مدیران خودروعصر اعتبار

توافقنامه احداث بزرگترین بازارتخصصی ساختمانی بین ایران و چین امضا شد

عصر ساختمان- توافقنامه همکاری احداث بزرگترین بازارتخصصی ساختمانی در کشور روز سه شنبه بین صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت هلدینگ «بی سی جی چین» در محل ساختمان این صندوق امضا شد.

توافقنامه احداث بزرگترین بازارتخصصی ساختمانی بین ایران و چین امضا شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، شرکت بی سی جی چین ، بزرگترین شرکت سازنده ساختمانی این کشور به شمار می آید و قرار است بر اساس تفاهمنامه یاد شده ، بازار ساختمانی مورد نظر در شرق تهران - منطقه حکیمیه - در زمینی به مساحت 90 هزار متر مربع ، طی سه سال آینده ساخته شود.
    بر اساس این گزارش ، محمود اسلامیان روز سه شنبه درمراسم امضای این توافقنامه همکاری که در ساختمان صندوق بازنشستگی انجام شد، گفت: روابطی که بین کشور ایران و چین وجود دارد روابط امیدوار کننده ای است و ما فراموش نمی کنیم در زمان تحریم های سخت اعمال شده به کشورمان ، کشورچین چه همکاری خوبی با ما داشت.
    وی اظهارکرد: معاملاتی که بین ایران و چین در احداث بازار ساختمانی در حال شکل گیری است موجب همبستگی بیشتر دو کشور و توسعه روابط خواهد شد.
    اسلامیان با اشاره به برخی فعالیت های صندوق بازنشستگی کشوری گفت: این صندوق مجموعه بزرگ اقتصادی به شمار می آید و در حوزهای نفت ، گاز، پتروشیمی، حمل ونقل (هوایی و دریایی) فعالیت های گسترده ای دارد. همچنین در حوزه ای صنایع غذایی، مالی و گردشگری هم فعال است .
    وی ادامه داد: صندوق بازنشستگی کشوری علاوه براین در حوزه ساختمانی هم فعال است و با چینی ها مشارکت گسترده ای را در این حوزه آغاز خواهد کرد؛ سرمایه گذاری در ایران می تواند نتایج خوبی را برای کشور چین به همراه داشته باشد.
    اسلامیان ابراز امیدواری کرد که اقدامات انجام شده با چینی ها در راستای خط توسعه کشور باشد و چینی ها تردید نکنند که اگر الگوی خوبی از سرمایه گذاری را ارایه کنند برای بقیه سرمایه گذاران خارجی هم به عنوان الگوی جذاب معرفی می شوند.
    مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری این قول را هم داد که از همه امکانات صندوق برای کمک به این پروژه(ساخت بازار تخصصی ساختمانی) استفاده کند.
    اسلامیان تصریح کرد: در زمینه احداث این بازار تخصصی با شهردار جدید تهران مذاکره کرده ایم و ایشان می توانند به این مساله کمک کنند.
    وی کفت: در حال حاضرهشت میلیارد دلار را در حوزه هایی که در آنها فعال هستیم سرمایه گذاری کرده ایم و دو میلیارد دلار هم در حال سرمایه گذاری هستیم که امیدوارم این ، پشتوانه ای برای صندوق و ارتباط با کشور چین باشد.
     در این مراسم ، آقای سون ، نماینده شرکت هلدینگ جی بی سی چین (بزرگترین و معروفترین شرکت سازنده ساختمان در چین) با ارائه شرح گزارشی از فعالیت های ساختمانی خود در چین و نیز کشور ایران گفت: بسیاری از موزه ها و ساختمان پارلمانی و ساختمان های معروف در چین توسط این شرکت ساخته است و هم اینک در حال ساخت فرودگاهی بزرگ در چین هستیم.
    وی خاطرنشان کرد: بیش از 10 سال است که با کشور ایران همکاری می کنیم و این همکاری را ادامه خواهیم داد.
    وی افزود: تاکنون 11 پروژه را با وجود همه تحریم هایی که به کشورتان اعمال شده است به انجام رسانده ایم و دو پروژه نیز در حال انجام است .
    وی در عین افزود: هم اینک شهرهای اصفهان و خوزستان در ایران با مشکل آب و فاضلاب مواجه است که در حال انجام کار برای رفع این مشکلات هستیم و قراراست با نصب لوله های سبک تا 95 درصد از مشکلات را حل کنیم.
     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار