مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر کل اداره موزه‌های کشور:

ساخت بزرگترین موزه استان فارس به نیمه راه رسید

عصر ساختمان- محمدرضا کارگر گفت: بزرگترین موزه استان فارس در کنار حافظیه شیراز ساخته می شود.

ساخت بزرگترین موزه استان فارس به نیمه راه رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدرضا کارگر مدیر کل اداره موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی کشور، از ساخت بزرگترین موزه استان فارس خبر داد و اظهار داشت: بزرگترین موزه استان فارس در حال ساخت است و تا یک سال آینده بخش‌هایی از آن به بهره‌برداری می‌رسد.

    وی افزود: این موزه جنب حافظیه شیراز ساخته می‌شود. هم اکنون بیش از 50 درصد آن ساخته شده و شامل دو بخش موزه مشاهیر و موزه منطقه‌ای فارس است. طراحی بخش مشاهیر با الهام از فضای معماری شهر شیراز (نارنجستان‌ها) در حال اجراست.

    مدیر کل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی کشور گفت: مجموعه‌های دوگانه موزه استان فارس، یکی از پروژه‌های بزرگ فرهنگی کشور به حساب می‌آیند و با اعتبارات ملی و استانی اجرا می‌شوند.

    کارگر ادامه داد: لازمه ساخت موزه استان فارس آزادسازی زمین آن بود؛ تا به حال 80 درصد کار آزادسازی زمین انجام شده و 20 درصد آن در حال انجام است.

    وی تصریح کرد: موزه منطقه‌ای استان فارس شامل مخزن امن برای آثار موزه‌ای، بخش پژوهش، حفاظت، مرمت اشیای تاریخی و فضای نمایشگاهی ثابت و موقت است. این پروژه تلاش می‌کند تا بر جاذبه‌های فرهنگی استان بیفزاید و موجب تعامل مردم با فرهنگ و تاریخ این خطه از سرزمینمان باشد.

    مدیر کل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی کشور در پایان گفت: این موزه دارای طراحی بسیار خوبی است و در زمره طراحی‌های خاص قرار می‌گیرد. بزرگترین موزه استان فارس تلاش می‌کند تا بخش مهمی از بازدیدکنندگان حافظیه را نیز پذیرا باشد. در واقع حافظیه و این مجموعه در ارتباط با هم تعریف شده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی