مدیران خودروعصر اعتبار

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

یک میلیون و ۹۵۰ هزار مسکن روستایی بازسازی شد

عصر ساختمان- معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: از سال ۸۴ تاکنون یک میلیون و ۹۵۰ هزار واحد مسکن روستایی، از محل اجرای طرح ویژه بازسازی مسکن روستایی نوسازی و بازسازی شده است.

یک میلیون و ۹۵۰ هزار مسکن روستایی بازسازی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، عزیزالله مهدیان، چهارشنبه در بازدید از مناطق زلزله زده استان خراسان رضوی با اشاره به وجود پنج میلیون و 300 هزار مسکن روستایی در کشور، افزود: در این مدت شاخص خانه های با دوام روستایی از هفت به 40 درصد رسیده است.

    وی، پایان مهرماه 96 را زمان تحویل واحدهای خسارت دیده زلزله زدگان خراسان رضوی عنوان و اظهار کرد: از ابتدای پارسال تاکنون 32 مورد سیل و زلزله در کشور اتفاق افتاده که بیشتر آنها خسارت مالی و جانی به همراه داشته و در این میان خسارت عمده ای به واحدهای مسکن روستایی وارد شده است.
    وی خاطر نشان کرد: زلزله خراسان رضوی که در 16 فروردین امسال به وقوع پیوست به حدود 2 هزار واحد مسکونی خسارت وارد کرد که هر 2 هزار واحد نیازمند نوسازی بود.
    مهدیان بیان کرد: بلافاصله بعد از حادثه برآورد خسارت انجام و دولت از محل طرح ویژه نوسازی و مسکن روستایی تسهیلات 200 میلیون ریالی با کارمزد چهار درصد و کمک بلاعوض 50 میلیون ریالی برای هر واحد روستایی و تسهیلات 300 میلیون ریالی و 200 میلیون ریالی کمک بلاعوض برای هر واحد شهری اختصاص داد.
    معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه کرد: در این میان برای واحدهای مسکن روستایی که نیازمند تعمیر بودند 120 میلیون ریال تسهیلات با کارمزد 4 درصد و کمک بلاعوض 20 میلیون ریالی برای هر واحد در نظر گرفته شد.
    وی با اشاره به صدور پروانه نقشه آواربرداری رایگان بنیاد مسکن گفت: تاکنون برای 1900 واحد مسکن روستایی خسارت دیده از زلزله در چهار شهرستان فریمان، سرخس، تربت جام و مشهد تشکیل پرونده شده که پروانه ساختمانی این واحدها صادر شده و یک هزار و 800 واحد نیز برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند.
    وی اضافه کرد: از 2 هزار واحد خسارت دیده برای یک هزار و 465 پی ریزی صورت گرفته و اسکلت پیچ و مهره 843 واحد نیز نصب شده است که تاکنون سقف 200 واحد زده شده و دیوارچینی 336 واحد انجام گرفته است.
    وی گفت: تلاش می شود تا 15 شهریور امسال اسکلت همه واحدها نصب و تا 27 مهرماه سال جاری سقف همه واحدها زده شود.
    وی با اشاره به اینکه هیچ کمبودی در تامین مصالح ساخت واحدها نیست، افزود: بنیاد مسکن 2 هزار تن سیمان رایگان را قبلا به این امر اختصاص داده بود که از فردا نیز 10 هزار تن سیمان رایگان دیگر به زلزله زدگان اختصاص خواهد یافت.
    وی افزود: از محل اعتبارات دفتر نمایندگی ولی فقیه در خراسان رضوی بلوک ساختی رایگان به میزان 100 میلیارد ریال به مناطق زلزله زده استان اختصاص یافته است.
    وی بیان کرد: علاوه بر پولی که به عنوان تسهیلات برای بازسازی خانه های زلزله زده خراسان رضوی پرداخت می شود برای هر واحد 100 میلیون ریال نیز به صورت رایگان اختصاص می یابد تا این واحدها هر چه سریعتر ساخته شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار