مدیران خودروعصر اعتبار

رییس اتحادیه املاک شمیرانات:

طرفدار آپارتمانهای لاکچری هستم!

عصر ساختمان- رییس اتحادیه مشاوران املاک شمیرانات گفت: به ضرس قاطع می گویم با ساخت خانه‌های لوکس و لاکچری موافقم، چرا که سرمایه گذاران با احداث این واحدها شغل ایجاد می کنند.

طرفدار آپارتمانهای لاکچری هستم!
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمدرضا قاسمی روز گذشته در حاشیه گردهمایی مشاوران املاک منطقه شمیرانات اظهار کرد: من یکی از طرفداران آپارتمانهای لاکچری و طرفدار پولدارها هستم. به ضرس قاطع هم می گویم و این مساله را فریاد می زنم؛ چون پولدار وقتی می آید با سرمایه ای که می آورد، شغل ایجاد می کند. پولداری که ساختمان لاکچری می سازد حداقل 300 نوع شغل ایجاد می کند.

    وی درباره اینکه آیا قیمتهایی که در بخش املاک لوکس تعیین می شود بر اساس کیفیت ساختمان است یا خیر، گفت: ابتدا باید ببینیم قیمت واقعی را چطور می خواهیم محاسبه کنیم. مشاوران املاک که نمی توانند درخصوص کیفیت تعیین تکلیف کنند بلکه این موضوع زیر نظر مراجع مربوطه از جمله نظام مهندسی، شهرداری یا غیره است.

    رییس اتحادیه مشاوران املاک شمیرانات ادامه داد: در حال حاضر  آپارتمانهایی داریم که قیمت آنها متری 30 میلیون تومان است. حتی آپارتمانهای متری 40 میلیون تومان داریم که همه فروخته شده است. پس در این جامعه پول هست ولی درست حرکت نمی شود. در تمام جوامع جذب سرمایه می کنند ولی در کشور ما صدا و سیما پولدارها را دزد نشان می دهد.

    وی درباره پیش بینی از آینده بازار مسکن گفت: اقتصاد کشور کاملا سیاسی است. به طور مثال امضای قرارداد توتال، روحی به اقتصاد بازار دمید و باعث شد تعداد قراردادهای مسکن تا حدودی بالا برود ولی مجددا وارد رکود شد و حدود 10 روز است که اصلا برای اجاره هم کسی مراجعه نمی کند.

    قاسمی، پیش بینی از آینده بازار مسکن، قبل از رسیدن به زمان رونق را مشکل دانست و تصریح کرد: در عین حال پیش بینی می شود نهایتا تا یک سال رشد موازی و همطراز با تورم را در قیمت مسکن داشته باشیم که البته جهشی نیست و متناسب با نرخ تورم خواهد بود.

    رییس اتحادیه مشاوران املاک شمیرانات گفت: به هیچ عنوان جهش سالهای 86 به بعد که باعث افزایش 80 درصدی قیمت مسکن شد را نخواهیم داشت؛ مگر اینکه سیاستهای پولی دولت از حالت انقباضی خارج و مقداری پول تزریق شود.  البته الان نمی شود پیش بینی کرد چون سیاستهای دولت دوازدهم را نمی دانیم.

    به گفته قاسمی، بیشترین تعداد خانه های خالی لوکس در  مناطق 1، 2 و 3 وجود دارد.

    وی همچنین با بیان اینکه مدتهاست در نظر داریم از ابزارهای نوین و هوشمند در بازار املاک بهره ببریم گفت: اعتقاد ما این است که باید به روز حرکت و از دنیای مجازی و تکنولوژی استفاده کرد. هم اکنون هرکسی می تواند از موبایل خود در ترکیه، کانادا، ژاپن و سایر کشورها آپارتمان ببیند و حتی خریداری کند، کشور ما هم نباید از این قافله عقب می ماند.

    رییس اتحادیه مشاوران املاک تاکید کرد: ما به این نتیجه رسیدیم که باید خودمان یک اپلیکیشن را اجرا کنیم، لذا با افرادی که در این زمینه صاحب تجربه هستند صحبت کردیم. تصمیم گرفتیم این موضوع در یکی دو مقصد هدف گذاری شود و نهایتا در بین اپلیکیشنهای موجود در بازار در کمیسیونهای فنی ما بررسی و سامانه آلونک انتخاب شد؛ چرا که دست اندرکاران این سایت صاحب تجربه هستند و علم این کار را دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار