مدیران خودروعصر اعتبار

رییس بنیاد مستضعفان مطرح کرد:

قطعه اول آزاد راه تهران شمال تا پایان سال زیر بار ترافیکی می‌رود

عصر ساختمان- سعیدی‌کیا گفت: برای احداث تونل‌های آزادراه تهران شمال اقداماتی انجام شده که باعث به تأخیر افتادن بهره‌برداری از آن شده است.

قطعه اول آزاد راه تهران شمال تا پایان سال زیر بار ترافیکی می‌رود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سعیدی‌کیا، رئیس بنیاد مستضعفان در هجدهمین نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به بخش آزاد راه تهران _ شمال اشاره کرد و گفت: آزادراه تهران – شمال از جمله پروژه هایی است که توسط بنیاد مستضعفان در حال ساخت است عملیات احداث این آزادراه از سال 1375 شروع، ولی تا سال 93 پیشرفت خیلی کمی داشته است. در واقع علت کندی عملیات احداث این آزادراه عدم وجود اراده مشترک بین دولت و بنیاد مستضعفان بوده است.

    رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه اراده وزارت راه وشهرسازی و بنیاد مستضعفان در یک مراسم افطاری رقم خورد گفت: نتیجه این اراده عزم مشترک پیشرفت بیش از هشتاد درصدی قطعه اول در طی سه سال بود. امروز ما و وزارت راه و شهرسازی به مانند یک تن واحد عمل می‌کنیم.

    سعیدی کیا با اشاره به اینکه این بنیاد دارای پنج شرکت بزرگ پیمانکاری است، اظهار داشت: در منطقه یک آزاد راه تهران شمال هفت مناقصه برگزار شده که شرکت‌های پیمانکاری بنیاد تنها در یک مناقصه برنده شده و بقیه به بخش خصوصی واگذار شده اند.

    وی با بیان اینکه قطعه یک آزادراه تهران شمال تا پایان سال 96 زیر عبور مرور قرار می‌گیرد، تصریح کرد: برای احداث تونل‌های منطقه یک آزادراه تهران شمال اقداماتی از قبیل: سقف کاذب و نصب تجهیزات مکش انجام شده که همین مسائل باعث به تاخیر افتادن بهره برداری از آن شده است.

    نظام ارزیابی در دولت ها وجود ندارد

    رییس بنیاد مستضعفان با اشاره به ساماندهی هلدینگ های وابسته به بنیاد مستضعفان گفت: پیش از این بنیاد دارای 22 هلدینگ اقتصادی بوده که تعداد آن‌ها را به 11 هلدینگ کاهش دادیم و برای نظارت بر آن‌ها نیز به صورت ماهیانه عملکرد آن‌ها توسط معاونت‌های تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

    سعیدی کیا با بیان اینکه یکی از مشکلات کشور ما این است که نظام ارزیابی در دولت‌ها وجود نداشته و الان نیز وجود ندارد، تصریح کرد: بنیاد مستضعفان از جمله مجموعه هایی است که مالیات خود و تمام شرکت‌های وابسته را به صورت سالیانه پرداخت می‌کند به گونه‌ای که ما طی ده سال گذشته 4000 میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده ایم.

    وی یادآور شد: متاسفانه عده‌ای از اعم از نمایندگان و افراد سیاسی مدام انتقاد می‌کنند که چرا بنیاد مالیات نمی‌دهد و البته تقوی نژاد، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور به صراحت اعلام کرده که بنیاد مستضعفان از خوش حساب‌ترین مجموعه هایی است که مالیات خود را به موقع پرداخت می‌کند.

    رییس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه هلدینگ‌های اقتصادی بنیاد در حوزه‌های مختلفی همچون سیمان، فولاد، کاشی، لوله، لاستیک و صنایع غذایی فعالیت می‌کنند، افزود: بنیاد مستضعفان در بنادر اقدام به احداث کارخانه فولاد کرده و در واقع، چون تولید فولاد به آب نیاز دارد معتقدیم که کارخانه فولادهایی که در کشور هستند با مشکل شدید کم آبی مواجه می‌شوند.

    ساخت چندین کارخانه در راستای توسعه اقتصاد مقاومتی

    وی با اشاره به اینکه کارخانه نبرد فولاد اروند ظرف سه سال و چهار ماه و کارخانه آلومینیوم مسجد سلیمان ظرف دو سال و نه ماه توسط بنیاد مستضعفان ساخته شده اند، تصریح کرد: کارخانه نبرد فولاد اروند به زودی افتتاح می‌شود و نیروهای کارخانه آلومینیوم مسجد سلیمان نیز که همگی بومی منطقه هستند آموزش‌های لازم را دیده اند و آن‌ها نیز به زودی کار خود را آغاز خواهند کرد.

    رئیس بنیاد مستضعفان به استراتژی‌های جدید این بنیاد اشاره کرد و گفت: بنیاد مستضعفان بزرگترین دامدار کشور محسوب میشود به گونه‌ای که این بنیاد دارای 65 هزار گاو شیری است که 35 هزار راس آن دوشیده می‌شوند که سرانه تولید شیر توسط هر راس گاو 39 کیلوگرم در روز است. در هر حال سرانه مصرف شیر زمانی که من وزیر جهاد کشاورزی بودم در کشورمان 80 کیلو بوده و الان نیز همین میزان است در حالی که سرانه متوسط دنیا 200 کیلوست با این وجود یکی از استراتژی‌های بنیاد افزایش سرانه مصرف شیر در کشور است.

    وی واگذاری صنایع غذایی، توسعه پرورش ماهی در قفس، کاهش مصرف سرانه آب در بخش کشاورزی و توسعه کشت گلخانه‌ای را از استراتژی‌های جدید بنیاد مستضعفان اعلام کرد و افزود: امروز تجهیزات مربوط به پرورش ماهی در قفس وارد کشور شدند که قرار است برای پرورش ماهی در قفس به بوشهر منتقل شوند. تاکنون پرورش 20 هزار تن ماهی در قفس تثبیت شده و پیش بینی کردیم که آن را به 100 هزار تن برسانیم

    قلعه گنج؛ نماد اعتماد به مردم

    سعیدی کیا با اشاره به اینکه در سال 93، 15 تا 16 درصد از سود بنیاد مستضعفان برای محرومیت زدایی به بنیاد علوی تعلق می‌گرفته، تصریح کرد: تمام کارهای محرومیت زدایی توسط بنیاد علوی انجام می‌شود با این وجود ما در بودجه امسال سهم بنیاد علوی را از سود بنیاد مستضعفان برای خدمت به محرومین به 43 درصد افزایش دادیم.

    وی به اقدامات این بنیاد در منطقه محروم قلعه گنج استان کرمان اشاره کرد و افزود: تاکنون در یکصد روستا گروه‌های مردمی برای ایجاد صندوق‌های اشتغال زایی ایجاد شده و مردم با وجود اینکه در محرومیت زندگی می‌کنند دو میلیارد تومان از سرمایه خود را در این صندوق پس انداز کرده اند و بنیاد مستضعفان نیز یک میلیارد و 500 میلیون تومان از اعتبارات خود به این صندوق اختصاص داده است.

    وی تصریح کرد: منطقه قلعه گنج تا پیش از اقدامات محرومیت زدایی یکی از مناطق ناامن بود، اما امروز به گفته مسئولان حوزه امنیتی استان کرمان این منطقه به یکی از امن‌ترین مناطق استان تبدیل شده است.

    سعیدی کیا اظهار کرد: همچنین در راستای کارآفرینی براساس تفاهم نامه‌ای که بین بنیاد علوی استانداران وبا یکی از بانک ها منعقد شده مقرر شد که این بانک به صاحبان طرح‌های اشتغال زایی تسهیلات 18 درصد به معنای واقعی پرداخت کند همچنین قرار شده که بنیاد علوی و استانداری‌ها نیز 5 درصد یارانه اختصاص دهند البته قرار شده که 5 درصد استانداری‌ها توسط معاونت محرومیت زدایی ریاست جمهوری پرداخت شود.

    وی بیان کرد: 850 طرح اشتغال زایی تصویب شده است که تاکنون به صاحبان 440 طرح که مصوب شده اند تسهیلات پرداخت شده و مابقی نیز منتظر تضمین‌ها هستند. در هر حال پیش بینی شده که سالانه به هر استان 20 میلیارد تومان از این تسهیلات استفاده کند با این وجود در طول سال 100 میلیارد تومان از این طریق وام پرداخت می‌کنیم.

    وی در خاتمه یادآور شد: بنیاد مستضعفان در راستای پرداخت 5 درصد یارانه سهم خود باید سالانه 120 میلیارد تومان اختصاص دهد که ما این کار را با عشق و علاقه انجام خواهیم داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار