مدیران خودروعصر اعتبار

صادرات ۲.۵ میلیون تن قیر در سال به کشورهای منطقه و آسیای میانه

عصر ساختمان:حسین میرشفیع معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی معاون راه روستایی با بیان اینکه به کارگیری قیرهای امولوسیونی در پروژه‌های راه‌سازی در حال گسترش است گفت: روش‌های جدیدتری مثل میکروسرفیسینگ وجود دارد که دستگاه‌هایش در سطح کشور در حال توسعه است.

صادرات ۲.۵ میلیون تن قیر در سال به کشورهای منطقه و آسیای میانه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از تین نیوز، سیدحسین میرشفیع با اشاره به برگزاری هفتمین نمایشگاه بین المللی قیر، آسفالت، عایقها و ماشین آلات در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران گفت: بخش قیر و آسفالت مرکز تحقیقات راه٬ مسکن و شهرسازی پیگیر کارها بود و این نمایشگاه روز جمعه 2 بهمن آغاز به کار کرد.

    وی با بیان اینکه هم اکنون از نظر تولید و بهبود کیفی آسفالت وضعیت خوبی در کشور وجود دارد افزود: انواع مختلف قیرها همچون قیرهای امولوسیونی٬ پلیمری و الیاف‌های آسفالتی در کشور تولید می‌شود.

    معاون راه روستایی یادآور شد: حدود 2.5 میلیون تن قیر در سال به کشورهای منطقه و آسیای میانه همچون چین و هند صادر می‌شود. از نظر تولید آسفالت نیز رشد خوبی داریم و شرکت‌های راه‌سازی ایرانی پروژه‌های زیادی را در کشورهای آسیای میانه و قفقاز٬ جنوب خلیج فارس٬ عراق و اقلیم کردستان مشغول اجرا هستند.

    وی ادامه داد: هم اکنون فقط از 50 درصد ظرفیت تولید داخلی در حوزه قیر و آسفالت استفاده می‌شود بنابراین ظرفیت خوبی برای صادرات خدمات فنی مهندسی در این حوزه وجود دارد. بر همین اساس هفتمین نمایشگاه بین المللی قیر، آسفالت، عایقها و ماشین آلات می‌تواند ظرفیت‌های ایران را به مشتریان خارجی معرفی کند. ضمن آنکه روز به روز اجرای پروژه‌های داخلی نیز ارتقا خواهد یافت.

    معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: در حوزه راه روستایی حرکت عمده‌ای که وجود دارد آسفالت‌های حفاظتی مناسبی در مناطق مختلف راه‌های روستایی که نیاز به مرمت داشتند اجرا شدند. با توجه به اینکه نوع قیرهای امولوسیونی متنوعی در داخل کشور تولید می‌شود از ظرفیت‌ اینها داریم استفاده می‌کنیم. روش‌های جدیدتری هم مثل میکروسرفیسینگ وجود دارد که دستگاه‌هایش در سطح کشور در حال توسعه است و در آینده استفاده بیشتری از این روش‌ها خواهد شد.

    وی افزود: قیرهای امولوسیون به رغم اینکه چند سال است در کشور تولید می‌شوند اما فراگیری به کارگیری استفاده از آنها در پروژه‌های راه‌سازی تازه در حال گسترش است.

    میرشفیع در توضیح روش میکروسرفیسینگ گفت: در مسیرهای پرتردد یا ترک خورد مخلوطی مرکب از سیمان و قیر و ریزدانه سنگی به صورت نازک روی سطح جاده‌ها می‌کشند سرعت اجرا بالا است ضمن آنکه هزینه‌های اجرایی بالایی را نیز ندارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار