مدیران خودروعصر اعتبار

بریتانیا به دنبال اعمال محدودیت بر دارندگان بیش از یک مسکن

تنها ۱۰ درصد از مردم بریتانیا صاحب بیش از یک مسکن هستند

عصر ساختمان- داشتن بیش از یک مسکن توسط افراد ثروتمند موجب میشود امکان خرید مسکن برای افراد نیازمند و بدون مسکن کمتر شود. به همین دلیل دولت ها برای جلوگیری از نگاه سرمایه ای به مسکن در بین مردم، هزینه داشتن بیش از یک خانه را افزایش میدهند.

تنها ۱۰ درصد از مردم بریتانیا صاحب بیش از یک مسکن هستند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد مقاومتی، طبق آخرین آمار منتشر شده از بازار مسکن بریتانیا تنها حدود 10 درصد از بزرگسالان این کشور صاحب بیش از یک خانه مسکونی هستند. در حالیکه بیش از 40 درصد از بزرگسالان این کشور صاحب هیچ خانه ای نیستند.

    این آمار نشان میدهد که بازار مسکن بریتانیا تا حدودی از یک نابرابری رنج میبرد که لازم است با اعمال سیاست های محدود کننده از گسترش این نابرابری جلوگیری کرد. کشورهای دنیا برای جلوگیری از نابرابری در بازار مسکن و حرکت به سمت صاحب خانه شدن بخش عمده مردم محدویت هایی بر داشتن بیش از یک خانه اعمال میکنند.

    در طول 12 سال اخیر قیمت مسکن در بریتانیا افزایش چشمگیری داشته و این مسئله موجب شده امکان خرید مسکن برای بخش قابل توجهی از مردم، خصوصا جوانانی که در این مدت تشکیل خانواده داده اند، فراهم نباشد. به همین دلیل در این مدت تعداد افرادی که صاحب خانه نیستند 35 درصد افزایش یافته است.

    در مقابل تعداد افرادی که بیش از یک خانه دارند 30 درصد افزایش یافته و به بیش از 5.2 میلیون نفر رسیده است. این درحالیست که اغلب افرادی که دارای بیش از یک خانه هستند پیش از سال 1980 میلادی متولد شده اند و سنی بیش از 37 سال دارند.

    افزایش تعداد افراد صاحب بیش از دو مسکن و افزایش تعداد افراد فاقد حتی یک منزل مسکونی نشان از آن دارد که نابرابری در بازار مسکن بریتانیا روبه گسترش است. دلیل اصلی افزایش این نابرابری بالاتر بودن نرخ افزایش قیمت مسکن از نرخ افزایش درآمد میانگین افراد جامعه در طول سالیانی متوالی بوده است. این مسئله موجب شده به مرور بخش بیشتری از مردم توان خرید مسکن را از دست بدهند.

    داشتن بیش از یک مسکن توسط افراد ثروتمند موجب میشود امکان خرید مسکن برای افراد نیازمند و بدون مسکن کمتر شود. به همین دلیل دولت ها برای جلوگیری از نگاه سرمایه ای به مسکن در بین مردم، هزینه داشتن بیش از یک خانه را افزایش میدهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو