مدیران خودروعصر اعتبار

پیرهادی:

مدیریت شهری آینده طلب شهرداری را از دولت بگیرد/ شهر تهران پروژه سنگین ندارد

عصر ساختمان- رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران گفت: دوستانی که مدیریت شهری آینده را در دست دارند، مدعی اند که ارتباط خوبی با دولت دارند، به همین منظور امیدوارم بتوانند طلب شهرداری تهران را از دولت بگیرند.

مدیریت شهری آینده طلب شهرداری را از دولت بگیرد/ شهر تهران پروژه سنگین ندارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محسن پیرهادی رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آخرین وضعیت بدهی‌های شهرداری تهران، اظهار داشت: بر اساس عددی که چندماه گذشته به دست ما رسید، هم اکنون شهرداری تهران حدود 19 تا 20 هزار میلیارد تومان بدهی دارد.

    وی افزود: شهرداری تهران اعلام کرده که در چند ماهه گذشته حدود 2 تا 3 هزار میلیارد تومان آن را پرداخت کرده است.

    رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه از این عدد، حدود 7 تا 8 میلیارد تومان آن بدهی به پیمانکاران بوده است، گفت: شهرداری تهران نزدیک به 2 هزار میلیارد تومان را پرداخت کرده و مابقی نیز بدهی بانکی به مترو و حمل و نقل عمومی است که باید پرداخت شود.

    پیرهادی با اشاره به میزان طلب شهرداری تهران از دولت، تصریح کرد: دولت حدود 16 هزار میلیارد تومان برای احیای بافت فرسوده و نوسازی و همچنین حدود 50 درصد از سهم خود را در حوزه حمل و نقل عمومی از جمله مترو پرداخت نکرده است.

    وی ادامه داد: براساس قانون دولت 82.5 درصد در حوزه حمل و نقل عمومی سهم دارد، اما در سال‌های گذشته دولت ها هیچ گونه کمکی در این زمینه به شهرداری های تهران نکرده اند.

    رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران گفت: دولت حتی سهم شهرداری تهران در جرایم راهنمایی و رانندگی که به خزانه دولت رفته را هنوز به مدیریت شهری پرداخت نکرده است.

    پیرهادی اضافه کرد: بر اساس جمع بندی‌ها بدهی دولت به شهرداری تهران حدود 16 هزار میلیارد تومان است، اما بر اساس جمع بندی حسابرسی دولت این مبلغ 14 هزار میلیارد تومان است که این ارقام با یکدیگر مغایرت دارد.

    وی با اشاره به میزان بدهی و طلب شهرداری تهران افزود: دوستانی که مدیریت شهری آینده را در دست دارند، مدعی اند که ارتباط خوبی با دولت دارند، به همین منظور امیدوارم بتوانند طلب شهرداری تهران را از دولت بگیرند.

    رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران گفت: مدیریت شهری اعلام کرده که حدود 7 هزار میلیارد تومان از بودجه خود را صرف اقدامات جاری شهر از جمله حقوق و دستمزد، نگهداشت شهر، رفت و روب، نظافت شهر و همچنین کارهای عمومی و جاری می کند، به همین دلیل اگر دولت بدهی خود را به شهرداری پرداخت کند، می توانیم هزینه 2 سال نگهداری شهر را در خزانه داشته باشیم.

    پیرهادی تصریح کرد: با این رقم حتی اگر درآمد شهرداری تهران صفر هم باشد با طلبی که دوستان جدید از دولت دریافت می کنند، می توانند پول 2 سال اداره شهر را ذخیره و پول پیمانکاران را هم پرداخت کنند.

    وی با تاکید بر اینکه بیشتر هزینه های شهر تهران مربوط به توسعه زیرساخت های شهر است، گفت: بیشتر اقدامات زیرساختی شهر انجام شده و به همین منظور بودجه آینده شهر باید صرف اقدامات جاری و مسائل اجتماعی شود.

    رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: مدیریت شهری آینده اگر بخواهند پروژه جدیدی را در شهر اجرا کنند، راه اندازی و بهره برداری از انتهای بزرگراه صیاد به بعثت می تواند استارت خوبی باشد، چراکه این پروژه در 2 سال قابلیت اجرایی دارد.

    پیرهادی ادامه داد: شهر پروژه سنگین و زیرساختی ندارد، چراکه بیشتر پروژه های مربوط به تکمیل زیرساخت مانند اتوبان ها، بزرگراه ها، و همچنین زیرساخت های اجتماعی و فرهنگی انجام شده و تنها مسائل مربوط به نگهداشت شهر باقی مانده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو