مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تهران:

دولت مسکن محرومان را با کمک نهادهای حمایتی تأمین کند

عصر ساختمان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تهران گفت: مسکن محرومان یک فرصت است که دولت باید با کمک نهادهای حمایتی آن را اجرایی کند.

دولت مسکن محرومان را با کمک نهادهای حمایتی تأمین کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از تسنیم، صبح امروز جلسه بررسی مشکلات مسکن شهرستان ورامین با حضور دهقان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، معاونان فرماندار و دهیاران بخش مرکزی و جوادآباد برگزار شد.

    نصرالله دهقان در این جلسه با بیان اینکه این جلسات هم‌افزایی برای کسانی است که در یک محدوده و منطقه کار می‌کنند تا امکانات خود را با هم همسو و از آن استفاده کنند اظهار داشت:در چند سال اخیر برخی اعتبارات تأمین نشده، ولی در مقابل اعتبارات پیش‌بینی‌نشده، پرداخت شده است، در این چند سال تحولاتی در کشور صورت گرفت و شهرستان ورامین در این تحول از جمله شهرستان‌های پیشتاز بود.

    وی با اشاره به طرح هادی در روستاها عنوان کرد: در روستاها اجرای طرح هادی جدی‌تر شده و به طور قطع طرحی بسیار ضروری است و مزایای بسیاری داشته که از جمله آن حفظ اراضی کشاورزی و هدایت آب‌های سطحی است، البته در فرایند طرح هادی باید اصلاحاتی انجام شود و خواسته‌های به حق روستائیان را در نظر بگیریم.

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه سختگیری‌ها در رابطه با مقاوم‌سازی بناهای روستایی به نفع خود افراد است خاطرنشان کرد: در هیچ جایی 20 میلیون وام بهسازی مسکن روستایی و با این حداقل سود که 4 یا 5 درصد است نداریم و در این منطقه هزینه ساخت هم کمتر از برخی مناطق کوهپایه‌ای است.

    دهقان با اشاره به ساخت مسکن محرومان تصریح کرد: مسکن محرومان یک فرصت است و این‌گونه نیست که مستقیما وارد این کار شویم یا دولت روی این کارهای سرمایه‌گذاری کند اما می‌توانیم با ارتباطاتی که با خیرین مسکن‌ساز کشور داریم از کمک‌های مردمی و نیز از کمک‌های نهادهای حمایتی استفاده کنیم.

    علی خوئینی معاون مدیرکل مسکن استان تهران در این جلسه اظهار داشت: بیش از 7500 جلد سند روستایی را صادر کردیم که در نتیجه کاهش نزاع‌های مالکانه و نیز کاهش پرونده‌های قضایی را در پی داشته است.

    وی همچنین با بیان اینکه بیش از 53 هزار نفر در روستاهای ورامین ساکن هستند عنوان کرد: باید در این روستاها نظام تولید و اشتغال حل شود و  به فکر حل مشکل معیشت مردم در روستاها باشیم و تنها با آسفالت و ساخت پارک این مشکل حل نمی‌شود.

    معاون مدیرکل مسکن استان تهران با اشاره به طرح هادی خاطرنشان کرد: این طرح در 38 درصد روستاهای کشور و 65 درصد روستاهای استان اجرا شده است ولی در ورامین در 75 درصد روستاها حداقل یک فاز طرح هادی اجرا شده است که البته به علت پیگیری و  همراهی دهیاران بوده است.

    خوئینی همچنین با بیان اینکه نمی‌توانیم همه اراضی کشاورزی را به مسکن تبدیل کنیم تصریح کرد: اگر ایران تمام ظرفیت کشاورزی خود را به کار بگیرد می‌تواند 60 درصد امنیت غذایی خود را تأمین کند و 40 درصد مابقی را هم وارد کند بنابراین نمی‌توانیم کاربری‌های کشاورزی را تغییر دهیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار