مدیران خودروعصر اعتبار

«هشدار سریع» حادثه از طریق پیامک فراموش شد؟

اعلام زلزله تهران با بلندگو!

عصر ساختمان:رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از راه‌اندازی و فعال سازی سامانه هشدار سریع سیل و زلزله برای پایتخت با نصب ۸۰۰ بلندگو هشداردهنده در معابر تهران خبر داد.

اعلام زلزله تهران با بلندگو!
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم ،وی گفت: این سامانه‌ها زلزله و سیل را برای زمانی کوتاه قبل از وقوع هشدار می‌دهند. احمد صادقی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اعلام این خبر اظهار کرد: شهرداری تهران برای تقویت ساختار مدیریت بحران، موضوع سامانه‌های هشدار سریع سیل و زلزله را در دستور کار قرار داده و سال آینده سامانه هشدار سیل با نصب 800 بلندگوی هشداردهنده در معابر آغاز می‌شود که می‌توان این شبکه را تا 4 هزار بلندگو افزایش داد. او ادامه داد: بخشی از زیرساخت‌های سامانه هشدار سریع زلزله نیز ایجاد شده و دستگاه‌های حسگر زلزله و شبکه انتقال فرکانس روی گسل مشا نصب و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است که باید این حسگرها در مناطق دیگر نصب و امکان بهره‌برداری از این پیام‌های هشدار برای سازمان‌های خدماتی و ذی‌نفع فراهم آید. به گفته وی این سامانه‌ها می‌تواند زلزله و سیل را برای زمانی کوتاه قبل از وقوع هشدار دهد و باعث واکنش فوری دستگاه‌های خدماتی و حتی عموم مردم شود. البته مشروط بر آن که زیرساخت‌های بهره برداری از این پیش آگاهی در خدماتی همچون مترو، مراکز عرضه سوخت، شبکه انتقال آب، گاز، برق، صدا و سیما و... فراهم آید که نیاز به همکاری میان بخشی و تعامل سازمان‌ها و نهادهای مدیریت شهری دارد. به گزارش «دنیای اقتصاد» به نظر می‌رسد نصب و راه اندازی بلندگوهای هشدار سیل و زلزله در معابر شهری هم «هزینه‌بر» و هم «زمانبر» باشد چراکه از یک سو به گفته رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت نصب این بلندگوها از سال آینده پیگیری خواهد شد و از سوی دیگر تامین هزینه‌های اجرایی این طرح نیز زیاد است در حالی که سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران می‌تواند با هماهنگی با شرکت مخابرات از طریق ارسال پیامک هشدار، شهروندان را سریع‌تر در جریان وقوع زلزله یا سیل قرار دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار