مدیران خودروعصر اعتبار

نمایشگاه صنعت ساختمان تهران (۲۱)

رئیس فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: نقش بسزای بخش تعاون درلایه های مختلف اقتصاد

عصر ساختمان- فرهنگ سازی و توجه به بخش مهم مردمی “تعاون”، با توجه به سیاست ها و اسناد بالادستی و تاکید مقام معظم رهبری، ضرورت حمایت بیشتر بخش را افزایش میدهد.

رئیس فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: نقش بسزای بخش تعاون درلایه های مختلف اقتصاد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان»، آنجاییکه بدنه تعاون از اقشار ضعیف جامعه تشکیل شده به نظر می رسد با تقویت تعاونی ها اقتصاد خود به خود مردمی می‌شود.
    حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جمله فوق و لزوم افزایش بودجه اتاق تعاون ایران و لزوم توجه به اعتبارات این بخش مهم تاکید کرد: اعتبارات اتاق تعاون ایران نسبت به اتاق های اصناف و بازگانی بسیار کمتر است و این موضوع باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
    لارگانی خواستار حضور جدی تر اتاق تعاون ایران در هیات ها و مجامع دولتی شد تا نظرات و پیشنهادات این بخش غیردولتی به گوش مسئولان برسد.
    موسوی لارگانی پیش از این در خصوص  نقش بخش تعاون در تحقق اهداف مردمی کردن اقتصاد مقاومتی اشاره گفته بود: از آنجاییکه بدنه تعاون از اقشار ضعیف جامعه تشکیل شده به نظر می رسد با تقویت تعاونی ها اقتصاد خود به خود مردمی می شود. وی ادامه داد: رسیدن به این مهم مستلزم آن است که قوانینی که در حال حاضر مزاحم توسعه بخش تعاون است و بدنه دولت، دست به دست هم دهند و تعاون را که زاییده انقلاب و توصیه شهید بهشتی بوده، تقویت کنند، چنانچه تعاون می تواند تاکید رهبری بر اقتصاد مقاومتی را بهتر محقق کند.
    لارگانی با اشاره به نقش مجلس ابراز داشت: مجلس نقش موثری در این خصوص دارد بدینگونه که برای تحقق و رسیدن بخش تعاون به سهم 25 درصدی در اقتصاد، قانون تصویب و اصلاح کند و اگر هم قانون هست و اجرا نشده، درصدد اجرای آن باشد.
    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس باید نقش خودش را ایفا کند، گفت:  یکی از مهمترین وظایف مجلس، نظارت بر اجرای قانون است، در حال حاضر قوانین زیادی هست و هر روز این قانون را متورم می‌کنیم اما به نظارت توجه کمتر شده است.
    وی ادامه داد: مهمترین قانون ما قانون اساسی است و در برنامه های توسعه،  قوانین خوبی در قوانین بالادستی برای تعاون داریم اما نظارت بر اجرای قوانین کم است.
    لارگانی گفت: تعاونی‌های ما در زمینه‌های مختلف، هم تخصص و هم توانمندی دارند و می‌توانند در لایه‌های مختلف اقتصادی نقش به سزایی داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو