مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران:

سیاست مدیریت شهری در بلندمرتبه سازی باید اصلاح شود

عصر ساختمان:رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران با انتقاد از ساخت و ساز برج های تهران در کوچه ها و معابر کوچک، گفت: سیاستی که مدیریت شهری در ساخت وساز بلندمرتبه ها در پیش گرفته، نادرست است و باید اصلاح شود.

سیاست مدیریت شهری در بلندمرتبه سازی باید اصلاح شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، حبیب الله بیطرف درباره اثرپذیری آلودگی هوای تهران از برج سازی های منطقه 22 این کلانشهر افزود: بیشتر مدیران شهری مانند مدیران دولتی بر این باورند که بلندمرتبه سازی بر آلودگی هوا تأثیر زیادی دارد اما آنچه مدیران شهری بر آن معترضند، میزان و درصد آلایندگی بلندمرتبه ها بر هوای تهران است.
    وی یادآورشد: در جلسه دی ماه امسال در شورای عالی شهرسازی و معماری مقرر شد میزان دقیق اثرگذاری برج های منطقه 22 تهران با استفاده از یک مدل دقیق ریاضی و محاسباتی و قراردهی شرایط فعلی تهران در موقعیت های مختلف جوی مانند شدت و ضعف جریان هوا، برآورد شود.
    رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران با بیان اینکه جانمایی بلندمرتبه های تهران مغایر اصول علمی و شهرسازی است، گفت: در یک پهنه شهری، بلندمرتبه ها باید یک جایگاه مشخص داشته باشند و نمی توانند به صورت نامنظم و پراکنده در شهر توزیع شوند؛ بویژه استقرار برخی بلندمرتبه ها در معابر کوچک و بن بست جای سؤال و تأمل دارد.
    وی ادامه داد: اگر اصول شهرسازی رعایت می شد و بلندمرتبه ها در سطح شهر پراکنده نبودند، به طور قطع اکنون شاهد این وضعیت آب و هوایی در تهران نبودیم.
    کارشناسان معتقدند که بلندمرتبه سازی در تهران سبب شده سرعت وزش بادهای غربی و شمال - جنوب در 10 سال گذشته تا یک متر بر ثانیه کاهش یابد. بررسی گزارش ایستگاه های هواشناسی در سطح شهر تهران در 60 سال گذشته نیز نشان می دهد سرعت وزش بادهای غربی و شمال - جنوب که از ویژگی بادهای تهران است، همواره روند نزولی داشته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار