهی که برای دوازدهمین سال متوالی به همت اتاق تعاون ایران برگزار خواهد شد.

نمایشگاههای تخصصی محل تقویت صادرات غیرنفتی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»، برپایی نمایشگاه‌های تخصصی می‌تواند در رونق تولید داخلی، اشتغال و برونگرایی اقتصاد نقش مهمی ایفا نماید که با نمایش میزان پیشرفت‌ها، سطح کیفی آخرین دستاوردها، تولیدات و خدمات و معرفی و عرضه توانمندی‌های هر بخش و هر مجموعه در قالب نمایشگاه‌ها اتفاق می‌افتد.
    به مناسبت این رخداد نمایشگاهی، فرصتی مهیا شد تا درخصوص کم و کیف نمایشگاه مذکور با دکتر سیدمحمد کریمی عضو هیئت رئیسه اتاق تعاون ایران و متولی برگزاری نمایشگاه مذکور به گفتگو بنشینیم که چکیده آن را می‌خوانید: 
    عضو هیئت رئیسه اتاق تعاون ایران در مورد تدابیر اتاق تعاون ایران برای جذب سرمایه‌های خارجی در هفدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان تهران به خبرنگار ما گفت: رشد و توسعه اقتصادی پایدار در سایه جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی است و یکی از رسالت‌های مهم برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در سطوح بین المللی آشنایی سرمایه گذاران خارجی از ظرفیت‌ها موجود برای حضور در عرصه‌های اقتصادی کشور های هدف است. همچنین حضور هیات‌های تجاری بستر مناسبی برای مذاکرات رو در رو را فراهم می‌آورد. در همین راستا اتاق تعاون ایران با دعوت از هیات‌های تجاری از کشور‌های مختلف این زمینه را برای سرمایه گذاری در کشور فراهم خواهد نمود.
    سیدمحمد کریمی در مورد شروط موفقیت در کسب و کار نمایشگاهی و تاثیر برگزاری نمایشگاه‌ها در توسعه اقتصادی کشور اظهار داشت: نمایشگاهها مولفه کلیدی ارتباطات هستند، به این صورت که خریداران و فروشندگان را از سراسر دنیا در مکانی مناسب گرد هم می‌آورند تا کالاها مورد بررسی، مقایسه، خرید و ارتقا قرارگیرند. بنابراین برقراری ارتباط موثر و فراهم نمودن شرایط مناسب برای خریداران و فروشندگان همچنین استفاده از فن آوری‌های جدید ارتباطی و دیجیتالی می‌تواند موجبات رضایتمندی مشارکت کنندگان و بازدید کنندگان را فراهم نمود در این صورت است که رسالت اصلی در برگزاری نمایشگاه در توسعه کسب و کار به خوبی انجام می‌پذیرد.
    برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و بین المللی به عنوان یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های اقتصادی در سطح جهان به منظور تمرکز بر معرفی تولیدات داخلی با هدف افزایش اشتغال پایدار برگزار می‌شود.  برپایی نمایشگاه‌های تخصصی می‌تواند در رونق تولید داخلی، اشتغال و برونگرایی اقتصاد نقش مهمی ایفا نماید که با نمایش میزان پیشرفت‌ها، سطح کیفی آخرین دستاوردها، تولیدات و خدمات و معرفی و عرضه توانمندی‌های هر بخش و هر مجموعه در قالب نمایشگاه‌ها اتفاق می‌افتد.
    متولی برگزاری هفدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ما" در جایی که صادرات کالاهای صنعت ساختمان هنوز با مشکل مواجه است چطور می‌توان نمایشگاه را سکوی پرش به سمت بازارهای جهانی دانست؟، گفت: در تعاریف جدید علوم اقتصادی، بازاریابی نوین در برگیرنده همه فعالیتهایی است که یک شرکت انجام می دهد تا بر میزان تقاضا اثر بگذارد که شامل چهار متغیر محصول، قیمت، توزیع و ترویج است. از سوی دیگر نمایشگاه تنها واسطه ای است که خریداران را مستقیماً به شرکت می آورد تا ارتباطات رو در رو شکل گرفته و امکان پاسخگویی به سئوالات مشتریان احتمالی برای شرکت فراهم آید و هیچ واسطه دیگری این امکان را در اختیار شرکت نمی‌گذارد تا با یک اقدام به بسیاری از اهداف خود دست یابد.
    بنابراین نمایشگاه‌های تخصصی بهترین فرصت برای شناسایی ظرفیت ورود تولیدکنندگان داخلی به بازارهای صادراتی است که با حضور هیات‌های تجاری در این نمایشگاه شرایط مساعدی برای صادرات فراهم خواهم شد و با حمایت‌ها و مشوق‌های صادراتی دولت و حذف قوانین مزاحم می‌توان در تقویت صادرات غیر نفتی گام‌های موثری برداشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار