مدیران خودروعصر اعتبار

ایجاد ۱شغل به ازای ۵۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری در مسکن

عصر ساختمان- معاون وزیر مسکن و شهرسازی با بیان اینکه صدها هزار نفر در ایران با تعاونی مسکن خانه‌دار شدند گفت:باید موارد نقص را شناسایی و موارد موفقیت را پُر رنگ کنیم و اجازه دهیم که تعاونی ها در یک بازتعریف به فعالیت خود ادامه دهند.

ایجاد ۱شغل به ازای ۵۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری در مسکن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم، حامد مظاهریان، معاون وزیر مسکن و شهرسازی درباره میزان اشتغالزایی در حوزه مسکن گفت: نسبت به سایر بخش ها سرمایه گذاری در بخش مسکن اشتغالزایی بیشتری دارد. در چند حوزه تخصصی اشتغالزایی انجام می شود.

    مظاهریان با بیان اینکه به ازای هر 50 میلیون تومان سرمایه گذاری  حدود یک شغل ایجاد می شود افزود:در پتروشیمی هر 300 میلیون تومان یک شغل ایجاد می شود. اگر هدف اشتغالزایی باشد، سرمایه گذاری در این بخش می تواند مشکل بیکاری را تا حدودی حل کند.

    معاون وزیر مسکن و شهرسازی درباره نقش تعاونی های مسکن در زمینه رونق مسکن گفت:در4دهه گذشته میلیون ها نفر  خانوار ایرانی صاحب خانه شدند و این تجربه گران بهایی از همکاری تعاونی ها داریم. بازخوانی پرونده تعاونی ها از اخبار خوب و بد ترکیب است. باید موارد نقص را شناسایی و موارد موفقیت را پُر رنگ کنیم و اجازه دهیم که تعاونی ها در یک بازتعریف به فعالیت خود ادامه دهند و بتوانیم در یک پُرسه پژوهش بتوانیم موارد را مشخص کنیم. یعنی با یک ارزیابی نقاط ضعف تعاونی ها را شناسایی و راهکاری باری آنها بیابیم و نقاط قوت تعاونی ها را پُررنگ کنیم.

    وی ادامه داد: با توجه به اینکه مسکن کالای گرانی محسوب می‌شود نحوه تأمین مالی آن هم باید به روش‌هایی باشد که مردم بتوانند قدرت خرید و فروش آن را پیدا کنند. یکی از تجربه‌های تأمین مالی مسکن در دنیا، تعاونی مسکن است که نخستین تعاونی مسکن، 165 سال پیش و در سال 1850 در دانمارک شکل گرفت. پس از آن در کشورهای فرانسه، آلمان، اتریش و سوئد هم تعاونی‌های مسکن تشکیل شدند.

    معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: در کشور خودمان نخستین شرکت تعاونی مسکن در سال 1331از سوی کارکنان و کارگران شرکت نفت تشکیل شد. این موضوع نشان می‌دهد که فاصله زمانی ایجاد تعاونی مسکن در ایران با اولین تعاونی مسکن در دنیا 100 سال است؛ به این معنا که ما یک قرن از جهان در زمینه تشکیل تعاونی مسکن عقب‌تریم.

    وی با بیان اینکه رشد تعاونی‌های مسکن در ایران به بعد از انقلاب مربوط می‌شود، گفت: تا سال 1357 در ایران تنها 676 شرکت تعاونی مسکن داشته‌ایم؛ اما در س90 تعداد تعاونی‌های مسکن کشورمان به 12 هزار و 600 واحد رسید؛ یعنی در سه دهه 21برابر شد.

    وی با بیان اینکه ضعف‌ها و قوت‌های تعاونی مسکن در ایران مشخص است، اظهار داشت: نباید نقش تعاونی‌ها را در بخش مسکن کشور نادیده گرفت چرا که صدها هزار نفر در دهه‌های اخیر از این طریق خانه‌دار شده‌اند، بلکه کار منطقی این است که با رفع ضعف‌ها به تقویت تعاونی ها کمک کنیم. البته تعاونی‌ها تنها راه خانه‌دار شدن نیستند؛ ولی این تشکل‌ها می‌توانند به ساماندهی وضع نامنظم بازار مسکن کمک کنند؛ دلیل آن نیز داشتن شناخت اعضای تعاونی‌ها نسبت به یکدیگر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار