مدیران خودروعصر اعتبار

سعیدی:

مشکلات تهران با مشارکت فعال شهروندان قابل حل است

عصر ساختمان- نماینده تهران در یادداشتی با عنوان تهران جدید و شهروندان فعال در کانال تلگرامی خود نوشت که شورای پنجم نشان داد از همین ابتدای کار بنای خود را بر شفافیت و قائل شدن نقش و سهم برای شهروندان گذاشته است.

مشکلات تهران با مشارکت فعال شهروندان قابل حل است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، متن یادداشت فاطمه سعیدی به شرح زیر است:

    « منتخبان مردم تهران در سلسله اقداماتی هوشمند و دموکراتیک گزینه نهایی خود برای شهرداری تهران را انتخاب کردند تا در نخستین جلسه شورای پنجم این انتخاب رسمیت یافته و آقای محمد علی نجفی رسما شهردار تهران شود.

    علاوه بر این که به اذعان بسیاری از دلسوزان انتخاب نجفی یکی از بهترین انتخاب های ممکن بود و به طور حتم ایشان توانمندی خارج کردن تهران از بحران های کلان فعلی را دارد باید به شیوه این انتخاب نیز احترام گذاشت.

    در حالی که شاهد بودیم در ادوار گذشته شورای شهر تصمیمات حساس و جلسات مهم پشت درهای بسته شکل می گرفت اما شورای پنجم نشان داد از همین ابتدای کار بنای خود را بر شفافیت و قائل شدن نقش و سهم برای شهروندان گذاشته است. این اتفاق مبارکی است که در صورت تداوم می تواند بدل به یک رویه مرسوم شود شاید روزی سایر نهادها نیز حاضر شوند مذاکرات و جلساتشان را برای مردم به صورت زنده پخش کنند.

    نکته دیگری که در فرایند انتخاب شهردار تهران به چشم می خورد حضور جدی و با برنامه سرکار خانم دکتر کولایی بود. ایشان بر خلاف برخی در گذشته هرگز یک کاندیدای ویترینی و تنها برای نمایش حضور زنان نبود. بلکه با برنامه و جدیت وارد کار شد و از همین اندک فرصت پدید آمده برای طرح مطالبات و دیدگاه های مترقیانه خود استفاده کرد. در عین حال نشان داد چرا در این سال‌ها همواره مورد اعتماد زنان فعال بوده است.

    تهران معضلات و مشکلات متعددی دارد که هر یک از آنها باید با مشارکت فعال شهروندان، نظارت جدی شورای شهر و البته مدیریت و برنامه ریزی صحیح و اصولی شهرداری حل شود. به دلیل شرایط خاص وضعیت تهران هر یک از این سه پارامتر که دچار نقص شود کل فرایند بهره‌وری بالای خود را از دست می دهد و در نتیجه چالشی از چالش‌های تهران حل نمی شود.

    شفافیت در امور شهری همانطور که در برنامه های شهردار منتخب است امری است که یکی از جدی ترین مطالبات شهروندان است. شهروندان باید بر تمام معاملات و فرایندهای مرتبط با شهرداری نظارت کنند. این مساله ای است که خوشبختانه شورای شهر نیز روی آن تاکید دارد.

    استفاده از زنان و جوانان شایسته مطالبه دیگری است که امروز باید مورد توجه قرار گیرد. امروز شاهد نسلی هستیم که باید برای مسئولیت های کلان تربیت شود اما همواره پشت حلقه های بسته مدیران مسن مانده است. این نسل باید از سایه خارج شود. اگر روزگاری نظام و انقلاب نوپای ما به جوانان اعتماد کرد حالا نوبت آن است که جوانان دهه 50 و 60 به متولدین این دو دهه اعتماد کنند. این اعتماد موجب می شود تا در آینده با بحران خلاء مدیران کارامد مواجه نشویم.

    زنان نیز که در تمام این سال ها به دلایل متعدد مورد بی مهری واقفع شده اند امروز باید جایگاه درخور توجهی در مدیریت شهری داشته باشند. زنان ما می توانند در قامت معاونان شهردار و شهرداران مناطق پا به عرصه مدیریت بگذارند. نسلی که امروز مدیران اصلی کشور را تشکیل می دهند به جز اندک مواردی تماما مردانه هستند و کمتر به زنان بها داده اند. باید درهای مدیریتی را به روی زنان گشود.

    شهر تهران می تواند در میان بزرگترین پایتخت های جهان الگوی حضور مدیران زن و مدیران جوان باشد و این اراده را در مدیریت جدید شهر تهران و شورای پنجم می بینیم. باید این اراده ها به منصه ظهور برسد.»

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار