مدیران خودروعصر اعتبار

رونمایی از سامانه صدور پروانه‌های شهرسازی و نقشه یک هزارم شهر تهران

عصر ساختمان- سامانه صدور پروانه‌های شهرسازی، نقشه یک هزارم شهر تهران و آیین رونمایی از کتاب تهران از بالا با حضور شهردار تهران در سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری رونمایی شد.

رونمایی از سامانه صدور پروانه‌های شهرسازی و نقشه یک هزارم شهر تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، صبح امروز در سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران مراسم بهره‌برداری از سامانه صدور پروانه‌های شهرسازی، نقشه یک هزارم شهر تهران و آیین رونمایی از کتاب تهران از بالا و همچنین رونمایی از کتاب تهران از بالا با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران، محمدمهدی تندگویان عضو شورای شهر تهران، پشمچی‌زاده معاون شهرسازی و معماری شهرداری و تعدادی از مسئولان سازمان فناوری و اطلاعات برگزار شد.

    در این مراسم کتاب «تهران از بالا» توسط قالیباف و تندگویان رونمایی شد و همچنین بهره‌برداری از سامانه صدور پروانه‌های شهرسازی، نقشه یک هزارم شهر تهران و آیین رونمایی از کتاب تهران از بالا انجام شد.

    پشمچی‌زاده در مورد بهره‌برداری از سامانه صدور پروانه‌های شهرسازی، نقشه یک هزارم شهر تهران و آیین رونمایی از کتاب تهران از بالا، گفت: آنچه امروز گزارش آن ارائه می‌شود امکاناتی است که مانند حلقه‌های یک زنجیره در طول سال‌های گذشته ایجاد شده است تا سنجش‌پذیری کارها افزایش پیدا کند و شرایط برای ارائه خدمات مطلوب‌تر فراهم شود.

    وی با اشاره به نقش سامانه صدور پروانه‌های شهرسازی، نقشه یک هزارم شهر تهران و آیین رونمایی از کتاب تهران از بالا، تصریح کرد: پیش از این صدور پروانه به صورت جزیره‌ای اتفاق می‌افتاد ولی در حال حاضر ارتباط مکانی را در سطح شهر یکپارچه کرده‌ایم و از دستاوردهای این سامانه متفاوت شدن شرایط صدور پروانه نسبت به گذشته است.

    معاون شهرسازی و معماری شهرداری ادامه داد: در صورت عملیاتی کردن نوع جدید صدور پروانه بخش عمده‌ای از کارها به دفاتر خدمات الکترونیک سپرده می‌شود و مداخلات زیادی که در حال حاضر اتفاق می‌افتد به حداقل می‌رسد. همچنین این سامانه به مالکان امکان می‌دهد تا منابع را مدیریت کنند و تمرکز دریافت عوارض نیز متفاوت می‌شود. امیداریم با این سامانه بتوانیم شرایط بهتری را برای تصمیم‌گیری و مدیریت شهری فراهم کنیم.

    وی با اشاره به یکی دیگر از ویژگی‌های این سامانه، بیان کرد: اتفاق جدیدی با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک تهران رخ داده است. ما در صدور گواهی‌ها در چند منطقه به اسناد تک برگی تکیه کرده‌ایم و به همکاری با سازمان ثبت استان پرداختیم و با این کار می‌توانیم مغایرت‌هایی که در صدور پایان کار وجود دارد را به حداقل برسانیم.

    در این مراسم قائمی رییس مرکز فناوری و اطلاعات شهرداری تهران و همچنین امامی رییس اداره تولید اطلاعات مکانی به توضیحاتی در مورد سامانه و نقشه یک هزارم تهران پرداختند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار