مدیران خودروعصر اعتبار

خواسته های استاندار تهران از شورای شهر:

تعیین حریم پایتخت و نوسازی ناوگان حمل و نقل

عصر ساختمان- استاندار تهران از اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران خواست که پروژه مصلای بزرگ تهران را به عنوان یک اولویت در دستور کار خود قرار داده و با استفاده از بودجه فرهنگی شورا این پروژه را تکمیل کنند.

تعیین حریم پایتخت و نوسازی ناوگان حمل و نقل
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، سیدحسین هاشمی روز چهارشنبه در آیین تحلیف و آغاز بکار پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران افزود: بعد از 30 سال پروژه مصلای تهران هنوز تمام نشده و شما می توانید با بودجه یک هزار و 800 میلیارد تومانی فرهنگی شهر این پروژه را ظرف 2 سال تکمیل کنید.
    وی همچنین بر مشخص شدن حریم شهر تهران تاکید کرد و گفت: شورای پنجم باید تعیین حریم پایتخت را به عنوان یک اولویت در دستور کار خود قرار دهد.
    استاندار تهران اظهار کرد: تهران با شهرهای مجاور خود به دلیل مشخص نشدن حریم دارای مشکلاتی است که متاسفانه برخی از همین موضوع سوء استفاده می کنند.
    هاشمی با بیان اینکه مردم شهرستان های تهران، ری و تجریش به شما اعتماد کردند و این نکته ای کلیدی است، تصریح کرد: مهم تر از این اعتماد، عمل شما به وظیفه و تعهداتی است که بر دوش شما نهاده شده است.
    استاندار تهران در ادامه با تقدیر از تلاش های شورای چهارم به ویژه مهدی چمران رییس شورای چهارم شهر تهران گفت: انصافا تعامل رییس شورای چهارم با مجموعه استانداری و فرمانداری تهران بسیار خوب بود و همین امر مانع از بروز هرگونه چالش و مشکل جدی در مسیر انجام کارها شد.
    وی خدمت به مردن را فرصتی استثنایی برای اعشای شورای شهر دانست و اظهار کرد: بازرسی کل کشور اعلام کرده بدون مصوبه اجازه برگزاری انتخابات شورایاری را ندارید و شما به عنوان اعضای شورا باید یک مصوبه با 2 فوریت در این زمینه ارائه و تصویب کنید.
    هاشمی همچنین به موضوع آلودگی هوا به عنوان یک چالش جدی در شهر تهران اشاره کرد و گفت: با آغاز کار دولت یازدهم تمامی بنزین مصرفی در شهر تهران یورو 4 شد که نقش مهمی در کاهش آلودگی هوای شهر داشت.
    وی ادامه داد: انتطار داریم اعضای شورای پنجم شهر تهران علاوه بر توجه به موضوع آلودگی هوا، در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به خصوص اتوبوس های شهری به عنوان یک اولویت توجه کنند.
    استاندار تهران همچنین آسیب های اجتماعی را از دیگر معضلات شهر تهران عنوان کرد و افزود: این بحث آنقدر مهم است که رهبری معظم انقلاب نیز بارها دراین خصوص صحبت کرده اند و شورای شهر تهران باید این مهم را درک و مصوبات قوی و اجرایی مناسبی را در بحث متکدیان و معتادان متجاهر و حاشیه نشینی داشته باشد.
    به گفته هاشمی، ساماندهی محلات حاشیه نشین نیز از دیگر اولویت های شورای پنجم شهر باید باشد.
    استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت انتقال صنایع و کارخانه آلاینده ها به خارج از شهر تهران اشاره کرد و گفت: برخی از صنایع ما بیش از 20 سال عمر دارند و موجب آلودگی هوا می شوند که در این زمینه ما در شهریار و قرچک 8 هزار هکتار برای انتقال این صنایع در نظر گرفتیم.
    وی به بحث ایمنی متروی تهران نیز اشاره کرد و گفت: این بحث حیاتی است که شورای پنجم شهر باید تمام زوایای آنرا در نطر بگیرد.
    اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران امروز با قرائت سوگند نامه فعالیت رسمی خود را آغاز کردند.
    مراسم تحلیف و آغاز بکار شورای پنجم شهر تهران با حضور معاون سیاسی وزیر کشور ، استاندار تهران، رییس پلیس پایتخت،فرمانداران تهران، شمیرانات و شهرری و جمعی از نمایندگان مجلس برگزار شد.
    شورای پنجم شهر تهران 21 عضو دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار