مدیران خودروعصر اعتبار

فولاد اصفهان در پیچ خطرناک رکود

عصر ساختمان:قیمت محصولات فروش شرکت فولاد مبارکه بر اساس سال ۹۰ تعیین شده و از سوی دیگر رکود بازار خودروسازی، لوازم خانگی، ساخت و ساز و دیگر موارد، باعث مشکلات فولاد شده است.

فولاد اصفهان در پیچ خطرناک رکود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مجید منصوری بیدکانی با اشاره به تکمیل نشدن فاضلاب شهرستان لنجان و مشکلات مالی شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: فولاد مبارکه در حال حاضر فروش خود را بر اساس قیمت‌های سال 90 و 91 انجام می‌دهد اما هزینه‌های خود را بر اساس قیمت‌های سال 94 پرداخت می‌کند.

    وی افزود: هزینه‌های حقوق و دستمزد، مواد، تولید و دیگر هزینه‌های این شرکت در سال‌های گذشته به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده اما قیمت محصولات فروش این شرکت بر اساس سال 90 تعیین شده و این موضوع در حال حاضر به صنعت آسیب می‌زند. از سوی دیگر رکود بازار خودروسازی، لوازم خانگی، ساخت و ساز و دیگر موارد، باعث مشکلات فولاد مبارکه شده است.

    نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته اگرچه وضعیت فولاد مبارکه چندان مناسب نیست اما شرکت ذوب‌آهن وضعیت بسیار بدتری دارد و باید برای رفع این مشکلات اقدامات جدی صورت داد.

    وی درباره پروژه فاضلاب شهرستان لنجان که قرار است از سوی شرکت فولاد مبارکه اجرایی شود، خاطرنشان کرد: قرارداد استفاده از پساب شهرستان لنجان و این پروژه از سوی شرکت فولاد مبارکه بسته شده و در حال حاضر نزدیک به 80 درصد پیشرفت داشته است.

    منصوری افزود: البته هنوز این موضوع به پایان نرسیده و در ماه‌های گذشته، به دلیل مشکلات مالی شرکت فولاد مبارکه، سرعت پیشرفت پروژه به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده و به بهره‌برداری نرسیده است.

    وی درباره زمان بهره‌برداری از این پروژه خاطرنشان کرد: قرار بود که پروژه فاضلاب شهرستان لنجان تا پایان سال 94 به بهره‌برداری برسد اما به نظر می‌رسد با توجه به مشکلات مالی فولاد مبارکه، ساخت پروژه مذکور یک سال به تعویق می‌افتد چراکه در حال حاضر برخی بخش‌های این پروژه متوقف شده و پول لازم به آن نرسیده است.

    نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امیدوار هستم که مشکلات شرکت فولاد مبارکه هرچه سریعتر برطرف شده و این پروژه به سرعت تکمیل شود تا بهره‌برداری آن انجام شود. هرچند که با توجه به قرارداد منعقد شده، بدون شک فولاد این پروژه را تکمیل کرده و به بهره‌برداری خواهد رساند اما این زمان به اندازه چند ماه به تأخیر می‌افتد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار