مدیران خودروعصر اعتبار

نمایشگاه صنعت ساختمان تهران (۳۹)

مهندسی نما؛ حلقه مفقوده بلند مرتبه سازی ایران

عصر ساختمان- مهندسی نما در ایران نیازمند دانشگاه، اطلاعات فنی و آزمایشگاه تخصصی تست مقاوم سنج در مقابل زلزله و فشار باد است.

مهندسی نما؛ حلقه مفقوده بلند مرتبه سازی ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان»، اجرای پروژه ساختمان بورس و جهان‌کودک با نمای شیشه‌ای از اجراهای موفق شرکت نماکاران هزاره سوم؛ نماینده انحصاری شرکت CHUHADAROGLU ترکیه در ایران است که کلیه تست‌های مقاوم سنجی زلزله و باد روی آنها انجام شده است.

    مدیر فروش شرکت نماکاران هزاره سوم در مورد حضور در نمایشگاه هفدهم صنعت ساختمان گفت: نماکاران هزاره سوم معمولا با هدف "بودن" یک سال در میان در نمایشگاه صنعت ساختمان شرکت می‌کند.

    سید محمد امین اسدی، پس از معرفی محصولات شرکت نماکاران هزاره سوم در مورد نحوه اجرا محصولات و نظارت عوامل ترک در ایران گفت: نماینده سوپروایزر CHUHADAROGLU، نظارت بر عملکرد محصولات و اجرا در ایران را بر عهده دارد و معتقد است، محصولات و عملکرد ایرانی‌ها در پروژه‌ها با محصولات اصلی برابری می‌کند.

    اسدی درمورد بعد فنی و مهندسی نما، ویژگی‌های مقاومتی و فشارهای باد و ...در پروژه‌های بلند مرتبه این شرکت اظهار داشت: ما برای اولین بار در ایران کلیه تستهای باد در نما را در پروژه‌ها انجام دادیم، این در حالی است که تست‌های مقاوم سنج در پروژه ساختمان بورس تهران به عنوان طرحی خاص به عرض 10 در 15 سانت انجام گرفت. شرکت CHUHADAROGLU سیستم مقاومت سنج را مخصوص این پروژه در یک آزمایشگاه بین المللی معتبر در استانبول انجام داد. این تست شامل کلیه تست‌های زلزله، آب بندی و فشار و مکش باد بود که برای اولین بار در ایران اجرا شد. این در حالی است که هنوز آزمایشگاهی در ایران برای انجام چنین تست‌هایی وجود ندارد و نماکاران برای اولین بار پروژه‌ای با کلیه امکانات تست آزمایشگاهی از ترکیه را ارائه کرد. پروژه جهان‌کودک دومین پروژه بلند مرتبه است که تست‌های تخصصی روی آن انجام شده است.

    وی با اشاره به مشکلات پیش روی حرفه نما، تاکید کرد: عدم تخصص گرایی در ایران بزرگترین حلقه مفقوده حوزه فنی و مهندسی است. متاسفانه شرکت‌های ایرانی به سمت کپی کاری پیش رفته‌اند و انتقال اطلاعات و دانش فنی مهندسی نما در ایران انجام نشده است.

    به گفته اسدی، بحث الزامات شورای شهر، مقررات 6040 نما شهرداری هنوز گاهی جلودار پیشروی پروژه‌هاست که شرکت نماکاران هزاره سوم با انجام تست‌های آزمایشگاهی و اخذ مدارک لازم تاکنون توانسته پروژه‌هایی مانند ساختمان بورس را صد در صد با شیشه به اتمام رساند.

    این کارشناس فروش تاکید کرد: از جایی که بحث محاسبات در ایران به خوبی انجام نمی‌شود شورای شهر و سازمان نظام مهندسی نگران نماهای شیشه‌ای هستند در صورتی که اگر دانش بومی کارشناسان ایرانی در زمینه مقاومت‌های زلزله و فشار باد افزایش یابد نگرانی‌ها نیز از بین خواهند رفت.

    نماکاران هزاره سوم به عنوان نماینده انحصاری شرکت CHUHADAROGLU ترکیه در ایران در بخش تخصصی مشاوره، خدمات، طراحی، تولید و اجرای انواع نماهای خشک، سیستم‌های اجرایی نما کرتین وال و در و پنجره‌های آلومینیومی و پارتیشن‌های آلومینیومی و شیشه‌ای و متمرکز بر پروژه‌های باندمرتبه و بزرگ سال فعالیت می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی