مدیران خودروعصر اعتبار

یادداشت؛

انتظار و امید شهروندان تهرانی

عصر ساختمان- پس از بیش از یک دهه سیطره نگا ه و تفکری خاص بر امورات شهر، به‌رغم همه وعده‌هایی که داده شد و امیدهایی که تصویب طرح تفصیلی جدید شهر تهران برانگیخت، واقعیت این است که رونق واقعی در احوالات و کیفیت زندگی شهر و شهروندان تهرانی حاصل نشد.

انتظار و امید شهروندان تهرانی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، اکنون با همه مسائلی که پیش روی تهران قرارگرفته و اعضای برگزیده و کارشناسان ذی‌ربط نیز به آن اذعان دارند به هر حال شورای پنجم شهر تهران میراث پرزحمت و مشکلی را تحویل گرفته که شاید بتوان اعتماد و همراهی شهروندان به اعضای شورا را از جمله سرمایه‌های اصلی و محل اتکای واقعی برای برون رفت از مسائل عدیده شهر دانست. از سویی نیز عملکرد اعضای کنونی، هم آزمون اصلاح طلبی در اداره موفق امور شهر در منظر شهروندان تهرانی است و هم پاسخی عینی به رقبا که هنوز بر طبل ادعاها مبنی بر راهبری بهینه شهر در این سال‌ها می‌کوبند.

    به نظر می‌رسد مجموعه اعضای راه یافته به شورای شهر تهران از همین ابتدا در جهت‌گیری‌ها، اظهارنظرها و راه حل‌هایی که برای معضلات شهر می‌دهند باید به شدت دقت کنند اگر چه بی شک نمی‌توان منکر فردیت خاص اشخاص شد ولی پرهیز از مصاحبه‌های نه‌چندان ضرور و اظهارنظرهای جزئی که اصحاب رسانه‌های مختلف با هر بهانه‌ای زمینه آن را برای گرمی تنورشان فراهم می‌سازند باید مورد توجه نمایندگان کنونی شورا باشد. بنابر این باید گفت با توجه به تقسیم بندی انجام یافته جهت اعضای کنونی در کمیسیون‌های مختلف (هر چند موقت) می‌توان انتظار داشت که اعضا اگر هم مصاحبه فردی یا نشستی دارند، در ضمن نگرش به مسائل کلی شهر به‌ویژه در خصوص مباحث مرتبط با حیطه تقسیم کاری خود، از مسائل موجود و راهکارها و چشم‌اندازهای در دستور کار و انتظارات سخن بگویند.

    از هم‌اکنون با تبیین و شفاف‌سازی مسائل مرتبط، چشم‌اندازی از فعالیت‌ها و اهدافی که قرار است بلافاصله پس از نشستن روی صندلی‌های شورا پی گیرند از بضاعت‌های در اختیار و بضاعت‌های مورد نیاز و انتظاراتی که از دولت (قوه مجریه) و قوای مقننه و قضائیه می‌رود و خلاصه همه مسائل معطوف به مسائل واقعی شهر سخن بگویند. و نکته بسیار مهم اینکه درنهایت در برآیند کلی علامت وحدت از شورا منتشر شود. شهروندان تهرانی اظهار نظرهای اینترنتی نمایندگان‌شان را نمی‌خواهند آنها به دنبال تغییر در شهر و رویت نشانه‌های آن در جهت تحقق دو وعده کلیدی شهردار منتخب یعنی آرامش و آسایش هستند.

    نویسنده: آناهیتا گودرزی، کارشناس شهری
    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار