مدیران خودروعصر اعتبار

جزئیات برنامه وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت دوازدهم;

تمرکز بر حمل ونقل در برنامه آخوندی برای وزارت راه و شهرسازی دولت دوازدهم

عصر ساختمان- در برنامه وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بیشترین تمرکز روی زیرساخت‌های حمل‌ونقل به چشم می‌آید،‌در مقابل بخش مسکن وضعیتی مانند ۴ سال دولت یازدهم دارد و به نظر می‌رسد همچنان در اولویت نیست.

تمرکز بر حمل ونقل در برنامه آخوندی برای وزارت راه و شهرسازی دولت دوازدهم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از تسنیم، صبح امروز معاون پارلمانی رئیس‌جمهور فهرست وزرای پیشنهادی برای تصدی وزارتخانه‌ها را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد که یکی از آنها عباس آخوندی برای وزارت راه و شهرسازی دولت دوازدهم است. آخوندی وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم 32 برنامه را برای 4 سال دوم فعالیت احتمالی خود اعلام کرده که اکثر آنها در حوزه حمل‌ونقل است. 22 برنامه وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در حوزه مختلف حمل ونقل جاده ای، ریلی ، هوایی و مسائل مربوط به بنادر کشور است.

    افزایش سهم ترانزیت بار، بهبود فرآیند جابجایی مرزی، تشویق برقراری خطوط دریایی، هوایی، زمینی و ریلی گردشگری، تسهیل آزاد شهروندان و فعالان اقتصادی به اطلاعات تخصصی حوزه راه و شهرسازی، تکمیل زیرساخت‌ها و افزایش‌ خطوط اصلی ریلی به 13 هزار کیلومتر، نوسازی و تکمیل سامانه‌های ارتباطی، کمک ناوبری و راداری، تجهیز و توسعه امکانات بنادر، اجرای سیاست احداث و بهره‌بردای از مراکز لجستیکی چند وجهی، ارتقای رویکرد بازرگانی در مدیریت و گسترش ظرفیت بنادر، تجاری‌سازی و افزایش بهره‌وری فرودگاه‌ها، جلب سرمایه گسترده ملی و بین‌المللی برای توسعه فرودگاه امام، ارتقای ظرفیت اشتغال با استفاده از کسب و کارهای نوپا، کاهش شدت مصرف سوخت، اجرای طرح‌های افزایش ایمنی حمل‌ونقل، ایجاد منابع مالی پایدار از طریق تاسیس نصدوق توسعه حمل‌ونقل، تامین ناوگان ریلی،‌افزایش سهم حمل‌ونقل عمومی، طراحی 33 ایستگاه راه آهن، هماهنگی و پیگیری اجاری یافته‌های طرح ساماندهی منطقه شهری تهران-کرج، احداث، آسفالت و بهسازی روکش سالانه 1500 کیلومتر راه روستایی و یکپارچگی حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری 22 برنامه آخوندی در حوزه حمل‌ونقل است.

    وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت دوازدهم 10 برنامه فراهم آوردن زمینه تولید مسکن مطابق برنامه ششم توسعه، هماهنگی برای اجرای مسکن اجتماعی، توسعه مسکن روستایی، بازنگری در نظام طراحی، توسعه و مدیریت شهری، اجرای نسل جدید شهرهای جدید، ارتقای و توسعه نظام مهندسی و کنترل ساختمان، تمرکز بر افزایش قدرت خرید خانه‌ اولی‌ها، تمرکزی بر اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های بازآفرینی شهری، اجرای پروژه‌های محرک توسعه و ایجاد فضاهای عمومی در بافت‌های حاشیه‌ای و تکمیل، تحویل واحدهای باقیمانده مسکن مهر دارای متقاضی را جزو رویکردها و برنامه‌های 4 ساله فعالیت دولت دوازدهم اعلام کرده است.

    یکی از نکات قابل توجه رویکردها و برنامه وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت دوازدهم تمرکز بر پروژه‌های زیرساختی حمل‌ونقل در مقابل حوزه مسکن است. بازار مسکن 5 سالی است که در رکود به سر می‌برد و سیاست‌های اجرا شده در 4 سال دولت یازدهم نتوانسته آنرا از این وضعیت بیرون آورد. به جز افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن با اقساط حدود 2 میلیون تومانی، دولت یازدهم و وزارت راه و شهرسازی اقدام در خوز توجهی در این زمینه انجام نداده‌اند. برنامه‌ای که به دلیل عدم توانایی اکثر زوج‌های جوان تا امروز اثرگذاری آنچنانی برای به تحرک در آوردن چرخ مسکن نداشته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار