مدیران خودروعصر اعتبار

قالیباف:

شاخص های منابع مالی شهرداری تهران مثبت است

عصر ساختمان- شهردار تهران گفت: شهرداری تهران نه تنها بدهی ندارد بلکه شاخص های منابع مالی آن در عین حال که دولت چیزی از ردیف های بودجه به آن نداده، مثبت است.

شاخص های منابع مالی شهرداری تهران مثبت است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از صدا و سیما،  محمد باقر قالیباف  با بیان اینکه مجموع دیون شهرداری 15 هزار 500 میلیارد تومان شامل مالیات، بیمه، پیمانکاری، بدهی بانک ها و سود کارمزد تسهیلات است افزود: شهرداری تهران 19 هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است و اکنون ده هزار و 500 میلیارد تومان دارایی آماده فروش دارد.

    وی گفت: کل املاکی که شهرداری تهران در 12 سال گذشته بر اساس مصوبه شورای شهر فروخته حدود 11 هزار میلیارد تومان اما در این مدت 22 هزار میلیارد تومان املاک برای شهرداری خریداری کرده است.

    او گفت: شهرداری تهران نه تنها بدهی ندارد بلکه شاخص های منابع مالی آن در عین حال که دولت چیزی از ردیف های بودجه به آن نداده، مثبت است.

    قالیباف افزود: شهر تهران از دهه پنجاه طرح جامع نداشته است اما در سال 86 با مصوبه شورای عالی شهر سازی و دو مصوبه در دولت دارای طرح جامع و تفصیلی شد.

    شهردار تهران تاکید کرد: کارهای شهر تهران بر اساس برنامه مشخص و مدون پیش می رود و این مسیر قابل تغییر نیست.

    وی گفت: ممکن است در حوزه ساخت تخلفاتی وجود داشته باشد اما تراکم فروشی را قطعا رد می کنم و آنچه که در دهه 70 در شهرداری تهران اتقاق افتاد اکنون به هیچ وجه وجود ندارد .

    قالیباف افزود: بر اساس طرح جامعه و تفصیلی شهرداری تهران برای جنوب شهر 180 درصد و برای شمال شهر 120 درصد تراکم پایه و بین 240 تا 350 درصد تراکم مجاز و خارج از این یک متر تراکم دیگری فروخته نشده است .

    وی با بیان اینکه در هوشمند سازی شهر تهران اکنون حدود 140 خدمت ارائه می شود گفت: روزانه با سامانه 137 چهار هزار تماس گرفته و از این تعداد هزار و 500 خدمت مستقیم ارائه می شود .

    قالیباف افزود: در طرح جامع حمل و نقل تهران و تا افق 1404 باید هشت خط مترو به طول 320 کیلومتر ساخته شود.

    وی گفت: اکنون این خطوط کامل شده است در حالی که در سال 84 فقط دو خط مترو آن هم به صورت ناقص و به طول 74 کیلومتر با در نظر گرفتن خط کرج در تهران وجود داشت.

    او با بیان اینکه هیچ ایستگاه مترو با نقص در حوزه خدمات ایمنی و ساخت به بهره برداری نمی رسد گفت: اکنون 170 ایستگاه مترو در تهران فعال است.

    وی درباره ایمنی خط هشت مترو نیز گفت: در حوزه قضایی شهر آفتاب براساس گزارشی که به این حوزه درباره خطر انحراف خودروها به خطوط ریلی مترو داده شده بود اعلام شد خط هشت مترو مشکل امنیتی دارد اما براساس قانون فاصله این خط ریلی با جاده رعایت شده است و چنین خطری وجود ندارد.

    وی اضافه کرد: شهرداری تهران مسئول ساخت این خط ریلی که خارج از شهر است نبود اما دولت از ما خواست که آن را بسازیم.

    او گفت: امکان ندارد شهرداری تهران خطوط مترو را بسازد و در آن همه استانداردهای روز دنیا رعایت نشود.

    وی افزود: مهمترین موضوع برای شهرداری ایمنی و رفاه شهروندان است.

    قالیباف افزود: در حوزه حمل و نقل شهری اکنون حدود شش هزار اتوبوس که نیمی ازآنها عمر مفید خود را کرده در حرکت اند و با احتساب خارج کردن اتوبوس های فرسوده شش هزار اتوبوس کم داریم.

    شهردار تهران گفت: براساس قانون 82 درصد هزینه تامین اتوبوس بر عهده دولت و 18 درصد برعهده شهرداری است.

    وی اضافه کرد: در حوزه مترو نیز اگر دولت سهم خود معادل هزارو 500 واگن را به شهرداری تحویل میداد اکنون به جای 19درصد سفرهای شهری 35 درصد این سفرها با مترو انجام و معادل 10 میلیون مسافر جابه جا می شد.

    قالیباف گفت: با تامین واگن های مورد نیاز مترو به وسیله دولت زمان ورود قطارها به ایستگاه ها به دو نیم دقیقه کاهش می یافت.

    شهردار تهران افزود: در حالی که در سال 84 حدود 270 واگن در مترو فعال بود اکنون این تعداد بیش از هزارو 300 واگن است .

    وی افزود: در حالی که 50 درصد تجهیز و ساخت مترو بر عهده دولت است اما اکنون سهم دولت در مترو بسیار کمتر از این است.

    او با بیان اینکه برای ساخت یک کیلومتر خطوط مترو همراه با واگن آن 230 میلیارد تومان نیاز است در سال گذشته کل بودجه ای که دولت برای مترو به شهرداری پرداخت فقط 100 میلیارد تومان بود.

    قالیباف گفت: در تهران ده خط بی آر تی بر اساس بررسی و به کارگیری تجربه کشورهای که در این زمینه شهرت جهانی دارند راه اندازی شده است.

    وی افزود: در حوزه نو سازی تاکسی های فرسوده دولت همراهی خوبی انجام داد و اکنون تعداد بسیار کمی از تاکسی ها نیاز به نو سازی دارند.

    او با بیان اینکه سیاست زده ها از تهران به عنوان شهر سوخته نام می برند و این عنوان غیر قابل قبول است، گفت: شهر تهران شهر جدیدیست و ما از ابتدا کار خود را با برنامه آغاز کردیم و در این 12 سال نیز کارها براساس برنامه پیشرفته است.

    وی افزود: در تهران خدمت به مردم باید به دور از گرایش های سیاسی، عمومی و مذهبی باشد و ما این نگاه را در کارهای خود رعایت و زمینه حوزه مردم را در انجام کارها فراهم کردیم.

    او اضافه کرد: پیش از سال 84 فاصله شمال ، جنوب و غرب و شرق شهر تهران روز به روز بیشتر می شد اما در 12 سال گذشته این فاصله از نظر نرم افزاری و سخت افزاری کاهش یافته است.

    وی با بیان اینکه 63 محل محروم در تهران وجود دارد که برخی از آنها در مناطق یک و دو تهران هستند گفت: محله های محروم و 96 درصد مردم برای ما موضوعیت دارند و ما به آنها توجه کردیم .

    قالیباف افزود: در نشستی که با حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برگزار شد شهرداری به دولت طرحی را برای رفع آلودگی و رفع ترافیک تهران در برنامه ای شش ساله ارائه کرد و همه قبول کردند که آلودگی و ترافیک با این طرح قابل حل است اما در ادامه دولت همراهی نکرد و مسئولیت اجرایی آن نیز بر عهده شهرداری نگذاشت.

    وی گفت: با این حال آن بخش از این طرح که مربوط به شهرداری بود تکمیل شده است .

    قالیباف اضافه کرد: اکنون بیش از 4میلیون خودرو در تهران وجود دارد و از شورای شهر جدید می خواهیم حل مسئله ترافیک و آلودگی هوا را در اولویت قرار دهد.

    شهردار تهران گفت: در حوزه مدیریت بحران شهر تهران دولت کمترین حمایت را انجام داده است .

    وی افزود: شهرداری در 12 سال گذشته 130 سوله بحران برای مقابله با حوادث طبیعی مانند زلزله ساخته است در حالی که پیش از آن چنین تاسیساتی در تهران وجود نداشت.

    او گفت: هزار مدرسه برای زلزله آماده و پل های تهران ترمیم شده است .

    وی اضافه کرد: قانون شهرداری ها بسیار ضعیف و چالش بزرگی مقابل شوراهای شهر و شهرداری هاست.

    مجید فراهانی عضو شورای شهر پنجم تهران نیز در این برنامه گفت: از فهرست 24 نفره نامزدهای شهرداری تهران هفت نفر مشخص شدند و از آنها خواسته شد برنامه های خود را به شورا ارائه دهند.

    وی افزود: از این تعداد دو نفر به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شدند و پنج نفر قرار است در زمان دو ساعته ای که به هر کدام از آنها در شورای شهر فرصت داده می شود از برنامه هایشان دفاع کنند.

    او گفت: عصر پنجشنبه این هفته شهردار منتخب را معرفی می کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار