مدیران خودروعصر اعتبار

لاهوتی:

مجلس به آخوندی اعتماد می‌کند/ تحویل بیش از ۵۵ درصد مسکن مهر در دولت یازدهم

عصر ساختمان- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه مجلس به آخوندی اعتماد می کند و موافق ابقای وی در دولت دوازدهم است، گفت: باید نقد منصفانه به عملکرد وزیر راه و شهرسازی داشت و عملکرد آخوندی در حوزه حمل و نقل و ترابری بی سابقه بوده است.

مجلس به آخوندی اعتماد می‌کند/ تحویل بیش از ۵۵ درصد مسکن مهر در دولت یازدهم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا؛ مهرداد لاهوتی درباره احتمال ابقای عباس آخوندی در دولت دوازدهم اظهار داشت: در طول چهار سال گذشته عملکرد وزیر راه و شهرسازی را مثبت می‌دانیم. وی توانست در دوره تنگنای مالی دولت در بخش حمل و نقل و ترابری اقدامات قابل توجهی انجام دهد.

    این نماینده مجلس با بیان اینکه عملکرد وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم دربخش ریلی بی‌سابقه بوده است گفت: در حالی که در سال‌های گذشته متوسط بهره‌برداری از راه‌آهن کمتر از 100 کیلومتر بود، در زمان وزارت آخوندی، این رقم به بیش از 250 کیلومتر رسید.

    وی ادامه داد: در پنج ماه گذشته اقدامات بی‌سابقه‌ای در حوزه ساخت راه‌آهن انجام شده به طوری که رکورد ریل‌گذاری در طول تاریخ راه آهن ایران شکست.

    لاهوتی با اشاره به نوسازی ناوگان هوایی در دولت یازدهم اظهار داشت: پس از برجام تحول عظیمی در صنعت هوایی کشورمان رخ داد به طوری که توانستیم با شرکت‌های بزرگ هواپیماساز قرارداد خرید 200 فروند هواپیما منعقد کنیم که تاکنون 7 فروند هواپیمای جدید وارد ناوگان هواپیمایی کشورمان شده است.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: با نوسازی ناوگان هوایی کشورمان از خروج 5 میلیارد دلار ارز جلوگیری می‌شود و مسافران ایرانی با اطمینان خاطر از شرکت‌های هواپیمایی داخلی بلیت هواپیما می‌خرند و این سرمایه ملی بابت خرید بلیت از ایرلاین‌های خارجی از کشورمان بیرون نمی‌رود.

    وی با اشاره به ورود هواپیماهای ATR گفت: با ورود این هواپیماها فرودگاه‌های کوچک استان‌ها هم رونق می‌یابند و تعداد پروازها به این فرودگاه‌ها افزایش خواهد یافت.

    لاهوتی با بیان اینکه آخوندی یک وزیر با جرات است گفت: اگر جرات و جسارت آخوندی نبود تصمیم‌گیری در این حوزه‌ها سخت‌تر انجام می‌شد. پیش از این برای خرید هواپیما آن هم هواپیماهای فرسوده باید یک شرکت سوری در خارج از کشور ثبت می‌کردیم تا بتوانیم هواپیماهای چند سال کار کرده را گرانتر خریداری کنیم که هزینه‌های آن هم افزایش می‌یافت چرا که سوخت بیشتری مصرف می‌کرد و موتور آن نیاز به اورهال داشت.

    وی با تاکید بر اینکه مجلس از عملکرد وزارت راه و شهرسازی در بخش حمل و نقل و ترابری راضی است، ادامه داد: در بخش مسکن هم باید منصفانه عملکردها را بررسی کنیم.

    این عضو کمیسیون برنامه و بودجه درباره عملکرد اخوندی در بخش مسکن اظهار داشت: یکی از دلایلی که باعث شد مسکن اجتماعی در دولت یازدهم به اجرا نرسد، اتمام پروژه مسکن مهر بود. اعتبارات وزارت راه و شهرسازی معطوف اتمام تعهد دولت قبل در بخش مسکن مهر شد و در دولت یازدهم بیش از 55 درصد مسکن مهر به متقاضیان تحویل داده شد.

    لاهوتی گفت: بیش از دو میلیون و 200 هزار مسکن مهر در این پروژه تعریف شد که در دولت دهم تمام واحدهایی به بهره برداری رسیدند که هیچ مشکلی نداشتند و ساخت  و تحویل واحدهای مساله دار از جمله واحدهایی که امکانات زیربنایی نداشتند بر دوش دولت یازدهم افتاد اما با این وجود هم بیش از نیمی از واحدها در این دولت به مردم تحویل داده شد.

    وی با بیان اینکه در مجموع عملکرد اخوندی را در وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم مثبت ارزیابی می‌کنیم،  اظهار داشت: آخوندی مدیر تصمیمات احساسی نیست وی مدیر تصمیم سازی است که قدرت ریسک دارد وی می تواند تصمیمات راهبردی برای مسائل بگیرد.

    این عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه مجلس به ابقای آخوندی در دولت دوازدهم رای موافق می‌دهد، گفت: آخوندی دو بار در چهار سال گذشته برای استیضاح در مجلس حاضر شد که هر بار رای موافقان وی بیشتر شد. به طور قطع این بار هم مجلس به آخوندی اعتماد می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار