مدیران خودروعصر اعتبار

فولاد مبارکه به روایت قائم مقام بانک مرکزی

عصر ساختمان:قائم مقام بانک مرکزی، توان رقابتی شرکت فولادمبارکه در عرصه جهانی را مثال زدنی عنوان کرد.

فولاد مبارکه به روایت قائم مقام بانک مرکزی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از تابناک، اکبر کمیجانی با اشاره به فضای جدید بوجود آمده در عرصه بین الملل گفت: جهت گیری کلان مسئولان بانک مرکزی در سیاستهای پولی و ارزی ، فراهم کردن خدمات بانکی و تسهیلات ارزی و ریالی و روانسازی این جریان است که امیدواریم محدودیتهایی که در چند سال گذشته بر سر راه اقتصاد و صنعت ما قرارگرفته به سرعت از بین برود و هزینه تمام شده منابع بانکی برای همه فعالان اقتصادی و کارآفرینان از جمله صنعت فولاد کشور پایین بیاید که این اتفاق در جهت رقابتی ترشدن محصولات داخلی قطعا مؤثر خواهد بود و مواردی هم که واقعا احساس شود در قالب سیاستهای پولی و مالی و ارزی و اعتباری ما می توانیم یاریگر صنایع باشیم اگر با موانعی هم روبرو هستند در رفع این موانع قطعا کوشا هستیم .

    در همین حال، بهرام سبحانی با اشاره به فرآیند تولید و وضعیت صادرات محصولات شرکت گفت: زمانی که فولادمبارکه محصولات خود را به یک کشور خارجی صادر میکند، مشتری صادراتی، چه صنعت لوله و پروفیل باشد و چه لوازم خانگی، کیفیت و تعهد تأمین محصول فولادمبارکه برایش اهمیت دارد. فولادمبارکه در شرایط خاص تحریمها توانست سهم زیادی از بازار اروپا را به خود اختصاص دهد که انشالله با اجرا شدن برجام، افزایش صادارت را شاهدخواهیم بود .

    البته در این راه با گلوگاه هایی مثل محدودیت در بندر، اسکله و حمل و نقل مواجه هستیم که اگر این گلوگاه ها برداشته شود فولادمبارکه تا سه میلیون تن هم قادر به صادرات است. در حقیقت برند فولادمبارکه در بازارهای اروپایی ثبت شده ومصرف کنندگان اروپا روی خوشی به محصولات فولادمبارکه نشان میدهند.

    سبحانی با اشاره به افزایش قیمت تمام شده محصولات فولادمبارکه گفت: عمده قیمت تمام شده فولاد، مربوط به مواد اولیه و انرژی است که در شرایط فعلی قیمت مواد اولیه و انرژی بر خلاف وضعیت جاری دنیا کاهش نداشته بلکه با افزایش هم روبرو بوده است که در این شرایط فولادمبارکه به جای اینکه به سمت افزایش کمی محصولات خود برود به سمت افزایش کیفی محصولات رفته است و ارتقای کیفی را جایگزین نموده و ورق هایی تولید کرده که ارزش افزوده بالاتری دارند. فولادمبارکه امسال چند دستاورد جدید در تولید داشت. تولید ورق آجدار و ورق خودرو از این دست هستند. برای تولید اسلبهای مورد نیاز ساخت ورق مورد مصرف در لوله های گاز با استاندارد API نیاز به فولاد خاصی است که تاکنون در کشور تولید نمی شد که ما برای اولین بار در فولادمبارکه تولید کردیم که این فولاد به تأیید شرکت گاز رسید و با عقد قرارداد با فولاداکسین این محصول نیز در سبد محصولات فولادمبارکه قرارگرفت.

    وی با اشاره با افزایش محصولات انباری در فولادسازهای کشور خواستار انجام اقدامات کار ساز در زمینه رفع این معضل شد و تصریح کرد: متاسفانه با واردات بی رویه ای که در طی مدت گذشته صورت گرفته فولادسازهای کشور با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم میکنند که حمایت وزارت اقتصاد و دارایی میت واند در این بین کارساز باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار