مدیران خودروعصر اعتبار

اجرای حکم تخلیه ۲ ساختمان تاریخی در تالش

عصر ساختمان- معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار تالش از اجرای حکم قضایی تخلیه ۲ ساختمان تاریخی در روستای باستانی آق اولر این شهرستان توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبر داد.

اجرای حکم تخلیه ۲ ساختمان تاریخی در تالش
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، سیدجلال سیدمحمدی گفت: این ساختمان ها به عنوان میراث فرهنگی، تاکنون در اختیار اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تالش بود و مالکان حقیقی آنها با پیگیری حقوقی در مراجع قضایی، اداره یادشده را محکوم و حکم تخلیه ساختمان ها را اخذ کرده اند.
    وی اظهار کرد: تلاش شد با جلب رضایت مالکان حقیقی، ساختمان ها به لحاظ ارزش تاریخی و فرهنگی در اختیار اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تالش بماند، اما اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تالش در این راستا همکاری نکرد.
    وی ادامه داد: هرچند اجرای حکم تخلیه ساختمان های تاریخی و تحویل آنها به مالکان حقیقی، اقتدار و سلامت دستگاه قضا را نشان می دهد، اما بعد از تخلیه آنها، از نظر نگهداری و تخریب اماکن تاریخی نگرانی وجود دارد.
    احمد جهانگیری مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تالش که با تاکید او از ورود خبرنگاران به ساختمان های تاریخی توسط نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی ممانعت شد، گفت: اجازه مصاحبه و ارائه اطلاعات در خصوص ساختمان ها و احکام تخلیه آنها را ندارم و پاسخگویی به هر سئوالی منوط به اجازه واحد روابط عمومی اداره کل متبوع است.
    روستای آق اولر به فاصله حدود 30 کیلومتر در ارتفاعات ، عمق جنگل ها و کوهستان های غرب تالش، از مناطق تاریخی و باستانی این شهرستان است و ویلاهای متعددی در آن احداث شده است.

    ** محکومیت 12 متخلف عرضه گوشت غیر بهداشتی به جریمه نقدی در تالش
    رئیس شبکه دامپزشکی تالش گفت: امسال 25 نفر به اتهام کشتار غیرمجاز دام و عرضه گوشت غیر بهداشتی در این شهرستان به مراجع قضایی معرفی شده اند و 12 نفر آنها به پرداخت بیش از 36 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده است.
    محمد مرتضایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال جاری برای مقابله با عرضه غیرمجاز و غیربهداشتی گوشت و جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری های مشترک انسان و دام، یک هزار و 739 بار از مراکز عرضه گوشت در تالش بازدید و تخلف در 165 مورد احراز شده است.
    وی افزود: علاوه بر محکومیت تعدادی از عوامل عرضه فراورده های دامی فاسد، از سه متخلف در خصوص الزام به رعایت موازین بهداشتی، تعهد محضری اخذ شده است.
    مرتضایی ادامه داد: در بازرسی ها بر ذبح دام و استحصال لاشه های دامی در کشتارگاهای تالش، 2 هزار و 657 کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف ضبط و امحاء شده است.
    شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد و دامداران آن حدود 90 هزار راس دام سنگین و 290 هزار راس دام سبک را نگهداری می کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو