مدیران خودروعصر اعتبار

۱۵۰هزار واحد مسکونی برای محرومان کشور ساخته می شود

عصر ساختمان- معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۵۰هزار واحد مسکونی برای محرومان سراسر کشور را طی برنامه پنجساله ششم در نقاط شهری و روستایی احداث می کند.

۱۵۰هزار واحد مسکونی برای محرومان کشور ساخته می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، هادی درفشی چهارشنبه در حاشیه آئین تکریم و معارفه مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی خوزستان در تالار کتابخانه مرکزی اهواز افزود: با تامین منابع مالی این طرح توسط دولت ، آورده مردم و محل حساب 100امام ، امکان بهره مندی تعداد زیادی از محرومان فاقد مسکن از سرپناه مناسب و آبرومند در طول برنامه ششم توسعه کشور فراهم خواهد شد.
    وی ساخت مسکن مناسب برای محرومان را از وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و منطبق با فرمایش های امام راحل دانست و افزود: ماموریت اصلی بنیاد برای ساحت مسکن محرومان در مناطق روستایی و شهرهای کوچک است ولی برای ساخت این نوع مسکن در شهرهای بزرگ نیز مشکل خاصی نداریم.

    *2 میلیون واحد مسکن روستایی کم دوام و غیرمقاوم در کشور وجود دارد
    معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه حدود 2 میلیون واحد مسکونی کم دوام و غیرمقاوم روستایی در کشور وجود دارد افزود:طبق برنامه هرسال باید 200هزار واحد مسکونی جدید و مقاوم در مناطق روستایی کشور ساخته شود.
    درفشی در ادامه گفت: طرح ملی مقاوم سازی مسکن های روستایی از سال 1384 شروع شده و در این راستا تاکنون یک میلیون و 600هزار واحد مسکونی در روستاهای کشور ساخته شده و مورد بهره برداری قرار گرفته و یک میلیون و 800هزار واحد دیگر در حال ساخت است.
    وی اظهار کرد: برای تامین منابع مالی طرح مقاوم سازی مساکن روستایی مشکلی وجود ندارد و همه متقاضیان روستایی می توانند با بهره مندی از وام های ارزان قیمت از مزایای طرح مقاوم سازی واحدهای جدید بهره مند شوند.
    معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در ادامه گفت: امسال سقف وام پرداختی برای مقاوم سازی مساکن روستایی با کارمزد چهار درصد ، از 150میلیون ریال به 20میلیون ریال افزایش یافته است.

    * انعقاد تفاهم بنیاد مسکن و وزارت جهادکشاورزی برای طرح های مشترک ساخت مساکن روستایی و ایجاد اشتغال
    درفشی از انعقاد تفاهم نامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و وزارت جهادکشاورزی برای طرح های مشترک ساخت مسکن روستایی و ایجاد زیرساخت های اشتغال در مناطق روستایی کشور خبر داد.
    معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور افزود: بر اساس این طرح ، از محل اعتبارات وزارت جهادکشاورزی ، ساخت مسکن منطبق با نیازهای معیشتی روستائیان به خصوص در بخش های دامداری ، ساخت انبار علوفه و صنایع دستی صورت می گیرد تا بر اساس آن ماندگاری روستائیان افزایش یابد.

    * ضرورت مدیریت واحد در بخش عمرانی و زیرساختی روستاهای کشور
    درفشی مدیریت واحد در بخش عمرانی و زیرساختی روستاهای کشور را با هدف تامین بهتر نیازهای روستائیان ، جلوگیری از موازی کاری و اتلاف منابع را ضروری خواند.
    درفشی افزود: باید به سمت مدیریت یک دست و واحد در بخش عمرانی روستایی با محوریت بنیاد مسکن حرکت کنیم تا کارایی و تاثیر طرح های عمرانی افزایش یابد و در نهایت اشتغال و درآمد روستائیان به نقطه مطلوبی برسد.
    به گزارش ایرنا در این آئین ضمن تقدیر از تلاش های بیش از سه سال محمد خانی نوذری در مدیریت بنیاد مسکن خوزستان ، مسعود انصاریان به عنوان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان معرفی شد.
    انصاریان پیش از این معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خوزستان بود. خانی نوذری نیز به سمت مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مازندران منصوب شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار