مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل مسکن کمیته امداد خبر داد:

تأمین مسکن برای مهاجرین معکوس

عصر ساختمان- مدیرکل مسکن کمیته امداد، گفت: متأسفانه دولت تسهیلاتی نمی‌دهد و در زمانی که می‌گوید رشد مسکن داشته‌ایم رشد منفی ۶ درصد را داریم و این در حالی است که آمار مهاجرت هم بالاست به همین دلیل مددجویانی که تمایل دارند به روستاهایشان برگردند مسکن‌شان را تأمین می‌کنیم.

تأمین مسکن برای مهاجرین معکوس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس، ابراهیم بازیان در نشست خبری گفت: به دنبال حل مشکل مسکن مددجویان هستیم به همین دلیل برنامه‌محوری با یک حرکت جهادی و انقلابی توأم شده و درصددیم تا ساماندهی مسکن مددجویان را در برنامه دنبال کنیم چرا که مسکن در اقتصاد خانواده اهمیت زیادی دارد.

    وی ادامه داد: اعتبارات این حوزه بیش از 7 برابر نسبت به سال 93 شده که رشد بی‌سابقه‌ای را نشان می‌دهد و در سال جاری 733 میلیارد تومان برای بخش مسکن در نظر گرفته شده که این ظرفیت را دارد تا 800 میلیارد تومان نیز افزایش یابد.

    مدیرکل مسکن کمیته امداد، گفت: در حال حاضر تعداد مددجویانی که نیاز به خرید یا بهسازی مسکن دارند کم شده و بر اساس گزارش برنامه پنجم توسعه امداد 150 هزار خانواده فاقد مسکن و 350 هزار خانواده نیازمند بهسازی مسکن بوده‌اند که این آمار مربوط به حدود 3 سال پیش است اما در حال حاضر 100 هزار خانواده فاقد مسکن و 250 هزار خانواده نیز نیازمند بهسازی مسکن هستند.

    بازیان با اشاره به اینکه رکود اقتصادی باعث افزایش خدمات امداد به مددجویان شده، گفت: سرریز شدن فقر در کشور باعث شده سبد کمی خانوارهای ما افزایش یابد و این به معنی چند برابر شدن خدمات ما است. بنابراین اعتقاد داریم که امسال 75 هزار خدمات عمرانی را به مددجویان خود ارائه دهیم که شامل 45 هزار مورد تعمیر مسکن و 17 هزار مورد احداث و خرید مسکن شهری است.

    وی تصریح کرد: همچنین قرار شده با کمک وام قرض‌الحسنه که 200 میلیارد تومان به بخش مسکن اختصاص داده شده 7 هزار مورد احداث و خرید مسکن انجام شود.

    بازیان گفت: 20 میلیون تومان نیز به عنوان وام قرض‌الحسنه و 7 میلیون به عنوان وام بلاعوض برای تأمین مسکن شهری داده می‌شود.

    مدیرکل مسکن کمیته امداد تصریح کرد: با وجود اینکه هزینه‌های مسکن در شهرهای بزرگ بالاست سیاست امداد بهسازی مسکن و مشارکت در تأمین هزینه‌های خرید است. امداد برای خانواده‌ها در صورت تأمین زمین توسط مسئولان شهری و دولتی هزینه های ساخت مسکن یا بهسازی را بر عهده می‌گیرد.

    وی ادامه داد: از طرفی طرح تأمین مسکن مهاجرین معکوس را نیز دنبال می‌کنیم چرا که در حال حاضر حاشیه‌نشینی و مهاجرت روستاییان به شهرها افزایش یافته و تبعاتی را داشته است از جمله افزایش آسیب‌های اجتماعی و فقر به همین دلیل امداد آمادگی دارد تا در صورت درخواست مددجویان که تمایل دارند به روستاهای خود برگردند مسکن آنها را تأمین کند.

    مدیرکل مسکن کمیته امداد گفت: یکی از مشکلات تأمین مسکن پرداخت تسهیلات است در حالی که در برنامه ششم توسعه به صراحت آمده پرداخت تسهیلات برای ساخت و بهسازی 200 هزار مسکن روستایی و 150 هزار مسکن در شهرهای دارای جمعیت کمتر از 100 هزار نفر باید انجام شود اما متأسفانه هیچ گونه اقدام مؤثری از سوی دولت و بانک‌ها انجام نشده است.

    بازیان با بیان اینکه دولت هیچ گونه خروجی در بحث تأمین مسکن اقشار کم‌درآمد نداشته، گفت: انتظار داریم مجلس، دولت و بانک‌ها همکاری بیشتری داشته باشند.

    وی گفت: هیچ گونه تسهیلاتی از سوی دولت برای ساخت‌وساز داده نمی‌شود به گونه‌ای که آمار پروانه ساخت‌وسازها کم شده و معلوم است که چه اتفاقی در حال جریان است. در دوره‌ای که دولت می‌گوید رشد داشته‌ایم رشد مسکن منفی 6 درصد بوده است.

    مدیرکل مسکن کمیته امداد، گفت: در هر صورت بیش از 20 درصد از بودجه بهسازی و ساخت مسکن مددجویان از طریق خیرین و پرداخت صدقات انجام می‌شود و قرار شده بخشی از مطالبات امداد از دولت با خرید مسکن مهر به تعداد 5 هزار واحد جبران شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو