مدیران خودروعصر اعتبار

نمایشگاه صنعت ساختمان تهران (۲۸)

سید علی محمد ابویی رئیس سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل مطرح کرد؛ افزایش قیمت مواد اولیه؛ عامل تداوم رکود

عصر ساختمان- رئیس سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل در مورد استقبال متقاضیان از هفدهیمین نمایشگاه صنعت ساختمان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: استقبال از نمایشگاه نسبت به توانمندی‌های ایرانی‌ها عیان است و همین موضوع نشاندهنده این است که ایرانی‌ها توانمند هستند اما قدرتشان در اختیار تصدی گری دولتی‌ها تلف می‌شود. متاسفانه به جای اینکه خدمات بگیریم خدمات رسان شده ایم و جاها عوض شده است.

سید علی محمد ابویی رئیس سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل مطرح کرد؛ افزایش قیمت مواد اولیه؛ عامل تداوم رکود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان»، سید علی محمد ابویی با اشاره به نمایشگاه چندی پیش لوله و پروفیل که در محل شهر آفتاب برگزار شده بود اظهار داشت: بسیاری از اصناف مانند لوله و پروفیل می توانند بدون نیاز به حمایت دولت به کار خود ادامه ‌دهند.
    وی بحث عدم نیاز صنف لوله و پروفیل به حمایت دولت را پیش کشید و افزود: ما برای جلوگیری از واردات نیازی به حمایت دولت نداریم، در حال حاضر قدرت تقابل تولیدات این صنف حتی با چین نیز مشهود است. ما بارها اعلام کرده‌ایم که به تعرفه حمایتی دولت به شرط آنکه مواد مورد نیاز اولیه داخل کشور در اختیار خودمان قرار گیرد، نیاز نداریم. 
    ابویی تصریح کرد: صادرات مواد اولیه مورد نیاز به کشورهای همجوار یکی از بزرگترین مشکلات تولیدکنندگان وطنی است که اشتغالزایی را نیز تحت تاثیر قرار داده است.
    وی، از آمارهای اشتباه گزارش شده به دولت گله کرد و ادامه داد: آمارهایی به دولت گزارش می شود که پس از گذشت چند سال متوجه می‌شوند اشتباه بوده است، این در حالی است که با اعمال تعرفه‌ها وکمبود مواد اولیه، بسیاری از بنگاههایی که تامین مواد اولیه داشتند با مشکل مواجه شده اند و دولت در قبال عدم انجام وظایفش هیچگونه تکلیفی برای خودش قائل نیست .
    به جای برون‌نگری برون‌زا شدیم
    یوروفل، صنایع مادر کشور را به علت ارزان فروشی 23 درصد جریمه کرده است. وضعیت فعلی، دو سال پیش از سوی سندیکای لوله و پروفیل پیش بینی شده بود اما باورش برای دولتی‌ها سخت بود در حالی که دولتی ها می‌توانستند با استفاده از تجارب صنعتگران و سندیکای لوله و پروفیل از تقابل یوروفل با صنعت مادر کشور جلوگیری کنند.
    ابویی به درخواست سندیکا اشاره کرد و گفت: در خواست سندیکای لوله و پروفیل منطقی بود، ما مواد اولیه ای که در اختیار خارجی ها قرار می دهند را مطالبه کردیم و اظهار داشتیم که دلار، ریال هر آنچه عرف است حاضر به انجام آن هستیم اما هنوز دلیل عدم پذیرش را متوجه نشدیم. هنوز پی نبردیم چرا کالایی که در داخل 400 دلار متقاضی دارد 252 دلار به خارج از کشور به فروش می‌رسانند. مشخص نیست کالاهای ایرانی را به کجا با قیمت نازل فروخته شده که در حال حاضر جریمه شده اند.
    رئیس سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل به خبر هفته گذشته اشاره کرد و گفت: خبری شنیده شد که بنظر می رسد دولتی ها در تفکر افزایش قیمت مواد اولیه هستند. اما در جایی که آب، برق، گاز و حتی حقوق کارگران گران نشده است اگر قیمت مواد اولیه افزایش یابد قطعا رکود نیز افزایش خواهد یافت. زمانی که مواد اولیه گران می‌شود سرمایه‌ها نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرند و این در حالی است که هم اکنون با کمبود سرمایه در کشور مواجه هستیم.
    به گفته وی، گرانی در تجهیز مبلمان، میز، لوله‌های انتقال آب و سیالات در ساختمان‌ها و سوله‌های صنعتی اثر دارد. طی یک ماه و نیم چیزی در حدود 45 درصد با افزایش قیمت فولاد مواجه شدیم. لطفا مسئولین اعلام کنند چرا در جایی که کارخانه‌های ما بدون مواد در حال تعطیلی هستند، کارخانه‌های خارجی تایلند، امارات، هند و ... از مواد ایرانی در حال تزریق هستند. قرار بود ما برون نگر باشیم چرا برون زا شده‌ایم.
    ابویی اظهار امیدواری کرد و در انتها گفت: امیدواریم فرد کارآمدی بر مسند وزارت بنشیند که درد صنعت را درک کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی