مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل بهزیستی کردستان:

مناسب سازی ساختمان‌های عمومی برای معلولان مورد توجه قرار گیرد

عصر ساختمان- مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: مناسب سازی ساختمان‌های عمومی برای معلولان باید مورد توجه قرار گیرد.

مناسب سازی ساختمان‌های عمومی برای معلولان مورد توجه قرار گیرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، صباح قریشی امروز پنج شنبه(26 مرداد) در ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان کردستان، با اشاره به اینکه اولین جلسه ستاد با حضور نماینده معلولان و نماینده انجمن‌ها برگزار می‌شود، اظهار کرد: اهداف ستاد، مناسب سازی و توجه به تامین نیازهای معلولان است که باید به یک مطالبه عمومی بین مردم و مسئولان تبدیل شود.

    وی، مناسب سازی معابر شهری و اماکن عمومی را کوچکترین کاری دانست که می‌توان برای معلولان انجام داد و افزود: با توجه به اینکه روشندلان کارهایی را انجام داده‌اند که افراد سالم توان انجام آن را ندارند، نباید هرگز از انجام کاری ناامید شوند.

    مدیر کل بهزیستی استان کردستان گفت: اهداف ستاد مناسب سازی باید به صورت یک خواسته درونی و وظیفه شرعی باشد و تا خود ما نخواهیم نمی توانیم کاری را انجام دهیم. مسئولان باید در تمام استان افراد معلول را بیش از پیش حمایت کنند و مناسب سازی ساختمان‌های عمومی هم مورد توجه قرار گیرد.

    قریشی اعلام کرد: نسبت به چهار سال گذشته که فعالیت خود را آغاز کردیم پیشرفت‌های زیادی در بحث مناسب سازی معابر داشته‌ایم اما تا رسیدن به حد مطلوب هنوز فاصله زیادی داریم.

    وی با تاکید بر پیگیری مصوبات ستاد مناسب سازی، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که این خواسته‌ها تنها به بهزیستی اختصاص داده نشود و به عنوان یک حقوق شهروندی تمام ادارات پای کار بیایند.

    استاندار کردستان نیز گفت: شوراهای دور پنجم حتما مبحث مناسب سازی معابر، اماکن و ساختمان‌ها را در دستور کار خود قرار دهند.

    به گزارش ایسنا، عبدالمحمد زاهدی، روز پنج شنبه(26 مرداد) در دومین جلسه کمیته مناسب سازی استان کردستان اظهار کرد: کار مناسب سازی یک کار علمی و فنی است و در طراحی ساختمان‌ها و معابر حتما باید از مشاوران ذیصلاح، استفادە و پیش‌بینی‌های لازم برای مناسب سازی انجام شود.

    وی با بیان اینکە اگر حتی یک نفر معلول هم داشته باشیم باید فضا را برای او مناسب سازی کنیم، افزود: از اول شهریورماە شوراهای دور پنجم آغاز بکار می‌کنند که از شوراها می‌خواهیم حتما مبحث مناسب سازی را در دستور کار خود قرار دهند.

    استاندار کردستان در ادامه از شهرداری خواست تا از صدور پایان کار برای ساختمان‌های عمومی کە مناسب سازی را رعایت نکردەاند پرهیز کند.

    وی، استفاده از مشاور ذیصلاح را در طراحی اماکن و ساختمان‌ها ضروری دانست و افزود: ساختمان‌های قدیمی نیز عمدتا مشکل دارند که با صرف اعتباری اندک می‌توانند مناسب سازی را انجام دهند. بهتر است در مناسب سازی‌ها نظرات معلولان و نیازهای آنان در اجرای طرح‌ها جمع بندی و براساس اولویت بندی اقدام شود. همچنین می‌توان در تمامی پارک‌های سطح شهر حداقل وسایل ورزشی را برای معلولان فراهم کرد که امیدواریم شهرداری این مسئله را مدنظر قرار دهد.

    استاندار کردستان همچنین روز 26  مردادماە، همزمان با ورود اولین آزادگان بە کشور را روزی فراموش نشدنی در تاریخ کشور دانست.

    بە گزارش ایسنا، عبدالمحمد زاهدی در مراسم گرامیداشت سالروز ورود آزادگان بە میهن اسلامی گفت: این روز یکی از خاطرە انگیزترین روزها برای مردم ما و یک روز فراموش نشدنی در تاریخ کشور است. بسیاری از آزادگان جامعە ما بە دلیل کارشکنی‌های حکومت بعث تا سال‌ها مفقودالاثر محسوب می‌شدند و خانواده‌های آنان ناامید شده بودند.

    زاهدی، جنگ تحمیلی را طولانی‌ترین جنگ در تاریخ دنیا نام برد و گفت: جنگ تحمیلی با دو هدف سرنگونی نظام و یا تجزیە کشور طراحی شدە بود کە با جانفشانی فرزندان این ملت ناکام ماند.

    وی با بیان اینکە خانوادە شهدا و آزادگان دین بزرگی بە گردن همە مردم و مسئولان دارند، اضافە کرد: همە ما وظیفە داریم بە هر وسیلەای خدمتگذار این عزیزان باشیم.

    پخش کلیپ، اجرای موسیقی کردی و تجلیل از خانواده‌های آزادگان از جمله دیگر بخش‌های این مراسم بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو