مدیران خودروعصر اعتبار

یک مقام مسئول:

سند طرح جامع نظام بازرسی و کنترل کیفیت ساخت وساز بتنی تحویل سازمان ملی استاندارد می شود

عصر ساختمان:رئیس مرکز تحقیقات بتن اعلام کرد: سند طرح جامع نظام بازرسی و کنترل کیفیت ساخت وساز بتنی در قالب استاندارد مشخصات و ویژگی های بتن آماده، استاندارد ۶۰۴۴ در قالب یکی از سندهای هشتگانه چشم انداز ۲۰ ساله، تحویل رئیس سازمان ملی استاندارد می شود.

سند طرح جامع نظام بازرسی و کنترل کیفیت ساخت وساز بتنی تحویل سازمان ملی استاندارد می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا از مرکز تحقیقات بتن، مصطفی احمدوند افزود: هجدهمین همایش سالانه موسسه بین المللی بتن شاخه ایران با موضوع بتن و زلزله، 27 و 28 بهمن ماه امسال در تهران برگزار می شود.
    به گفته وی، در این همایش موضوع ارتقای کیفیت ساخت و ساز بتنی مبتنی بر دستاوردهای بازسازی شهر بم در دستور کار دارد.
    وی افزود: لزوم استانداردسازی تولید مصالح ساختمانی، بتن و ساخت و ساز بتنی در کشور با رعایت استانداردها و ملزومات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی اهمیت بالایی دارد که نقش کلیدی در حفظ سرمایه های ملی خواهد داشت.
    احمدوند یادآورشد: تبدیل ساخت وساز سنتی به سیستم های تولید صنعتی ساختمان، امکان نظارت و استاندارد سازی را ارتقا می بخشد و در عین حال مقوله شهرسازی را تکامل می بخشد.
    وی تاکید کرد: گسترش شهرسازی در دوران فرا صنعتی با تمرکز بر خلاقیت و هوشمندسازی در چارچوب توسعه پایدار شهرنشینی صورت می گیرد.
    این مقام مسئول یادآورشد: گزارش مرکز آمار ایران نشان می دهد در زمستان سال گذشته براساس پروانه های احداث ساختمان مسکونی در تهران، حسب نوع اسکلت و مصالح عمده به کار رفته در بنای آنها، 35.3 درصد این پروانه ها برای احداث ساختمان های اسکلت فلزی و 64.6 درصد برای احداث ساختمان های بتون آرمه بوده است؛ بنابراین رویکرد ساخت واحدهای مسکونی به روش بتنی روند رو به افزایش دارد.
    احمدوند تاکید کرد: گسترش ساختمان سازی به روش بتنی، لزوم تدوین دقیق استانداردهای روز جهانی را در این زمینه اجتناب ناپذیر ساخته و برای این منظور تدوین طرح جامع یادشده، در دستور کار قرار گرفت.
    وی یادآورشد: با تکمیل شدن این طرح در همایش یاد شده، سند مربوطه تحویل رئیس سازمان ملی استاندارد می شود.
    وی، از جمله محورهای اصلی همایش یاد شده را «ویژگی های بتن آماده در توسعه ساخت و ساز بتنی پایدار، فرآیند تولید و کنترل کیفیت بتن آماده به منظور ساخت وساز بتنی پایدار، سیستم بازرسی واحدهای تولیدی بتن آماده برای کیفیت ساخت وساز بتنی پایدار» اعلام کرد و گفت: بیش از 80 مقاله علمی و تخصصی به دبیرخانه همایش رسیده است.
    بیش از 170 تیم دانشجویی از 65 دانشگاه کشور در مسابقات مربوطه در زمینه بتن، پل کاغذی و هنر بتنی این همایش حاضر می شوند.
    تجلیل از چهره های برتر صنعت ساخت و ساز، استاد، مقاله و پروژه های برتر از جمله برنامه پیش بینی شده در این همایش است.
    اکنون، تولید سیمان به عنوان ماده اصلی تولید بتن افزایش یافته و کشور ایران با ظرفیت تولید بیش از 80 میلیون تن در سال، جایگاه سوم را در جهان کسب کرده و با توجه به برنامه توسعه، تولید سیمان در کشور در سال های آتی به بیش از 120 میلیون تن در سال خواهد رسید.
    میزان صادرات سیمان کمتر از 10 درصد سیمان تولیدی است که با قیمت کمتر از قیمت های جهانی صادر می شود.
    اجرای پروژه های ملی و استفاده روز افزون از بتن به عنوان پرمصرف ترین مصالح ساختمانی در ساختمان ها، راه ها، اسکله ها، بنادر و انواع ابنیه، همگی بیانگر نقش بتن در توسعه کشور و اهمیت آن نزد صاحبنظران و متخصصان به این امر است.
    مهمترین مزایای بتن در دسترس بودن مصالح مصرفی، شکل پذیری، سازگاری مناسب با محیط زیست و عدم نیاز به تکنولوژی های پیشرفته برای ساخت آن اعلام شده است.
    براساس گزارش های منتشر شده، دانش و فن آوری بتن در کشورمان در سال های گذشته رشد چشمگیری داشته و در داخل و خارج کشور، جوانان ممتاز ایرانی در زمینه فناوری بتن، در بین کارشناسان و متخصصان موفق، مطرح و صاحب نام هستند و در کشورهای توسعه یافته متخصصان بتن ایرانی از جایگاه ممتازی برخوردارند.
    وزارت راه وشهرسازی به عنوان یک سیاست راهبردی تلاش دارد در چهار سال آینده حدود 10 درصد از روسازی های راه های کشور را به روسازی های بتنی اختصاص دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار