مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

۵ بزرگراه به آزادراه تبدیل می‌شوند

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه « در راستای ارتقاء ایمنی و تسهیل ترافیک هم اکنون ۳۳۰ کیلومتر از بزرگراه‌های کشور در مرحله مذاکرات و عقد قرارداد برای تبدیل شدن به آزادراه هستند» گفت: اردکان- یزد- مهریز- انار، قم- سلفچگان، بخش‌هایی از مسیر ساوه- بویین زهرا و بندرعباس- ایسین نمونه‌ای از این بزرگراه‌‌ها محسوب می‌شوند.

۵ بزرگراه به آزادراه تبدیل می‌شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی تبدیل بزرگراه‌های موجود به آزادراه را موجب ارتقاء ایمنی دانست و گفت:‌ با توجه به تبصره 6 قانون احداث پروژه‌های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک‌ها و سایر منابع مالی و پولی کشور در حال حاضر در مسیر‌های پرتردد و کریدورهای اصلی کشور بزرگراه‌ها به آزادراه تبدیل می‌شوند.

    وی رعایت بالاترین مشخصات فنی و استانداردهای ایمنی را از مزایای اصلی این طرح برشمرد و خاطرنشان کرد: برخی بزرگراه‌های کشور دارای مشخصات فنی و هندسی مناسبی نیستند و دسترسی‌های همسطح متعدد در آنها ایمنی را کاهش داده است و با توجه به وسعت و موقعیت استراتژیک ایران ارتقاء شبکه آزادراهی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

    خادمی این قانون را برای سرمایه‌گذاران نیز سودمند معرفی کرد و افزود: هزینه‌های پایین ارتقاء بزرگراه به آزادراه و بهره‌برداری سریع آن نسبت به احداث آزادراه جدید برای سرمایه‌گذاران نیز جذابیت ایجاد کرده است که دارای توجیه اقتصادی مطلوبی است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:  در طراحی تبدیل بزرگراه به آزادراه تسهیل ترددهای محلی موجود نیز در نظر گرفته می‌شود.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه طول این طرح‌ها را 330کیلومتر دانست و یادآور شد: در خصوص این بزرگراه‌ها در حال مذاکراه و عقد قرارداد سرمایه‌گذاری هستیم که اردکان- یزد- مهریز- انار، قم- سلفچگان، بخش‌هایی از مسیر ساوه- بویین زهرا و بندرعباس- ایسین نمونه‌ای از این بزرگراه‌‌ها محسوب می‌شوند که در حال تبدیل شدن به آزادراه هستند.

    خادمی تاکید کرد: در حال حاضر تعداد کل طرح‌های آزادراهی کشور برابر با 20 پروژه به طول هزار و 670کیلومتر است که در دست مذاکره برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

    وی افزود:  ارزش این طرح‌ها به مبلغ 150هزار میلیارد ریال است که در اکثر  آنها بین 70تا 100درصد سرمایه مورد نیاز طرح در تعهد سرمایه‌گذار است و برای مابقی آزادراه‌ها نیز فراخوان شناسایی سرمایه‌گذار داده شده که در حال مذاکره با متقاضیان متعدد سرمایه‌‌گذاری برای شناسایی و ارزیابی شرایط آنها هستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی