مدیران خودروعصر اعتبار

کولایی:

شهردار تهران باید نظارت‌پذیر باشد

عصر ساختمان- کاندیدای شهرداری تهران با اشاره به مشکلات پایتخت اعم از آلودگی هوا و ترافیک در شهر گفت: یکی از موضوعاتی که شهردار آینده باید رعایت کند نظارت پذیری است.

شهردار تهران باید نظارت‌پذیر باشد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از مهر، الهه کولایی در جریان ارائه برنامه های خود به عنوان یکی از کاندیداهای شهرداری تهران در جمع منتخبین مردم در شورای شهر اظهار کرد: قطعا یکی از اهداف بنده در مدیریت شهری تغییر رویکرد در اداره شهر خواهد بود.

    وی تصریح کرد: محور برنامه های بنده مشارکت مردم و مشارکت شهروندان در امور شهروندی در حوزه های مختلف است.

    این کاندیدای شهرداری تهران ادامه داد: ما در سندها مطالب بسیار زیبایی می نویسیم اما شکاف بسیاری بین سندها و واقعیت ها وجود دارد.

    کولایی تصریح کرد: در کنار اسناد بالادستی مساله ای که وجود دارد فاصله بین دانشگاه، حوزه های علمیه، تفکر و اندیشه با عرصه عمل و اجراست که باید به این موضوع توجه شود.

    وی تصریح کرد: یکی از محورهای برنامه ام، تفکر، اندیشه و انتقال تجربیات دیگران در حوزه اجرا خواهد بود.

    وی ادامه داد: یکی از برنامه هایی که در اداره شهر تهران موثر است، جهانی شدن تهران است که باید به این موضوع توجه شود و باید بتوانیم به این سمت حرکت کنیم. 

    کولایی اضافه کرد: باید به سرمایه گذاری لجام گسیخته ای که در شهر تهران وجود دارد توجه شود و موانع موجود برطرف شود.

    این کاندیدای شهرداری تهران اضافه کرد: تلاش شده در برنامه تهیه شده در حوزه مدیریت شهری بر مبنای برنامه پنج ساله دو حرکت شود چرا که از این برنامه چند سال باقی مانده است. نبود اطلاعات یکپارچه که ما را منتقل می کند به تهیه چنین سامانه ای از مواردی که باید به آن توجه شود و برنامه ای تهیه شده با شش محوریت پیش بینی شده است.

    کولایی گفت: برنامه تهیه شده بر اساس اسنادی که وجود دارد، تهیه شده و به تفکیک هر ماموریت، زیر ماموریت ها، راهکارها مشخص است.

    وی ادامه داد: 13 محور در برنامه تهیه شده برای مدیریت شهری پیش بینی شده ضمن اینکه در سال های گذشته با نگاه سخت افزاری در حوزه مدیریت شهری رو به رو بودیم و این خاص یک دهه مدیریت شهری نبوده است.

    وی ادامه داد: در برنامه تاکید ویژه ای بر بهبود شرایط و کیفیت زندگی شهروندان شده است و در بهره بردن از مزایا تاکید شده.

    کولایی ادامه داد: مردم به ناچار آلودگی و ترافیک شهر تهران را تحمل می کنند و باید مردم محوری هدف مدیریت شهری باشد.

    این کاندیدای شهرداری تهران گفت: ساخت و ساز مورد نیاز است اما باید تحولات جدید در مدیریت شهری دیده شود.  ضمن اینکه باید توجه ویژه ای ظرفیت پدیده های نو برای توسعه آگاهی مردم شود.

    وی تصریح کرد: ما باید دستاوردهای موجود برای توسعه شهر و جلب سرمایه گذار بخش خصوصی اتفاده شود و باید این راهبردها را در مسیر عمل، هدایت کنیم.

    کولایی ادامه داد: باید فرصت های لازم را برای توسعه فعالیت های دانش بنیان استفاده کرد ضمن اینکه شهرداری تهران می تواند در این مسیر با توجه به ظرفیتی که دارد موفق عمل کند.

    وی به موضوع درآمدهای شهرداری به عنوان یکی از محورهای اساسی خود اشاره کرد و گفت: ما با توجه به فرصت های شهر می توانیم به یک شهر جهانی تبدیل شویم و باید از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کرد.

    این کاندیدای شهرداری تهران گفت: بسیاری از شهرهای کشورهای مختلف به جایگاه های قابل قبولی رسیده اند اما ما با توجه به ظرفیت های تاریخی و فرهنگی در این زمینه ناموفق بوده ایم که امیدواریم در این مسیر به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

    وی به دیپلماسی شهر جهانی اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به این موضوع باید از ظرفیت ها و پتانسیل های شهر به نحو مطلوب استفاده کرد.

    کولایی افزود: از ظرفیت های لازم برای جهانی شدن شهر تهران استفاده نشده است ضمن اینکه موضوع نیروی انسانی واقعیتی است که باید به آن توجه شود.

    وی به موضوع هوشمندسازی شهر اشاره کرد و گفت: باید در این زمینه از مدیران و کارشناسان خبره در این بخش استفاده کرد و از ظرفیت اجرایی کردن ایده ها بهره برد.

    این کاندیدای شهرداری تهران به ضرورت استفاده از منابع انسانی در حوزه مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: باید از جوانان در این حوزه استفاده کرد و از الزامات توسعه مدیریت شهری استفاده کرد.

    کولایی گفت: زمانی که ما از شهر هوشمند نام می بریم صحبت از این است که بسیاری از مشکلات شهر با استفاده از ظرفیت هوشمندسازی مرتفع می شوند.

    وی اضافه کرد: مشکل فساد یک موضوع جهانی است که مقابل آن موضوع شفافیت است که باید به این موضوع توجه شود که هر کجا ما به موضوع شفافیت توجه کنیم قاعدتا فساد کاهش پیدا می کند.

    این کاندیدای شهرداری تهران با انتقاد از تصدی گری شهرداری تهران در امور شهری گفت: متاسفانه شهرداری تهران در این زمینه عملکرد خوبی نداشته است.

    کولایی گفت: شهر هوشمند نیازمند به شهروندان و زیرساخت های هوشمند دارد و باید باور به هوشمندسازی داشته باشیم و باید این تغییر در حوزه مدیریت شهری صورت بگیرد و مردم انتظار دارند که این تحول و اتفاق در شهر تهران صورت بگیرد.

    وی تصریح کرد: نکته حائز اهمیت که در برنامه به آن تمرکز کرده ام مشارکت و تعامل بین نهادها از جمله شورا، مجلس، دولت و بخش های مختلف با شهرداری است و شهرداری نباید جزیره ای عمل کند.

    کولایی گفت: باید تعامل خوبی بین دولت و شهرداری به وجود آید و تا زمانی که این تعامل وجود نداشته باشد نه دولت و نه شهرداری می تواند موفق باشد.

    وی تصریح کرد: سیاست زدگی در شهر تهران برای مردم همانند سمی است که مردم را رنج می دهد و ما نیازمند وفاق، همدلی، همراهی همه نهادهای قدرت حول مردم هستیم.

    این کاندیدای شهرداری تهران با طرح این پرسش که چرا نشست های بین المللی در تهران برگزار نمی شود، تصریح کرد: زمانی که ما می توانیم با سایر کشورها به گفتگو بنشینیم و 1+5 را بر پای میز مذاکره بیاوریم قاعدتا می توانیم از ظرفیت تهران استفاده کنیم.

    وی گفت: ما به نقش نهادهای مردمی که نقش تخصصی و کاربردی دارند را توجه خواهیم کرد و این نهادها می توانند تسهیل کننده خدمات امور شهری باشند.

    وی گفت: ما نباید تنها تعدادی خاص در شهر تهران را در نظر بگیریم و باید عموم مردم را در شهر تهران در نظر بگیریم و این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد. از جامعه شناسان، روانشناسان و افراد مختلف برای اداره امور شهر استفاده کرد و صحنه های ناهنجاری که در شهر تهران وجود دارد مایه ننگ برای ماست و برای مقابله با آنها باید از ظرفیت دانشگاه ها و نهادهای علمی استفاده کرد.

    وی گفت: تکدی گری چهره نظام را مخدوش کرده و برای آن باید چاره سازی شود و دولت به تنهایی نمی تواند در این حوزه ورود کند و باید مدیریت شهری همگام و همراه دولت باشد.

    کولایی ادامه داد: متاسفانه برخی ها فکر می کنند که مشارکت مردم تنها به پرداخت پول است اما این نگاه غلطی است و مشارکت در واقع حضور مردم در اداره شهر است.

    این کاندیدای شهرداری تهران افزود: بنابراین مدیریت شهری بدون جلب کمک های مردم و گسترش فعالیت های آموزشی و بدون تربیت شهروند نمی تواند به اهداف مورد نظر خود دست پیدا کند.

    وی اضافه کرد: شهر تهران باید یک شهر قابل زندگی شود و برای رسیدن به این هدف تقویت و مشارکت مردم در اداره شهر است.

    وی ادامه داد: در سال های اخیر کارهای بسیاری انجام شده است و نمی توان آنها را نادیده گرفت. اما باید در آینده تغییراتی در اداره امور شهر ایجاد شود و از مشارکت مردم استفاده شود.

    کولایی گفت: مردم ولی نعمت نظامند که این جمله گهربار حضرت امام خمینی (ره) است و مردم منتظرند ببینند ما در ایفای وظایف خود چه می کنیم و مردم دائما ما را نظارت می کنند.

    وی اضافه کرد: باید یادآوری کنم که مردم منتظر تغییر هستند و باید به وعده هایی که به آنها داده شده عمل شود و بنده ایمان دارم مجموعه ای که در شورای شهر آینده فعالیت خواهند کرد موفق خواهند بود و در هر کاری باید مردم را در نظر گرفت.

    این کاندیدای شهرداری تهران تصریح کرد: باید امید مردم را ارتقا دهیم و کاری که شورا برای انتخاب نامزدهای مدیریت شهری کرد کار بسیار خوبی بود و این حرکتی در بازسازی امید مردم است که نیمی از مردم تهران زنان هستند که باید به آنها توجه شود.

    کولایی تصریح کرد: سرمایه های انسانی جنسیت بردار نیست و کرامتی که خدا به انسان داده که فرصت برابر را برای رشد فراهم کنیم و فرصت برابر داده شود تا در جهت ارتقا جامعه حرکت شود. متاسفانه ما همچنان شاهد هستیم که این فرصت از زنان گرفته می شود بنابراین باید مشارکت مردم جدی گرفته شود و این سرمایه بی بدیل که ما باورمان است خدا با مردم است و هر کسی به مردم متصل شود از یک نیروی بی پایان استفاده می کند.

    وی ادامه داد: وقتی ما متصل به مردم باشیم و از مردم انرژی بگیریم و تحت نظارت مردم باشیم قطعا سلامت خواهیم بود و مشکل زمانی اتفاق می افتد که فاصله از مردم زیاد می شود و نظارت مردم نادیده گرفته می شود.

    کولایی به موضوع شفافیت پذیری و پاسخگو بودن اشاره کرد و گفت: شهردار تهران در یک برنامه خبری حضور پیدا می کند و اقدامات خود را به صورت یک طرفه اعلام می کند اما باید برای مشخص شدن کارها و اتفاقات انجام شده در شهر از مردم نظرخواهی کرد.

    وی ادامه داد: شورا باید نظارت پذیری را سرلوحه کار خود قرار بدهد و شهردار باید پاسخگو باشد.

    وی گفت: کار مدیریت شهری یک کار جمعی و نیروهای متخصص و کارآمد است که با استفاده از این ظرفیت می توان به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار