مدیران خودروعصر اعتبار

آخوندی اعلام کرد:

قرارداد توسعه فرودگاه امام به‌زودی امضا می‌‌شود

عصر ساختمان:وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: قرارداد توسعه فرودگاه امام خمینی(ره) با ظرفیت ۴۵ میلیون مسافر در سال به زودی بسته می‌شود تا برای تجارت و فعالیت اقتصادی بهینه از ایران شرایط مهیا شود.

قرارداد توسعه فرودگاه امام به‌زودی امضا می‌‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از مهر، عباس آخوندی امروز در اجلاس هوانوردی 2016 در تهران با ابراز تشکر از حاضران شرکت‌های هوانوردی در ایران گفت: تحریم‌ها نه تنها به رفاه و امکانات ملت ایران لطمه زد بلکه رفاه تمام مردم منطقه هم تحت تاثیر قرار گرفت، زیرا موقعیت ایران و عبور از آسمان ایران برای مبادلات کالا و مسافر بهترین وضعیت جهانی است.

    وی با اشاره به اینکه گرفتن این موقعیت از ایران نه فقط به زیان مردم ایران، بلکه تمام کشورهای منطقه از جهت رفاه مسافران و تجار بوده است، افزود: امیدواریم با رفع تحریم‌ها به این تعادل طبیعی بازگردیم. تعادل طبیعی که در تاریخ منطقه نشان می دهد، ایران به عنوان چهارراه شرق - غرب و شمال-جنوب، موقعیت استراتژیکی دارد که حافظ منافع ملت ایران و تمام ملت های همسایه بوده است.

    وزیر راه و شهرسازی افزود: ایران همواره به این ماموریت و وظیفه ملی و منطقه ای واقف بوده است، بنابراین فضای پس از تحریم را بازگشت به تعادل پایدار در منطقه می دانم، چرا که این منطقه هزاران سال تمدن پایدار داشته و تمدن ایرانشهر تمام این منطقه را فرا گرفته است.

    آخوندی با تاکید بر اینکه این منطقه از هزاران سال پیش حوزه تمدن فرهنگی بوده است، اظهارداشت: این موضوع نشان می دهد ایران مرکز تعادل منطقه بود و تغییر این تعادل منجر به افزایش خشونت در منطقه ما شده است، بنابراین برای بازگشت به این نقطه باید ایران به عنوان مرکز تعادل در منطقه قرار گیرد.

    وی با اعلام اینکه ما در حال بازگشت به نقطه ثقل تعادل در منطقه هستیم، گفت: ایران می‌تواند به عنوان کانون صلح و آرامش و مرکز تبادل امن با تمام ملت‌های منطقه عمل کند و با تمام جهان گفتگوی صلح آمیز داشته باشد، بنابراین امیدواریم شما از تمام ظرفیت ایرانشهری ما دیدن کنید.

    آخوندی ادامه داد: ما به عنوان قدرت منطقه ای مسئول هستیم تا به وظایف خود عمل کنیم، بنابراین شرایط را برای همه کسانی که می خواهند از آسمان ایران عبور کنند، فراهم خواهیم کرد؛ همانطور که تاکنون 5 راه هوایی جدید در آسمان ایران تامین کرده ایم و به دنبال ایجاد راه‌های هوایی بیشتری هستیم.

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تمام سیستم مدیریت فضا را نوسازی خواهیم کرد، افزود: بیش از 250 میلیون دلار سرمایه گذاری جدید برای سیستم‌های ناوبری و مدیریت فضای ایران نیاز داریم تا امنیت و عبور ایمن را برای تمام شرکت‌های هوایی عبوری فراهم کنیم.

    آخوندی با تاکید بر اینکه برای فرودگاه‌های بزرگی که نقش منطقه ای ایفا کنند، خدمات ایجاد خواهیم کرد، گفت: قرارداد توسعه فرودگاه امام خمینی(ره) با ظرفیت 45 میلیون مسافر در سال به زودی بسته می‌شود تا برای تجارت و فعالیت اقتصادی بهینه از ایران شرایط مهیا شود.

    وی با بیان اینکه به زودی منطقه آزاد و منطقه ویژه شهر فرودگاه امام را اعلام عمومی و رسمی می کنیم، اظهارداشت: فرودگاه های تبریز، اهواز، بوشهر، مشهد و اصفهان هم آماده سرمایه گذاری هستند.

    آخوندی با بیان اینکه 67 فرودگاه عملیاتی در کشور داریم، افزود: فرصت زیادی برای سرمایه گذاری در ناوگان هوایی ایران فراهم است.

    وی با اشاره به اینکه قیمت تمام شده در صنعت هوایی رو به کاهش است، افزود: به هیچ وجه رابطه ناسالمی را در فضای اقتصادی بین المللی نمی‌پذیریم و با تمام شرکت‌ها به جز شرکت‌های وابسته به رژیم صهیونیستی حاضر به همکاری هستیم.

    وزیر راه و شهرسازی افزود: حتی شرکت بوئینگ که در این جلسه حاضر نشده، هم از شرکتهایی است که ما تمایل به همکاری با آنها داریم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو